One More Thing » Community » Forum » Mac Software » OS X » message vraag.

message vraag.

rapplew

rapplew op 17 februari 2012 #

Ik stuur vanaf de mac een bericht naar mijn 06 nummer. Krijg netje het geluidje te horen dat er een bericht binnen komt..
Ik beantwoord dit berichtje richting mijn mac. en op mijn mac geef ik weer een reactie op naar mijn 06 nummer. dan krijg ik geen geluidje op mijn telefoon.
klopt dit of dit ik wat verkeerd.

Zegveld

Zegveld op 17 februari 2012 #

Als ik een bericht stuur via de mac app dan krijgt mijn ontvanger het bericht binnen onder mijn naam maar in een nieuw venster. Ik kan dus niet doorgaan in een bericht. Als iemand mij een bericht stuurt krijg ik hem dus niet op mijn telefoon. hoe kan dat dan?

pim939

pim939 op 17 februari 2012 #

ik heb ook een vraagje, nu face time in massage zit heb ik nu dus 2 face time apps. hoe kom ik van mijn oude face time af?

jandoornbos

jandoornbos op 17 februari 2012 #

@Zegveld
Vanaf je Mac stuur je vanaf je e-mailadres die gekoppeld is aan je Apple ID. Vanaf je iPhone stuur je waarschijnlijk vanaf je 06-nummer. Je kunt dit aanpassen door de bellerherkenning op je iPhone te wijzigen (Instellingen -> Berichten -> Ontvangen op -> Bellerherkenning -> En hier je e-mailadres selecteren). Als het goed is nu zullen op Mac en iPhone verzonden berichten in één gesprek komen.

@pim939
Hier staat uitgelegd hoe je FaceTime kan verwijderen:
http://osxdaily.com/2012/02/05/delete-safari-mail-facetime-other-default-mac-os-x-apps/
Lijkt mij niet verstandig, aangezien ik denk dat Berichten niks anders dan een link legt naar de FaceTime App die al in OS X zit.

pim939

pim939 op 17 februari 2012 #

ow ok dan laat ik hem nog wel even staan ;)

hermen

hermen op 18 februari 2012 #

Ik heb een me-id en mijn ‘oude’ apple id obv mijn planet account. Met die laatste doe ik mijn betalingen in itunes.
Wat is nu de juiste setup om daadwerkelijk messeges goed te laten synchroniseren tussen de mac, ipad, iphone?
Niet echt makkelijk moet ik zeggen

Dank

jandoornbos

jandoornbos op 18 februari 2012 #

U zou het beste beide e-mailadressen kunnen toevoegen aan de Message App op iPhone, iPad en Mac.

Voor iPhone/iPad:
Instellingen -> Berichten -> Ontvangen op -> En daar te klikken op ‘Voeg e-mailadres toe…’ en het ontbrekende e-mailadres toevoegen.

Op Mac:
Berichten -> Voorkeuren… -> Accounts -> Bij het veld op ‘U bent bereikbaar voor berichten op:’ op het +’je te klikken en een e-mailadres toevoegen.

hermen

hermen op 18 februari 2012 #

Jan, dank. Zal checken of het werkt

Jonazz

Jonazz op 26 maart 2012 #

als ik mijn 2e adres toevoeg,dan zegt hij dit

iemand een idee hoe ik dat kan fixen? op iPhone staan ze er wel allebei mooi in..

Over dit topic

Gestart op 17 februari 2012 door rapplew

Laatste reactie door Jonazz

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen