One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPad » Gegevens memorystick naar iPad overzetten

Gegevens memorystick naar iPad overzetten

Robbiedelfgauw

Robbiedelfgauw op 04 mei 2012 #

Is er een mogelijkheid om gegevens die op een Memorystick staan naar een iPad over te zetten ?

baziel

baziel op 04 mei 2012 #

Ik ben 99% zeker van niet.

Gewoon via een pc de data overzetten :)

HereIsTom

HereIsTom op 04 mei 2012 #

Via een Camera Connection Kit kun je vanaf een USB stick foto’s op de iPad zetten.

baziel

baziel op 04 mei 2012 #

Volgens mij is dat enkel mogelijk via de USB kabel van je fototoestel of een SD kaartje. Tenzij je misschien gaat jailbreaken, maar daar kan ik niet verder helpen.

HereIsTom

HereIsTom op 04 mei 2012 #

Zoals ik al schreef kun je ook een USB stick aansluiten met de Camera Connection Kit en zo de foto’s op je iPad zetten!
Via een SD kaartje of Camera werkt ook met de Camera Connection Kit.

IBram15

IBram15 op 04 mei 2012 #

Het gaan hier alleen om gegevens en geen foto’s. Zonder jailbreak is het helaas niet mogelijk. Met jailbreak kan je via Cydia iFile downloaden, en dan via de Camera Connection Kit bestanden overzetten.

Ik hing hier altijd mijn externe harde schijf aan m’n iPad en zette zo films over. Deze kon ik vervolgens bekijken via VLC. Ik ben alleen bang dat een USB stick niet zal werken, omdat de iPad niet genoeg stroom geeft.

KarelWillem

KarelWillem op 04 mei 2012 #

Het is een Memorystick heren. Géén USB-stick.

Hoe ga je die in de CCK proppen?

IBram15

IBram15 op 04 mei 2012 #

Dan kan je mijn vorige post negeren ;)  Heb het verkeerd begrepen!

Is het misschien mogelijk een USB adapter te kopen, en die in de CCK stoppen?

jesper211232

jesper211232 op 04 mei 2012 #

en of dat kan er bestaan zeker dingen zoals:

dockconnector  –>  USB ingang..

zoek wel ff op

jesper211232

jesper211232 op 04 mei 2012 #

TADAAA!!!

EDIT:

ojah link is wel handig linkje

EDIT 2: ik weet niet wat je er mee kan, mischien alleen bestanden lezen of ook beschrijven.

en voor 2 euro pfff…. nooit een miskoop of wel.

EDIT 3: nog een

EDIT 4 XD:  en voor een luttele 50 cent kan je er ook mirco sd kaart in doen, of andere als je maar de goede adapter koopt zoals: linkje

KarelWillem

KarelWillem op 04 mei 2012 #

Creatief bedacht.
Maar dat plugje is niets anders dan de mogelijkheid een standaard USB-kabel in je iPad te proppen.
Geen idee waarom je dat zou willen, maar vooruit; het kan.

Je kunt hier geen USB-card-reader o.i.d. aanhangen in ieder geval.
Het is niets anders dan het dock-gedeelte van de normale Apple-kabel die je bij je iPad of iPhone krijgt.

Je kunt wel een card-reader kopen die MemoryStick aankan.
En die via de USB-plug van de CCK in je iPad steken.
En dan hopen dat de iPad de kaart leest.

pjotr

pjotr op 05 mei 2012 #

Ik gebruik daarvoor meestal gewoon dropbox. Effe inloggen op computer. kaartje erin. uploaden naar dropbox en openen met dropbox op ipad.

HereIsTom

HereIsTom op 05 mei 2012 #

Allemaal leuk die USB aansluitingen, maar die zit ook bij de Camera Connection Kit, maar je kunt er niks mee, alleen maar foto’s vanaf een camera of USB stick halen! Een cardreader e.d. vraagt gewoon teveel stroom!
En met die Memorystick van Sony kun je helemaal niks, snap trouwens niet dat iemand die nog gebruikt? :wink:

Robbiedelfgauw

Robbiedelfgauw op 06 mei 2012 #

Bedankt voor jullie reacties,wat ik over wilt zetten zijn geen foto’s maar tekstbestanden die op een stick staan,dus mijn vraag is nu,welke mogelijkheid is het beste ?

hatolex

hatolex op 06 mei 2012 #

Dropbox:lol:

HereIsTom

HereIsTom op 06 mei 2012 #

Als het voor tekstbestanden en andere type bestanden gaat kun je je hier aanmelden voor een gratis Dropbox account en daar kun je dan ook een gratis App vinden voor op je iPad :thumbsup:

App-ie

App-ie op 06 mei 2012 #

Met Goodreader kun je een lokale verbinding opstellen en alle data gewoon uploaden naar je iPad.

Over dit topic

Gestart op 04 mei 2012 door Robbiedelfgauw

Laatste reactie door App-ie

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen