One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » Macbook pro hd defect?

Macbook pro hd defect?

Djambo

Djambo op 13 februari 2013 #

Beste,
Sinds enige tijd doet mijn macbook pro anno  dec 2012 raar.
Na een halfuurtje gebruik begon de ventilator luid te blazen. Vanaf dan heb ik altijd gezorgt dat de macbook op een harde ondergrond stond als ik ermee werkte. Vervolgens werkte ie alsmaar trager en begon ie vast te lopen. (Geen kleurig molentje, gewoon de muisaanwijzer die vast stond. Niets werkte) ik moest heropstarten door de aan/uit knop lang in te drukken. Toen hij heropstartte ging hij diet verder dan het witte scherm met grijze appeltje. Dan moest ik een paar keer proberen herop te starten en af en toe lukt het. Na veel moeite heb ik mn harde schijf kunnen back uppen en een clean install van mac osx gedaan. Het probleem blijft echter. De macbook komt maar zelden verder dan het witte scherm met grijze appel en als ie dan al eens opstart loopt ie vast na 10 minuten.

Zijn er mensen die dit al voor gehad hebben?
Zou het kunnen dat het een defecte harde schijf is?

Dank bij voorbaat!

NielsDam

NielsDam op 13 februari 2013 #

Ik raad je aan om even langs de reseller te gaan waar je de MacBook hebt aangeschaft en anders langs de Apple Store in Amsterdam (mocht dit niet te ver reizen zijn). Daar kunnen ze je MacBook uitlezen en eventueel defecte onderdelen vervangen cq. de MacBook omruilen voor een nieuwe (dit laatste doen ze eerder bij de Apple Store).

Je kunt ook Apple Care bellen voor reparatie, maar dan heb je kans dat je 2-3 weken zonder je MacBook zit.

Dit probleem klinkt overigens niet als een defecte harde schijf, maar eerder een probleem met de koeling of het moederboard.

klonic

klonic op 13 februari 2013 #

Ik zou m’n SMART status checken als ik jou was.

Toen ik een HDD probleem had kreeg ik een uitroepteken in plaats van een appel (in het grijze opstartscherm). Ik heb het vermoeden dat het dus een ander probleem is. Maar dit vermoeden moet je dus niet te veel waarde aan hechten.

brinkey

brinkey op 13 februari 2013 #

Klinkt mij bekend in de oren. Was in mijn geval ook de HD in een Macbook pro uit 2010

makasa

makasa op 13 februari 2013 #

Gewoon onder garantie alten checken. Is slechts 3 maand oud.

Over dit topic

Gestart op 13 februari 2013 door Djambo

Laatste reactie door makasa

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen