One More Thing » Community » Forum » Pro » Systeembeheer » mds_stores

mds_stores

Profielfoto van misign

misign 10 maanden geleden #

Ik heb afgelopen week macOS Sierra 10.12.2 geïnstalleerd op een iMac Retina 5K, 27-inch, Late 2014. En nu loop het proces mds_stores constant op naar mijn maximum 16 GB RAM geheugen. Waardoor de fan flink gaat draaien. En alles op mijn mac traag wordt. Ook herstart de mac zichzelf na +/- 30 min. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik (Forceer stop) het prose nu om de paar minuten in het Activiteitenweergave panel. P.S.: kernel_task loop ook op!

Profielfoto van Raymon

Raymon [moderator] 10 maanden geleden #

Dit had ik eens op een MacBook Air. Bleek een ventilator die er de brui aan had gegeven te zijn. Probeer eens een Apple Hardware Test uit te voeren.

Dat doe je door D ingedrukt te houden tijdens het opstarten. Op deze link meer instructies bij Apple.

Profielfoto van misign

misign op 22 december 2016 #

Hi Raymon, dank voor je reactie. Ik heb dit gedaan maar gelukkig is er geen ventilator stuk. Ik hoor hem ook nog als de Geheugendruk” oploopt.

Ik heb nu constant de Activiteitenweergave aanstaan en “Forceer stop” het mis_stores proces om de paar minuten. Ik weet niet wat dat precies beteken maar ik kan doorwerken.

/uploads/community/1943b347f48bdce7f663bc9fa1a3dcf464e589d7_47894.png

Weet iemand anders een oplossing?

Profielfoto van SunKeeper

SunKeeper op 22 december 2016 #

Het wil niet zeggen dat de ventilator fysiek stuk is, maar dat er iets mis gaat in de aansturing, en daarom OS X raar doet.

Ik raadt je aan om een nieuwe OS X apart op een externe harde schijf te installeren en dan testen of het daar ook fout gaat. Dan kun je e.e.a. uitsluiten.

Over dit topic

Gestart 10 maanden geleden door misign

Laatste reactie door SunKeeper

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?