One More Thing » Community » Forum » Mac Software » OS X » OS X en Windows 8 Pro (Macbook pro 13 inch NON retina)

OS X en Windows 8 Pro (Macbook pro 13 inch NON retina)

Pietmaaslander

Pietmaaslander op 11 november 2012 #

Goeiemiddag,

ik ben hier niet nieuw op de website maar heb net wel een account pas aangemaakt. Zonder account word het immers moeilijk om een topic te openen.

Nou heb ik sinds kort het idee om de nieuwe macbook pro non retina te kopen alleen moet ik voor mijn school veel windows gebruiken (helaas) en nu was mijn vraag, zijn er veel mensen op dit forum die de Windows 8 Pro al hebben draaien op hun macbook? ik las namelijk op internet dat er nog wel probleempjes waren met de touchpad met betrekking tot multitouch?  hoe werken alle andere drivers op windows 8?

ik wil uiteindelijk gaan voor een macbook pro 13 inch met de standaard i5 en 8 gb geheugen (voor vmware) en een 500 GB schijf. Dan met een dualboot naar windows 8 // macosx 10.8 mounten lion. de mac osx partitie zal eigenlijk alleen voor thuisgebruik zijn.

Hopelijk zijn er al testers die mij kunnen helpen om zorgeloos een dualboot te hebben naar windows 8 Pro

Alvast bedankt,

fred44nl

fred44nl op 11 november 2012 #

waarom wil je geheugen reserveren voor VMware, als je BootCamp wil gaan gebruiken ??

Bart01

Bart01 op 11 november 2012 #

Ik gebruik zelf Parallels in combinatie met Windows 7. Ik vraag me af of Windows 8 nou echt een vereiste is van je school aangezien het besturingssysteem pas een aantal dagen uit is?

Maar ik gebruik het meer voor het office pakket omdat Office 2011 gewoon sneu is :’).

Als je een nieuwe installatie in Parallels (en waarschijnlijk VMware ook) van Windows 8 zou uitvoeren zou alles prima moeten werken. Via bootcamp lijkt me (nog) niet.

mfduffel

mfduffel op 11 november 2012 #

Vmware fusion en win 8 pro werken prima samen (heb al een paar maand de beta release draaien, en nu de definitieve pro versie). Best wel de laatste versie van vmware. Alleen installatie met volume licensing gaf even een probleempje.

mfduffel

mfduffel op 11 november 2012 #

Nog vergeten: wel op een imac met magic trackpad en muis. Alle bewegingen voor win 8 werken niet, maar zorgen niet voor onoverkomenlijke problemen.

johnkeates

johnkeates op 12 november 2012 #

Windows 8 op MBP non-retina (2011) werkt prima. Windows 8 zelf is natuurlijk brak, maar dat wisten we al.

JesperD

JesperD op 04 december 2012 #

@Johnkeates via bootcamp?

johnkeates

johnkeates op 04 december 2012 #

Ja

JesperD

JesperD op 04 december 2012 #

@Johnkeates bedankt.
Ik zoek een manier om windows 8 via bootcamp op mijn retina MBP te krijgen zonder een portable dvd lezer te kopen?

johnkeates

johnkeates op 04 december 2012 #

Dat kan niet. Bootcamp detecteert alleen echte CD/DVD’s. Dat gezegd, de MacBook Air kan wel vanaf USB stick installeren met Bootcamp om dat het dan al bekend is dat er geen optische drive is.

Een simple oplossing is Mount It van Toast gebruiken om een ISO van de DVD te mounten:

http://thenextweb.com/lifehacks/2012/08/05/install-windows-7-boot-camp-no-optical-drive/

Dan kan de Bootcamp Assistant niet zien dat het geen ‘echte’ DVD is.

Een USB Stick met Windows maken is niet zo moeilijk. Gewoon grote stick regelen en een Windows PC om het even op over te zetten.

Over dit topic

Gestart op 11 november 2012 door Pietmaaslander

Laatste reactie door johnkeates

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen