Macbook Air verbindt niet meer automatisch
silvercircle op 17 december 2011 #
De Macbook Air van m’n moeder verbindt niet meer automatisch met onze bbox. Er is niets veranderd aan de instellingen, geen updates gedaan.
Toen ze hem pas had, enkele maanden geleden net toen Lion uit was, was er direct verbinding met de Wifi. Gewoon openklappen en alles ok.
Nu moet ze eerst ons lokaal netwerk kiezen via het icoontje in de menubalk. Ik heb al van alles geprobeerd maar niets lijkt te lukken.
Wat wel opgevallen is, is dat er nu meerdere beveiligde netwerken zichtbaar zijn in het menu. In het begin was dit niet het geval. Misschien wat mensen in de buurt die nu ook draadloos werken. Zou het hier mee te maken kunnen hebben?
Heeft er iemand een ideetje? Wat zou ik nog kunnen proberen? Ons netwerk staat als default ingesteld bij de netwerkvoorkeuren, precies zoals het altijd al was.
SunKeeper op 18 december 2011 #
Je kunt het netwerk verwijderen in de voorkeuren.
Daarna opnieuw selecteren en het wachtwoord invoeren. Misschien dat dat helpt?
Eventueel zijn er nog meer oplossingen, probeer eerst bovenstaande.
silvercircle op 27 december 2011 #
Sorry voor de wat late reactie maar ik ben er nu eindelijk toe gekomen om uw suggestie te proberen.
Ik heb het netwerk verwijderd, ook een nieuw wachtwoord voor de Wifi aangemaakt en opnieuw ingesteld.
Probleem blijft. Na enige tijd verbindt ie wel maar het duurt enige tijd. Voorheen was het gewoon openklappen en internetten. Bizar.
SunKeeper op 27 december 2011 #
Wat voor soort router is het precies?
Wat staat er in Systeemvoorkeuren > Netwerk > Wi-Fi als je verbonden bent?
Kun je ook ergens anders op een andere Wi-Fi-netwerk inloggen om te testen?
Eventueel bij de buren o.i.d. Vraag of zij het wachtwoord van hun netwerk willen invoeren zonder dat je meekijkt. Zodra je klaar bent met testen, laat je ze erop toezien dat je hun netwerk weer verwijderd uit de lijst. Zo blijft het veilig.:wink: