One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » Menu in photoboot uitgegrijsd

Menu in photoboot uitgegrijsd

Profielfoto van Essie

Essie op 11 januari 2017 #

Ik had een vraag over spiegelen in photoboot. Nu vond ik een antwoord in een eerder topic. Er staat dat ik in het menu deze optie kn wijzigen. Nu zijn echter deze optie uitgegrijsd in mijn photoboot programma. Weet iemand hoe het menu weer actief  te maken?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door Profielfoto van Pete.Z Pete.Z. Reden: Verplaatst uit OMT subforum
Profielfoto van JoopJoopJoop

JoopJoopJoop op 12 januari 2017 #

Doe er gelijk een woordenboek bij voor “uitgegrijsd” wat een taalgebruik….. grrrr..

Profielfoto van Essie

Essie op 13 januari 2017 #

Dank voor je constructieve reactie Joop. Daar kan ik mee verder;-)

Profielfoto van McPim

McPim op 13 januari 2017 #

Misschien is een link naar dat topic handig maar ik gok dat je dit bedoelt: Het menu ‘Wijzig’ -> ‘ Spiegel foto’ is grijs als je Photo Booth normaal aan hebt staan (met live beeld). Als je een al gemaakte foto (onderin de balk) aanklikt dan kun je deze optie wel kiezen. Is dat het?

Profielfoto van Essie

Hi Pim, dank voor je reactie op mijn vraag:-) Ik ben bezig met video’s maken en constateerde dat het beeld spiegelbeeld is en ik wil iets met een tekst erop laten zien. Dat is nu dus niet leesbaar. Ik zag toen ik het menu wijzig inderdaad de optie spiegelbeeld staan maar deze optie is inderdaad grijs. Ik denk dat dit inderdaad hetzelfde is zoals jij het hierboven beschrijft. Weet jij hoe ik dit op kan lossen? Alvast dank!

Profielfoto van McPim

Wat ik bedoelde geldt voor een foto, die kun je nadat je ‘m gemaakt hebt spiegelen met het menu item. Voor een video moet je de optie daaronder (‘Spiegel nieuwe onderdelen automatisch’) eerst aanzetten voordat je een video maakt. De video wordt dan vanzelf gespiegeld als ie klaar is. Lukt dat zo?

Profielfoto van Essie

Hi Pim, dat klinkt helder. Ik had inderdaad de video eerst gemaakt en ging toen naar settings kijken. Ik heb echter zojuist de optie aangevinkt en toen een testvideo gemaakt en nog steeds krijg ik spiegelbeeld. Toen heb ik hem uit gevinkt en nog een keer getest en weer spiegelbeeld. Hmmm dat lijkt vreemd.

Profielfoto van McPim

Je hebt gelijk Essie, ik was iets te snel. Beide opties hebben alleen met foto’s te maken! Excuus.. Maar: Als ik een video maak zie je inderdaad tekst gespiegeld live in beeld, echter als de video klaar is is hij toch altijd omgedraaid in Photo Booth? Als je hem afspeelt zie je tekst wel goed? Zo werkt het hier in ieder geval, los van de aangevinkte opties dus!

Profielfoto van Essie

Hi Pim, dank voor je reactie. Ik ben blij dat je me helpt dus geen sorry nodig:-) Bij mij speelt hij de video ook in spiegelbeeld af helaas. Dat hoort dus blijkbaar niet als het bij jou anders is. Interessant!:-)

Profielfoto van McPim

Mmm, dat is gek ja. Welke OS X versie heb je? Misschien is het veranderd in latere versies.

Profielfoto van Essie

Essie op 14 januari 2017 #

Hi Pim, excuses voor mijn vertraagde reactie. Het lukte gisteren niet vanaf mijn telefoon om hier in te loggen. Dank voor de suggestie. Weet niet exact de versie maar heb een relatief oud macbook dus zou zomaar kunnen kloppen. Ik ga dit verder onderzoeken:-) Dank je.

Profielfoto van McPim

McPim op 14 januari 2017 #

Je OS X versie zie je via het ‘Apple’ menu linksboven en dan ‘Over deze Mac’. In ‘El Capitan’ worden Photo Booth video’s in ieder geval gespiegeld bewaard, misschien kunnen gebruikers van oudere OS-en het eens uitproberen en hier melden..

Profielfoto van Essie

Dank Pim voor deze fijne suggestie. Mocht iemand dit lezen? Mijn huidige
versie is 10.10.5

Profielfoto van McPim

Even een heel ander idee Essie: Je kunt ook opnemen met ‘Quicktime Player’, dat staat standaard op je Mac. Kies in Quicktime  ‘Archief’ -> ‘Nieuwe Filmopname’ en dan neem je op in ongespiegeld beeld. Tekst is dan dus niet in spiegelbeeld.

Je kunt ook blijven opnemen in Photo Booth en met Quicktime de filmpjes ‘omdraaien’: sleep een Photo Booth filmpje naar je desktop en open het met Quicktime Player. Kies in het menu ‘Wijzig’ -> ‘Spiegel horizontaal’. Voilà!

Profielfoto van Essie

Dank voor deze tip Pim!

Profielfoto van McPim

En ik ontdek net nog iets: De instelling ‘Spiegel nieuwe onderdelen automatisch’ werkt wel degelijk ook voor video, alleen pas nadat Photo Boot opnieuw is opgestart 8-O . Dus, als je er nog niet gestoord van wordt kijk er nog eens naar. Zet het vinkje aan bij ‘Spiegel nieuwe onderdelen automatisch’, sluit PB af en start ’t weer en probeer dan nog eens een video. Hij wordt dan (na de opname!) omgedraaid opgeslagen. Jouw OS X versie is nog niet zo oud hoor dus daar ligt het niet aan.

Profielfoto van Essie

Wederom dank voor je hulp en inspanning. Fijn dat er meerder opties zijn.

Over dit topic

Gestart op 11 januari 2017 door Essie

Laatste reactie door Essie

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?