One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Desktop » Mac Pro volgendjaar niet meer verkrijgbaar?!

Mac Pro volgendjaar niet meer verkrijgbaar?!

iTunes.Apple

iTunes.Apple op 02 november 2011 #

http://www.recursie.nl/nieuws/3175-apple-trekt-wellicht-stekker-uit-de-mac-pro’s

Ik zag dit artikel vandaag, weet iemand als dit echt klopt want ik wil binnekort een macbook pro kopen :(

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topictitel en subforum aangepast.[/mod]

Bostie

Bostie op 02 november 2011 #

Misschien toch even de titel van je post veranderen:
MacBook > < MacPro

iTunes.Apple

iTunes.Apple op 02 november 2011 #

o ja haha

Yggdrasil

Yggdrasil op 02 november 2011 #

Hoi,

Dit hoort niet onder het draadje ‘laptop’ aangezien het over de Mac Pro gaat. ;)
Jouw ontdekking (want dat is het) kan ook in het ontdekkingendraadje. Zelfs de voorpagina is al
voorzien van een artikel omtrent jouw ontdekking:

http://www.onemorething.nl/2011/11/thunderbolt-doodsteek-voor-mac-pro/

Afroman

Afroman op 02 november 2011 #

Ik snap het niet hoor. De Mac Pro is echt onmisbaar in de filmwereld.

G-Force

G-Force op 02 november 2011 #

Ik zie hem persoonlijk niet zo snel verdwijnen, alleen het duurt nu lang voor er een nieuwe versie komt vanwege een bug in de nieuwe Xeon processors als ik het goed heb.

hendrik ijzerbroot

hendrik ijzerbroot op 02 november 2011 #

Als hij verdwijnt, is dat het zoveelste teken aan de wand dat Apple alleen nog maar als doelgroep ‘Jan met de pet’ heeft. De iOS elementen in een Mac, het gedeeltelijk dichttimmeren van het OS (onzichtbare bibliotheek in Lion), het duidelijk simpelere iMovie (veel te doen over geweest) en nu ook FCP-X (nog meer te doen over geweest), QT player die ver overschaduwd wordt door de mogelijkheden van b.v.b. VLC, en zelfs de laatste Adobe Acrobat X(!) lijkt voor dummies te zijn geworden…

youp.c

youp.c op 02 november 2011 #

@ hendrik ijzerboot
Wat heeft Adobe Acrobat X met Apple te maken?

hendrik ijzerbroot

Die haalde ik er bij omdat die Mac versie ook ineens een stuk minder features heeft gekregen net als b.v.b. FCPX. En dat is vast op verzoek van Apple gedaan hoor.

Maverick9898

Maverick9898 op 02 november 2011 #

Je hebt wel gelijk hendrik, maar iMovie is wel weer terug bij de oude, voor in ieder geval een hele hoop functies. De eerste ‘nieuwe’ versie was wel heel vaag, maar die versie van nu is prima te doen vind ik.

G-Force

G-Force op 02 november 2011 #

Apple die bij Adobe aanklopt om Acrobat X te voorzien van minder functies? Kan aan mij liggen maar ik vind dat moeilijk te geloven.

Afroman

Same here.

En de library is gewoon in Lion te bereiken hoor.

hendrik ijzerbroot

Er zijn anders genoeg voorbeelden op te noemen van bedrijven die software op maat maken voor de klant.

En in deze is Apple de klant van Adobe. Toen ik deze laatste versie van Acrobat voor het eerst opstartte viel mij al gelijk de veel kortere menu’s op. Het verschil kun je vergelijken met b.v.b. Photoshop en de Teksteditor van Apple. Dus deze nieuwe ‘layout’ past helemaal bij de trend die programma’s van Apple laten zien. Adobe kennende doen ze dit niet uit hun eigen maar op verzoek van de klant, in dit geval Apple.

Anders kun je toch niet verklaren waarom Acrobat jaren lang zo’n beetje het zelfde blijft en nu plotseling de zelfde koersverandering maakt als b.v.b. FCPX?

FCPX (let op de X in de naam) en nu dus ook een X in Acrobat. (Ik zie het verband wel hoor)

hendrik ijzerbroot

Afroman op 02 november 2011

Same here.

En de library is gewoon in Lion te bereiken hoor.
Weet ik, maar het is er niet makkelijker op geworden en ik heb in mijn library zaken staan die ik snel wil kunnen bereiken en niet via een omweg die bij Lion nodig is.

Ik heb begrepen dat als je naar het Ga menu gaat in combinatie met de option toets je de library gewoon ziet staan, waarna ik mij dan gelijk afvraag waarom hij dan onzichtbaar moet zijn als je hem toch zo gemakkelijk kan bereiken…

Afroman

Oh? Bij mijn ouders staat die gewoon zoals bij Snow Leopard.

Fietsbel

Fietsbel op 02 november 2011 #

Dit is wel allemaal ‘off-topic’ hè. Ik vind het juist wel goed dat folders waar nieuwkomers niet mee moeten rommelen niet zichtbaar zijn, er zijn steeds meer gebruikers die dat niet willen of hoeven te kunnen. Wie de library wil zien kan die dus gewoon bereiken, en je kan hem permanent zichtbaar maken via terminal. Ik ben niet zo deskundig hoor, ik type gewoon ‘show library’ in Google en vind dit:
chflags nohidden ~/Library/

hendrik ijzerbroot

Afroman op 02 november 2011

Oh? Bij mijn ouders staat die gewoon zoals bij Snow Leopard.

Tot slot

unSOUND

unSOUND [moderator] op 02 november 2011 #

Ik heb hem wel onzichtbaar gelaten, maar gewoon in de Sidebar gezet… Kun je er ook altijd bij.

G-Force

G-Force op 03 november 2011 #

hendrik op 02 november 2011

En in deze is Apple de klant van Adobe.

Deze snap ik niet, “wij” zijn toch de klanten van Adobe, niet Apple..? Daarbij zijn in Acrobat X volgens mij in Windows ook functies weg die er eerst in zaten als ik zo wat lees op internet (of te vinden op een andere plek).

En verder, Acrobat X is gewoon Acrobat 10, gezien de voorganger versie 9 was. Die X (als in 10) klinkt gewoon wat interessanter. Dat heeft verder niet zoveel te maken met Apple lijkt me.

Hansi2124

Hansi2124 op 03 november 2011 #

Terug on topic maar weer. We hadden het over de Mac Pro in het begin…. :wink:

Domtoren

Domtoren op 13 februari 2013 #

On topic dan: http://macpro.macrumors.com/

Volgens deze bron is de kans groot dat er wél een nieuwe MacPro komt.

brinkey

brinkey op 13 februari 2013 #

Dat wisten we al. http://www.onemorething.nl/2013/02/nieuwe-mac-pros-onderweg/

SponZz

SponZz op 13 februari 2013 #

@IJzerbrood: ik hoop dat je meer verstand hebt van verzekeringen.

Over dit topic

Gestart op 02 november 2011 door iTunes.Apple

Laatste reactie door SponZz

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen