One More Thing » Community » Forum » Mac Software » MobileMe & iCloud » Mailserver iCloud niet bereikbaar

Mailserver iCloud niet bereikbaar

Pensionado

Pensionado op 23 maart 2012 #

Sinds gisterenavond 22-03-2012 is de iCloud mailserver p99-imap.mail.me.com voor mij niet meer bereikbaar.
Heb het iCloud account verweiderd en opnieuw opgezet, zonder resultaat, poort gewisseld idem.  Apple support verwees me naar een chat met de MobileMe helpdesk, geen soulaas.
Iemand de zelfde ervaring? Ligt de mailserver er uit?

Ik vraag me af waarom je bij Apple support zoiets essentieels als storing in de mailontvangst niet kunt terugvinden.

Mail nu maar geforward naar ander mailadres.

rvschuilenburg

rvschuilenburg op 23 maart 2012 #

Het lijkt mij heeeel stug dat de mailserver er inderdaad uitligt. Maar dan nog, dan hebben ze genoeg back-ups. Mijn vraag dan ook; waarom gebruik je p99-imap.mail.me.com in plaats van imap.mail.me.com zoals aangegeven op http://support.apple.com/kb/HT4864

Pensionado

Wordt automatisch ingesteld bij het aanmaken van iCloud mail. Ik had al geprobeerd conform bovenstaande instructie handmatig het account in te stellen maar dan wordt er toch weer p99 voor gezet. Wijzigen in p05 etc., suggestie van Apple support medewerker, lukte ook niet.

Pensionado

Om 15.30h server weer in de lucht, geheel spontaan. Blijf er bij dat de communicatie van Apple wel eens wat (veel) beter mag t.a.v. storingen in het mailverkeer. Het is zoeken naar een speld in de hooiberg.

ArL

ArL op 25 maart 2012 #

hmm,

ik heb dit nog steeds.
op de iPhone kan ik geen mail ophalen:

email ophalen mislukt

en zelfs als ik op iCloud inlog, en dan naar mijn mail ga, krijg ik:
kan mail niet laden

ik heb dit al meerdere malen gerapporteerd…
het is niet het einde van de wereld, maar wel vervelend.

Pensionado

Pensionado op 25 maart 2012 #

Probeer eens het mailaccount te verwijderen, herstarten en account opnieuw aanmaken.

ArL

ArL op 25 maart 2012 #

iCloud verwijdert en daarna opnieuw aangemaakt. Zonder reboot/ herstarten. Zal ik nu even proberen

ArL

ArL op 25 maart 2012 #

Herstart geprobeerd. Maar zelfde resultaat. Werkt niet. Maar omdat het op iCloud ook niet werkt vermoed ik probleem bij Apple?

ArL

ArL op 31 maart 2012 #

En per nu werkt het weer. Heeft dus wat lang geduurd

2xdutch

2xdutch 2 jaren geleden #

Nog steeds storingen, de laatste twee dagen p01-imap.mail.me.com

Ligt toch echt bij Apple, ook op icloud.com laadt de mail niet :thumbsdown:

Gisteren nog een storingsmelding gezien dat sommige gebruikers mogelijk een hun mail niet konden bereiken. Nu “alles werkt goed”. Mooi niet dus!

Over dit topic

Gestart op 23 maart 2012 door Pensionado

Laatste reactie door 2xdutch

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen