One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » Mail app Macbook in combinatie met Iphone

Mail app Macbook in combinatie met Iphone

tinus 1 op 17 juli 2012 #

Beste form leden!

Momenteel heb ik problemen bij het synchroniseren van mijn hotmail account.
Iphone 5.1.1
Macbook pro eind 2010 met OSX Lion, mail app 5.2
Hotmail

Wanneer ik emails gelezen heb op mijn iphone komen deze alsnog ongelezen op de mail app mijn macbook.
Ik verwacht dat het probleem ligt bij mijn laptop omdat op de hotmail zelf de berichten wel ongelezen worden weergegeven.

Is dit probleem op te lossen?
Misschien instelling of totaal andere manier.( de manier maakt me niet uit, wel ben ik (helaas) gebonden aan Hotmail)

NickSmits

NickSmits op 17 juli 2012 #

Zeer waarschijnlijk heb je de mail op je Macbook ingesteld als POP. Probeer daar IMAP van te maken, dan gaat het goed.

MacAnarie

MacAnarie op 17 juli 2012 #

Hotmail ondersteund geen IMAP. Dus dit is niet zo even op te lossen. Er schijnt wel een workaround te zijn via Exchange, maar ik heb geen idee of en hoe het werkt.

mslik

mslik op 18 juli 2012 #

Hoi,

Dit heb je met alle POP accounts. Er is geen 2way communicatie. Als Imap niet werkt op hotmail, ben ik bang dat het gewoon zo is. Ik heb het ook met mijn UPC webmail. Is niet handig nee, maar ach.

Groetjes,

Michiel

tinus 1 op 20 juli 2012 #

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga kijken als het lukt om het via Exchange te laten lopen.
Erg jammer dat het nog niet werkt, had ik wel verwacht!

Groet Tijn

mslik

mslik op 26 juli 2012 #

Hoi Tijn,

Ik snap je reactie niet helemaal. Je vindt het jammer dat het nog niet werkt? Laat ik dan iets verhelderen voor je. Dit ligt niet aan Apple, maar aan POP3 mail. Die kent nu eenmaal geen 2 weg verkeer. Elke andere mail client zal excact hetzelfde reageren. Echter weet ik dat de outlook plugin voor outlook iets truced zodat het wel gesynced wordt, maar alle overige programma’s zullen nooit in een pop3 account verzonden mail zetten. Dat kan gewoon domweg niet.

Groetjes,

Michiel

Over dit topic

Gestart op 17 juli 2012 door tinus 1

Laatste reactie door mslik

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.

Inloggen