One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » Melk over mijn MBP

Melk over mijn MBP

ArthurM.

ArthurM. op 11 november 2012 #

Hallo, Mijn MacBook Pro heeft zojuist melk gedronken gekregen, hij doet het nog wel maar hij maakt veel geluid en hij viel net zomaar uit, weet iemand wat ik hiermee moet doen? Ook herkent hij de bateij niet en is de toets die tussen de e en de t staat kapot? wat moet ik doen?

Arthur

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Dit forum is geen zuivelforum. De topictitel “Melk” heb ik dan ook aangepast. :wink:[/mod]

Yggdrasil

Yggdrasil op 11 november 2012 #

Niets mee doen, gewoon laten drogen voor minstens een week en dan eens aansteken. Als je ‘m nu probeert te forceren heb je grote kans dat je kortsluiting veroorzaakt en dan ben je de pineut.

MBPuser

MBPuser op 11 november 2012 #

Heb ik toevallig 2 weken terug gehad en niet zo’n beetje ook.. Ik heb hem 10 dagen open laten staan in de slaapkamer en behalve dat ie stinkt doet hij verder goed, niet meer aanzetten tot hij droog is.

ArthurM.

Oke, maar hoe zie je wanneer die droog is?

sunapple

sunapple op 11 november 2012 #

Dat kun je niet echt zien, je moet gewoon een paar dagen wachten. Hoe langer hoe beter, minimaal een week zou ik zeggen.

Hoe bedoel je dat je de binnenkant schoon hebt gemaakt? Heb je hem open gemaakt? En de melk ging tussen de toetsen neem ik aan?

Eigenlijk moest hij direct uit worden gezet toen hij in contact met de melk kwam, maar uit je bericht maak ik op dat je nog het een en ander geprobeerd hebt.. Het is maar de vraag of hij het na het drogen weer helemaal doet, afwachten dus.

Haike

Haike op 11 november 2012 #

Geduld is een schone zaak in deze, liever te lang gewacht dan toegeven aan de drang om te kijken of hij het doet. Maar naast dat je kortsluiting kan maken, doet zich hier nog een ander fenomeen voor.

Melk bevat vet, en als dat warm wordt kan het gaan inbranden op de plek waar het zit. Op het moederbord, ergens op een chip, ergens tussen een verbinding, enz.. Dus in dit geval is het niet alleen een kwestie van wachten tot alles droog is, hij moet uitelkaar, en al het vet moet grondig, en deugdelijk verwijderd worden.

Doe je dat niet, dan zal hij met wat geluk het over een dag of wat, wel weer doen omdat alles droog is, maar daarmee is het vet niet weg, dus dat brandt steeds dieper in, tot er iets is definitief is doorgebrand, en dan kan je een nieuwe machine gaan bestellen..

ArthurM.

Dank voor alle reacties! Ik ga gewoon een week of twee wachten en dan weer eens proberen

Jasperduck78

Jasperduck78 op 11 november 2012 #

Vooral hopen dat je Mac niet lactose-intollerant is..

sunapple

sunapple op 11 november 2012 #

..en anders noem je hem maar Leonard :grin:

Brombeer

Brombeer op 11 november 2012 #

Daarom heb ik altijd een vel op de melk…

ArthurM.

ArthurM. op 12 november 2012 #

Ik wil mijn mbp eigenlijk toch wel even na laten kijken en het toetsenbord laten vervangen. Waar kan je dat het goedkoopst en best laten doen?? Ik heb al gegoogled en kwam uit bij MacRepair maar daar moet je je laptop naar toe brengen en dat is net iets te ver, weet iemand iets in de regio Den Haag?

Ni3l55

Ni3l55 op 13 november 2012 #

Ik zou gewoon eerst een weekje wachten totdat het opgedroogd is.

Richard Kruizinga

Richard Kruizinga op 14 november 2012 #

Heb je een ‘alle onheilen’ inboedelverzekering? Zo ja, dan is dit gedekt, anders… helaas.

ArthurM.

ArthurM. op 17 november 2012 #

Mijn MBP heeft het vandaag officieel begeven, ik weet niet wat ik nu moet doen. Repareren is denk ik net zo duur als een nieuwe kopen en daar heb ik dus geen geld voor.. Heeft iemand misschien een idee wat rond de 500€ is?

Hansi2124

Hansi2124 op 17 november 2012 #

Ik zou lekker doorsparen…..

Haike

Haike op 17 november 2012 #

Hebben de experts tegen je gezegd dat repareren even duur is als een nieuwe kopen?

In ieder geval kan je hier diverse MBP’s vinden in diverse prijsklasse, en bouwjaren.

ArthurM.

ArthurM. op 18 november 2012 #

Nee dat niet maar ik heb hem weggebracht en hij gaat hem controleren en proberen te maken maar hij vreest dat het moederbord stuk is en dat de hele topcase vervangen moet worden en dat het behoorlijk duur kan gaan worden.

Haike

Haike op 18 november 2012 #

Hoe duur is een topcase dan? Volgens mij zit dat ergens ronde de €300,-??? das nog lang niet het bedrag van een nieuwe mac….

ArthurM.

ArthurM. 1 jaar geleden #

Mijn MBP is nu echt stuk, er blijkt kortsluiting te zijn geweest.. Ik kan het moederbord laten vervangen maar voor dat geld koop ik dan liever een nieuwe computer.

Over dit topic

Gestart op 11 november 2012 door ArthurM.

Laatste reactie door ArthurM.

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen