One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » MacBook Pro heel netjes gepoetst na herstelling

MacBook Pro heel netjes gepoetst na herstelling

Profielfoto van MoNdO GeNeRaToR

MoNdO GeNeRaToR op 18 maart 2017 #

Dag allemaal

Mijn rMBPuit 2013 heeft onlangs een nieuw scherm gekregen wegens het bekende coatingprobleem. Alles werd netjes binnen verlengde garantie afgehandeld.

Nu merkte ik op dat de hersteldienst mijn computer netjes gepoetst had. Alles ziet er als nieuw uit. Hij was daarvoor ook al in prima staat, maar nu ziet hij er écht nagelnieuw uit.

Heeft iemand een idee wat het geheim is van de mannen van de hersteldienst? Op die manier wil ik mijn computer ook wel mooi houden.

Groetjes

Mondo

Profielfoto van gsmaster

gsmaster op 18 maart 2017 #

Gewoon licht vochtige doek zeker?
De toesten doe ik als verpleegkundige altijd met een ontsmettingsdoekje, direct alles van viezigheid er af en het helpt zeker niets om zeep want ik doe dit nu al meer dan 10 jaar regelmatig.

Profielfoto van koen

koen op 18 maart 2017 #

Bel ze even op.(y)

Ik heb toch de indruk dat ze er wat speciaals mee doen. Met een gewoon vochtig doekje of een ontsmettingsdoekje krijg je dat echt niet zo mooi proper. Dan blijven er altijd nog wat strepen te zien. Dit is echt precies een ongebruikte computer.
Is er niemand op dit forum die bij zo’n reparatiedienst heeft gewerkt (of nog steeds werkt)?

Profielfoto van Melle

Melle op 18 maart 2017 #

Ik ben ook wel wel benieuwd wat hier uitkomt..
Geen ex- of huidige medewerkers van herstel bedrijven die dat zelf gedaan hebben

Zelf denk ik dat het vooral een kwestie is van goed wrijven!
👍😉

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 18 maart 2017 #

Hebben ze niet gewoon de hele bovenkant, dus display + aluminum klep vervangen?

Volgens mij is het veel te veel werk om het display los te halen van het aluminum en vervangen ze daarom vaak hele boven en onderhanden met alles erop en eraan.

Omdat je dan kleurverschil ziet met het body gedeelte zullen ze op de onderkant wel extra hun best hebben gedaan om die weer schoon te krijgen. Volgens mij heeft 3M een spuitbusje waar een citroensap in verwerkt zit. Daarmee krijg je heel veel aluminum en ijzer weer schoon.

Dit is ‘m dit heeft onze poetsvrouw in haar karretje en dat gebruikt ze thuis ook op afzuigkappen die geil zijn op vingerafdrukken. Even met dit spul er overheen en nieuwe vingerafdrukken vallen zo in de pan.
http://www.3m.com/3M/en_US/company-us/all-3m-products/~/3M-Industrial-Cleaners-and-Adhesive-Removers?N=5002385+8709314+8709363+3293194279&rt=rud

Yep, ze hebben inderdaad de hele topcase vervangen.

Bedankt voor de link en de uitleg Schmoo!
(y)

Profielfoto van Brombeer

Brombeer op 18 maart 2017 #

Aluminium velgen krijg je schoon met oxaalzuur. Dat zit ook in rabarber, maar daarmee is nog niet gezegd dat het vriendelijk spul is. Inlezen is geadviseerd, net als handschoenen en oogbescherming.

Profielfoto van MacRay

MacRay op 18 maart 2017 #

Hebben ze niet gewoon de hele bovenkant, dus display + aluminum klep vervangen?

De topcase zit vast aan het display, althans de originele displays van Apple.

Profielfoto van Owentje

Owentje op 20 maart 2017 #

De “top case” is het gedeelte waar je toetsenbord, trackpad & logic board in zit (in het geval van de MacBook Pro Retina), wellicht verwarrend qua naam. De “bottom case” is de metalen plaat aan de onderkant wat ze los kunnen schroeven. Wat ze vervangen hebben is de gehele “display assembly”.

Over dit topic

Gestart op 18 maart 2017 door MoNdO GeNeRaToR

Laatste reactie door Owentje

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?