One More Thing » Community » Forum » Mac Software » OS X » MacBook Pro downgraden naar Tiger kan niet?

MacBook Pro downgraden naar Tiger kan niet?

brelsnok

brelsnok op 17 december 2007 #

Hoi!
Klopt het dat een versgekochte MacBook Pro niet te downgraden is naar Tiger? (is een vereiste ivm met de niet-compatabiliteit van het programma Protools met Leopard)
Dat is nl. wat een collega te horen kreeg in MacHouse Amsterdam, en het klonk me zo raar in de oren. Ben benieuwd wat de reden is.

J.

Esquare

Esquare op 17 december 2007 #

Dat kan kloppen: over het algemeen hebben Macs een minimale systeemeis. En die komt doorgaans overeen met de meest recente versie van het OS  op het moment van de introductie van het model. De reden is dat nieuwe modellen vaak specifieke systeemonderdelen gebruiken die niet in eerdere versies van het OS zitten.

block

block op 17 december 2007 #

Volgens mij kan dit gewoon mits je tiger hebt…

Mono1

Mono1 op 17 december 2007 #

De laatste update van de MacBook Pro was juni 2007, dus ver voordat Leopard werd losgelaten………..

Esquare

Esquare 6 jaren geleden #

"Mono1"

De laatste update van de MacBook Pro was juni 2007, dus ver voordat Leopard werd losgelaten………..

Dat is waar, al is er op 1 november nog een kleine update geweest. Maar daarmee is het probleem helaas niet opgelost: als de huidige modellen met een Leopard-dvd worden geleverd, kun je ook niet gemakkelijk terug naar Tiger. Want de Tiger-versie die je gewoon in de winkel kocht, bevatte alleen de PPC-versie van het systeem. :)

Ragbak

Ragbak 6 jaren geleden #

lijkt me bshit, ik heb zelf een maand oude MBP waar Tiger op stond, er zat een DVDtje bij waarmee je Leopard kop je systeem kon installeren. De huidige MBP’s zijn nog precies hetzelfde als mijn Macje.

brelsnok

brelsnok 6 jaren geleden #

BEdankt voor de reacties zover.

Om het verhaal compleet te maken: het was wel mogelijk om een MacBook te kopen met Tiger erbij (moest vervolgens wachten op een leveringstijd).
Zou voor die MacBook eigenlijk niet hetzelfde verhaal op moeten gaan als wat Esquare vertelt?

Esquare

Esquare 6 jaren geleden #

Cruciaal is welke installatie-dvd er bij die MacBook/MackBookPro zit. Blijkbaar zitten er nog wel MacBooks in de pijplijn die met een Tiger-dvd zijn uitgerust. Die MBP’s worden zo ongeveer op bestelling gemaakt, dus dat zal inmiddels wel allemaal Leopard-werk zijn.

Je zou eens kunnen rondbellen of er nog een dealer is die een MBP uit oude voorraad heeft. Een andere mogelijkheid is om gewoon te bestellen en de Tiger-installatie-dvd van een andere MBP gebruiken om te downgraden.

Over dit topic

Gestart op 17 december 2007 door brelsnok

Laatste reactie door Esquare

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen