30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    Raoul Duke

Mailbox alternatief gezocht *inbox zero mentality* *snooze functies*

Door het “overlijden” van Mailbox (alé, eind februari pas, maar u get the idea) moet ik noodgedwongen op zoek naar een andere mail-app.

Laat ik eerst eens beginnen wat de perfecte mail-app voor mij zoal zou moeten kunnen:
    – SNOOZE: als ik een mail binnenkrijg, dan dien ik die te kunnen uitstellen naar een later tijdstip, zonder de mail te lezen. Dus liefst met een simpele swipe-actie. De mail is hierbij uit mijn inbox (inbox zero mentality!); komt die dan terug in m’n inbox, dan dien ik uiteraard hiervan op de hoogte gebracht worden via notifications (zoals het geval zou zijn mocht het een volledige nieuwe mail betreffen)

– CLEAN LOOK: uiteraard zonder veel troelala; apps die veel clutter bevatten (toeters en bellen), doen het bij mij niet. Ik dien een duidelijk en clean overzicht te hebben van al m’n mails

That’s it. Nu zie je ook meteen waarom ik een Mailbox-liefhebber ben, en het verbaast me dat deze app zo weinig liefde ontvangt…

Ok, heb al gezocht naar enkele alternatieven:

1: SPARK ( Spark ): zag er héél belovend uit!! ook qua connecties naar andere apps, quick replies, ..
    MAAR dan merk ik op dat gesnoozde mails pas terug in de inbox verschijnen als ik de app effectief open. Wat is het nut dan van de mogelijkheid voorzien om een mail te snoozen op een bepaald tijdstip of bepaalde plaats, als de mail op dat moment zelf niet terugkeert in je app? volledig nutteloos dan toch?
    Ook wordt de badge-icon niet refreshed op de achtergrond (ze zijn daar van op de hoogte sinds deze zomer, maar nog steeds niet aangepakt in een update).

echt sneu, en maakt voor mij Spark onbruikbaar voorlopig (nu dien ik steeds m’n app te openen, om te zien naar gesnoozde mails).

2. Inbox by Gmail ( Inbox:
    te veel clutter IMO.
    En ook hier worden gesnoozde mails niet aangetoond in de app badge (ik zie ze wel passeren via notifications, OEF!)

Er zijn nog andere alternatieven, maar die hebben allemaal geen uitgebreide snooze-functies. Paar hebben dat wel, maar dien je dan 2-3 extra stappen voor te ondernemen.
    Ik wil gerust betalen voor zo’n app (vb Mail pilot, maar geen idee of dit de moeite waard is. 10 EUR is véél, maar zo’n bedrag zou ik zelf voor Mailbox overhebben (na eerst een testfase te doen).

Nu goed ja, ik ben gewoon aan het klagen nadat ze besloten om te stoppen met Mailbox, maar ik dacht, na het even gezegd te hebben, zijn er mss nog andere mensen die dit willen doen? En ook ervaringen hebben met andere apps?? Ik hoop het toch, want mail-opvolging is al frustrerend genoeg.

Bijdrager
    wouter57

Oké dat snooze daar kan ik inkomen dat lijkt mij erg irritant . Zelf ben ik niet zo veeleisend dus misschien Airmail

Bijdrager
    IGBA

Airmail snoozed al helemaal niet… Dichterbij dan Mail Pilot zul je niet komen, maar ook die toont ontsnoozde mail niet zonder dat je de app opent.

Bijdrager
    Raoul Duke

Ik heb gemaild naar de support met m’n opmerking over dat snooze-gedoe dat eigenlijk geen nut heeft… Binnen de 2 uur reactie zeg:

Hello Sven,

Thank you for contacting us.

We happy to announce that in the upcoming Spark update you’ll be notified when snoozed email goes back to Inbox, so I recommend that you wait till the App Store approves it and update the app (it shall become available there in a week or so).

If you have any further questions, please don’t hesitate to contact us.

Best Regards,

Ilona Demkowska
    Readdle team

Goed nieuws dus!!!

Ondertussen ook de petitie getekend voor open-source Mailbox…
    Heb sterk de indruk dat er echt geen goeie alternatieven zijn; er ontbreekt altijd wel iets bij de anderen.

Bijdrager
    Shmoo

Ondertussen ook de petitie getekend voor open-source Mailbox…

? BOEM BOEM BOEM – ? Alarm bellen, zwaailichten ?

Linkje naar die petitie?

Denk je niet dat je een plicht hebt om dit soort dingen hier op OMT te melden?

Ik wist niet eens dat er een petitie was, en ben een voorstander van open source of verdere ontwikkeling van dit soort apps – desnoods verkopen ze deze diensten aan je jonge startup of wat dan ook.

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    Shmoo

Kijk daar hebben we wat aan. Gelijk even in het andere topic ook posten want niet iedereen kijkt in dit soort topics natuurlijk.

Bijdrager
    whaha

Ik ben ook op zoek naar een alternatief.
    Ik zal dit onderwerp volgen.

Mijn additionele eis zou zijn dat het samenwerkt met desktop-Gmail programma’s zoals Kiwi for Gmail.
    Gelukkig is dat niet zo moeilijk.
    Ik wil géén programma / app dat mijn e-mail ophaalt. Het moet ‘leven’ in mijn Gmail Inbox.

Bijdrager
    Raoul Duke

Pfff, ondertussen overgeschakeld weer naar Mailbox. Mss sterft het geen dood door die petitie… Zal in februari wel keer goe op zoek gaan naar betere apps, en tegen dan is Spark mss wel beter dan Mailbox door één of andere update
    @Shmoo: l feel your pain!

Bijdrager
    Shmoo

Vers van de pers als je het over de duivels hebt. Unibox voor iOS. Geen fancy Snooze en ToDo shit maar wat het wel heel goed doet is je inbox clean houden door alle mailtjes per afzender te groeperen. Ik heb deze app op de Mac en het is echt ideaal als je geen toeters en bellen nodig hebt maar gewoon wilt mailen.
    Nadeel, de updates komen extreem traag.

Unibox’ van eightloops GmbH
    https://appsto.re/nl/g0DQ3.i

Bijdrager
    KarelWillem

Nou hop dan: aan elke mail-cliënt mankeert wel wat.

Op OS X blijven we lekker Mail gebruiken.

Maar op de telefoon is het Microsoft Outlook geworden.
    Kan beter nu maar vast aan wat anders wennen, dan in februari in shock raken.

Bijdrager
    Raoul Duke

Unibox… zal het voor mij niet doen, maar thanx anyways om dit toch mede te delen!!

@KarelWillem: idd, die gedachte had ik ook om nu ASAP gewend te geraken aan iets anders, maar zoals je al zei: aan elke app scheelt er wel iets.
    Dus blijf ik toch Mailbox gebruiken, in de hoop dat het toch open-source wordt
    In ’t slechtste geval ga ik begin februari over naar Spark, die tegen dan al verbeterd zal zijn (hoop ik) als de snooze-functie erin zit, zoals het zou moeten, met plezier nog ms gezien die quick replies wel vet zijn:)

Bijdrager
    KarelWillem

De keus voor Mailbox was vooral gebaseerd op het feit dat je die op elk platform kunt gebruiken.

Gelukkig kan dat met Outlook ook.

Spark is dan vooral weer Apple-georiënteerd(?)

Bijdrager
    Raoul Duke

Outlook is een héél goeie app, maar die gebruik ik al voor mijn mails van ’t werk (en wil die gescheiden houden van m’n privé).
    spark is idd enkel iOS dacht ik, ja…

Bijdrager
    Raoul Duke

Laatste versie van Spark is voorzien voor meldingen als snoozed mails terug naar de inbox gaan. Nog niet getest (blijf Mailbox gebruiken), maar heb de indruk dat je steeds iets extra dient aan te vinken als je dat wil, bij elke snooze dat je doet…

Bijdrager
    whaha

Als ik de reviews in de Store goed begrijp dan is Spark inmiddels een combinatie van Mailbox en Inbox.
    Wie heeft er inmiddels ervaring mee?
    Ik wil graag overstappen voordat ik hiertoe gedwongen word.

Bijdrager
    Raoul Duke

@whaha : ik ben nu Spark aan het testen; voorlopig lukt het vrij aardig en hebben ze sinds hun laatste update toch 1 belangrijk iets goed opgezet nu (die SNOOZE-functie!!!).
    De lay-out is in sommige opzichten meer gelikt dan mailbox, en ziet het er allemaal professioneler uit.

idd, er zijn héél véél goede reviews over deze app, dus het lijkt me het proberen waard (vanaf eind februari zal je niet anders kunnen, want het ziet er niet naar uit dat Mailbox open-source wordt).

Bijdrager
    Raoul Duke

Even update: sinds vandaag afgestapt van mailbox en overgegaan naar Spark voor mijn 2 Google-accounts. Hoewel de app véél zwaarder aanvoelt dan Mailbox (met al die extra opties, die ik in feite niet van doen heb), moet ik zeggen dat ik voorlopig zeer tevreden ben. je kan zelf véél instellen, wat ook een pluspunt is, en conversatie van mails werkt beter dan Mailbox.

ook op de blog van de site kom je véél goede commentaar tegen van ex-mailboxers; ook Spark is zich bewust van exit mailbox en beseft maar al te goed dat ze sommige zaken van mailbox zeker moeten implementeren (wat ze ook doen naar mijn mening)

benieuwd wie het nog allemaal gebruikt?:)

Bijdrager
    Raoul Duke

Paar opmerkingen al:
    – snooze mail van conversatie: bij Mailbox ging de hele conversatie snoozen, bij Spark enkel die mail…
    – gesnoozde mail die terug in de inbox komt, wordt niet getoond als niet mail via het badge-icoon (enkel op je locked screen zie je dat). Vind ik wel een minpuntje…

EDIT dat laatste lijkt te liggen aan ’t feit dat de badge icon niet alleen correct refresht op de achtergrond…

Bijdrager
    Shmoo

Geen idee welke functies er allemaal aanwezig zou maar zoek eens in de App Store(s) Op CloudMagic Email dat ziet er ook best goed (lean) uit.

Sinds vandaag ook een Mac versie al kost die 20,- en dat ga ik er nu op dit moment even niet aan uitgeven. de iOS/Apple Watch versies zijn volgens mij Gratisch.

https://cloudmagic.com

Bijdrager
    Ethiron

@Schmoo. Ik heb hem gister gekocht n.a.v. een artikel bij de buren (iCulture). Ben erg enthousiast. Ik gebruik hem met drie typen mail: office 365, een outlook account en een imap account.

Als je vragen hebt moet je ze maar ff stellen, geen idee in wat voor functies je geïnteresseerd bent.

Edit: ik heb het dus over de OSX versie. De iOS versie ga ik vandaag proberen.

Bijdrager
    Betatester

Meschien dit

Airmail krijgt uitgebreide snooze-functie

Airmail krijgt uitgebreide snooze-functie

Bijdrager
    Raoul Duke

Spark lijkt me toch nog altijd veruit de app die het dichtst aanleunt bij Mailbox IMO

Bijdrager
    Shmoo

Ik ben niet echt op zoek naar specifieke hippe functies, zolang de app maar lean en overzichtelijk is qua design.

Ik gebruik nu Unibox en de enige optie die daar in zit en waar ik nu bijna niet meer zonder kan is de optie om mailtjes in je inbox binnen te laten komen via een contacten weergaven. Hetzelfde zoals SMS ook werkt. Stuurtje je zus je een mailtje dan vliegt het contact Zus met al haar mailtjes omhoog naar de positie nummer 1 in je inbox.
    Dat is eigenlijk de enige optie die ik nodig heb omdat ik daar nu aan gewend ben en ik het niet meer wil verliezen.

Verder vind ik het altijd een beetje eng om 3rd party Mail apps te gebruiken. Je geeft deze apps toch vaak een wachtwoord en inlog. Je moet maar vertrouwen dat het allemaal goed in elkaar zit en dat er geen lekken zijn. Zeker met een iCloud-account, dat is tevens ook je AppleID dus zoveel meer dan alleen een mail account.

Bijdrager
    KarelWillem
    Shmoo op 06 januari 2016

CloudMagic Email
    … De iOS/Apple Watch versies zijn volgens mij Gratisch.

Ja, die is het op de Android apparaten hier ook geworden. Werkt heel fijn.
    Maar ik heb niets tegen Mail van Apple. Dus dat blijft lekker de dagelijks thuis-mail-app.

Ik ga geen 20 euro uitgeven om overal dezelfde icoontjes te kunnen zien.

Bijdrager
    Shmoo

20,- ga ik ook niet uitgeven voor een mailprogramma, dat vind ik veel geld voor een programma dat misschien maar 3% van mijn dagelijkse bezigheid bevat. Ik wacht wel op een aanbieding en ga ‘m dan pas testen. ?

Bijdrager
    Pacorob

Voor de liefhebber heb ik op mijn website en op MacRumors in dit topic waarin ik de diverse e-mail apps op iOS en OSX naast elkaar heb gezet. Kijk vooral naar de Excel sheet om alle functies naast elkaar te zien en wat de apps zoals wel (en vooral ook niet) kunnen.

Ik hoop dat apps als Spark, Outlook, BlueMail, Boxer en CloudMagic spoedig enkele top functionaliteiten gaan toevoegen aan hun apps. Tot nu toe bevallen Outlook en Spark mij vrij goed.

Spark voordelen:
    – de optie om meerdere attachments (uit de cloud) tegelijk toe te voegen (helaas nog niet download)
    – de geweldige zoekfunctie
    – snooze functionaliteit
    – instelbare snooze swipe opties
    – gebruik van verschillende handtekeningen

Spark nadelen:
    – tonen aantal nieuwe e-mails ook zonder verversen op de achtergrond
    – landscape weergave ontbreekt
    – tonen bijlages boven het e-mail bericht kan niet (je moet helemaal naar onder scrollen bij lange e-mails)
    – snooze naar desktop (er is ook nog geen OSX versie)
    – iPad (moet deze maand in beta dan eindelijk komen) en OSX support
    – optie voor avatar in inbox/conversaties
    – beveiliging (TouchID)

Outlook voordelen:
    – iPad support (ook met Slide Over / Split View)
    – tonen bijlages boven het e-mail bericht
    – snooze functionaliteit
    – badge icon voor nieuwe e-mails (ook zonder verversen op de achtergrond

Outlook nadelen:
    – slechts 1 file tegelijk als bijlage toevoegen (uit cloud)
    – de vreselijke filter knop die heel veel plek inneemt in de app (prima dat ie er is, maar stop dat wel in de instellingen)
    – zoek functie is niet bijzonder
    – optie voor avatar in inbox/conversaties
    – beveiliging (TouchID)

Bijdrager
    Raoul Duke

Nice post!

Bijdrager
    whaha

Desondanks ben ik er nog niet over uit welk e-mail programma ik wil gaan gebruiken op mijn iPhone.
    Momenteel gebruik ik nog Mailbox.

Op de computer gebruik ik nu Kiwi for Gmail, dat bevalt heel erg.
    Helaas / Alleen is hier geen iOS versie van.
    Je zult begrijpen dat ik gehecht ben aan de Gmail interface en heb dan ook lang gewoon webmail gebruikt op de computer.
    Op andere locaties dan thuis doe ik dit dan ook nog steeds, dus ik wil altijd toegang hebben tot al mijn e-mails.
    Ik ontdekte tot mijn afgrijzen dat dit bij Mailbox wel eens niet het geval was. Sommige e-mails bleven in de lucht hangen omdat ze gesnoozed waren en ik had enkel toegang tot die bestanden via Mailbox. Tevens had Mailbox vaak geen toegang tot gearchiveerde e-mails, wat nog erger was.

Ik wil graag blijven snoozen, ik wil gmail gebruiken, ik gebruik momenteel maar één adres (en ben sowieso geen fan van unified inbox), ik wil zien hoeveel ongelezen conversaties ik heb, het maakt me niet uit hoe groot het programma is, hoe veel het kost, of het op de achtergrond moet blijven draaien. Pluspunten zouden zijn dat het werkt met een browser naar keuze. Goed omgaan met Gmail’s conversaties. Goed omgaan met externe toetsenborden.
    Om een of andere reden heb ik een weerstand tegen Outlook voor iOS, ook al begrijp ik dat deze goed is, Ik hoef geen agenda, ik hoef geen ‘snelle antwoorden’, want ik reageer zelden op mijn telefoon – ik gebruik het om op de hoogte te blijven als ik niet achter mijn computer zit.

Wanneer mijn eigen reactie nu zo teruglees en bedenk dat ik gebruik maak van Google Agenda, lijkt mij de keus voor Inbox by Gmail voor de hand liggend, maar ik vind Spark en Airmail bijvoorbeeld ook aantrekkelijk. Heeft iemand een linkje waar ik de verschillen kan zien in een filmpje? Ik ben geen power user, maar ik vind instellingen aanpassen wel fijn, want ik wil geen (standaard) handtekening.

Edit: Inbox for Gmail is echt niet mijn ding, ik hou er niet van als een computer voor mij gaat sorteren, net zoals ik niet wil dat het gesorteerd wordt op afzender of iets dergelijks. Bovendien dien je Inbox for Gmail ook te gebruiken op je computer, dus dat wil ik niet. Daarnaast geeft dat programma / die website foto’s weer in een conversatie waarbij de foto’s allang niet meer relevant zijn, ook al is die conversatie dat zélf wel. Bovendien heeft het een enorm gelikte interface en was ik allerlei zaken kwijt. Had ik al gezegd dat het niet werkt met Kiwi for Gmail?

Edit:
    Vandaag, maandag 08-02-2016, wat apps getest en ik ben nu helemaal over op Spark.
    Het is nogal erg wennen, maar de app heeft alle functionaliteit die ik nodig heb en beschikt over nog veel meer dan dat.
    Ik ga niet van alles gebruik maken, maar ik ben nu in ieder geval veilig en kan gewoon zo’n beetje verder e-mailen zoals ik eerst deed.

Iemand nog tips voor iemand die nieuw is bij Spark?
    Ik ben alle opties al langs gegaan.

Bijdrager
    Pacorob

@whaha Spark is een prima keuze. Zelf vind ik Airmail ook fraai. Helaas mis ik bij beide nog steeds het tonen van attachments boven de e-mail. Ook vind ik het heel storend van Spark dat je alleen badge icon te zien krijgt als je deze ‘ververs op achtergrond’ rechten geeft op je iDevice. Bij Airmail hoeft dit niet en ook niet bij Outlook. Overigens maak je dan wel gebruik van servers van derden.

Ik heb eerder deze vergelijking gemaakt waarin ik vrijwel alle essentiele functies van iedere grote iOS e-mail app heb vergeleken: http://forums.macrumors.com/threads/e-mail-apps-that-support-idevice-cloud-attachments.1912468/

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.