One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » MacBook Pro 2009 ondersteuning

MacBook Pro 2009 ondersteuning

Profielfoto van 52x11Rammer

52x11Rammer op 18 maart 2017 #

Hallo allemaal, ik bezit een MacBook Pro uit mid 2009, de ondersteuning voor de laatste besturing systeem geeft apple niet meer vrij, vraag, is het verstandig om nog door te gaan op deze mac of is een vervanging raadzaam?

• Dit onderwerp is gewijzigd 5 maanden geleden door Profielfoto van Pete.Z Pete.Z. Reden: Verplaatst uit OMT subforum
Profielfoto van janbertwedman

janbertwedman op 18 maart 2017 #

Zolang ie doet wat jij nodig hebt, lekker laten zo.

Profielfoto van Brombeer

Brombeer op 18 maart 2017 #

Hij is 8 jaar oud. Werk er nog lekker op, maar oriënteer je alvast wel op een opvolger, en maak daar budget voor vrij.
Controleer vooral of je oude software nog werkt.

Hoe stap je liever over: vanuit een defecte machine waarbij je maar moet zien hoe je de data overzet (tip: back-up) of de data overzetten vanuit een werkend oudje. ebay kan altijd nog.

Profielfoto van ultem

ultem op 18 maart 2017 #

Ik had hetzelfde probleem met dezelfde computer, ik heb toen mijn harde schijf laten vervangen door een SSD en het geheugen uitgebreid naar 8 Gb

Mijn MBR werkt nu weer als een zonnetje en ik hoef de komende tijd geen nieuwe te kopen.

Profielfoto van Zakske

Zakske op 18 maart 2017 #

52x11Rammer op 18 maart 2017

Ik bezit een MacBook Pro uit mid 2009, de ondersteuning voor de laatste besturing systeem geeft apple niet meer vrij.

Dat maakt niks uit; Apple hanteert qua ondersteuning n-2, dat betekent de meest recente versie plus de twee vorige versies. Sierra is nu een half jaar oud, dus met El Capitan kun je nog zeker anderhalf jaar veilig werken.

Profielfoto van 52x11Rammer

52x11Rammer op 19 maart 2017 #

Dank je voor je reactie en hier heb ik wel wat aan dat ik nog 11/2 jaar verder kan. Het ging me n.l. om de veiligheidsupdates.

Over dit topic

Gestart op 18 maart 2017 door 52x11Rammer

Laatste reactie door 52x11Rammer

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?