One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » Macbook Air: tegenvallende accu

Macbook Air: tegenvallende accu

nebilem

nebilem op 10 februari 2012 #

Hallo,

Ik heb sinds afgelopen juli de nieuwste Macbook Air. Ik heb Coconut Battery gedownload om te kijken hoe mijn batterij er aan toe is, maar dat valt me eigenlijk wel tegen. Normaal zou de batterij een capaciteit van 6700 mAh moeten hebben maar de mijne geeft rond de 6200 mAh aan. Dat is 92% en batterij cycli staat op 42 op het moment. Ik gebruik mijn batterij niet vaak gemiddeld rond de 2 uur per dag dat verklaart ook dat ik nog zo weinig cycli heb gedraaid. De laptop wordt vaak op de accu gebruikt. Ik heb gekalibreerd maar dat heeft niet geholpen, voor mijn gevoel gaat de batterij wel vrij lang mee. Ik kan er denk ik wel 5 uur mee werken, maar toch geen lekker gevoel.

Wat zouden jullie doen, contact opnemen met Apple of zo laten zitten? Ik heb de laptop toen via de site van Apple gekocht. Deze waardes krijg ik trouwens ook als ik bij instellingen/voeding kijk.

Alvast dank.

AppleStef

AppleStef op 10 februari 2012 #

Net zoals in al de andere topic’s over dit onderwerp zeg ik: Staar je niet zo dood op die nummertjes, zeker niet in het eerste jaar, want dan schommelt het sterk. Mijn batterij was ook eerst 99% dan naar 93% gegaan in stapjes en dan terug naar 97% en nu terug 93%. Dus geen zorgen maken.

Zeker als hij lang mee gaat moet je er geen zorgen over maken, dan is er helemaal geen reden voor.

PS: Kalibreren is niet echt nodig met nieuwere MacBooks.

TheBigZ

TheBigZ op 10 februari 2012 #

Laat je niet coconut maken.:lol:

Flatchoo

Flatchoo op 10 februari 2012 #

Mijn Air geeft precies hetzelfde aan. De ene keer 93% en de andere keer weer 96%. Ik zou me er niet zo druk om maken. Ik heb meerdere MacBooks en die vertonen hetzelfde terwijl de accu’s netjes lang meegaan. Die cijfertjes zijn gewoon niet altijd even nauwkeurig.

AppleStef

AppleStef op 10 februari 2012 #

@TheBigZ

LOL, heb ik vandaag weer eens goed gelachen. :grin:

SunKeeper

SunKeeper op 10 februari 2012 #

Maar 42 cyclussen in ruim 6 maanden? Dat is wel wat aan de weinige kant.

Zoals hierboven gezegd: dat hoeft helemaal niet de oorzaak te zijn, want dat kun je bij batterijen toch niet goed controleren. Wat nog wel belangrijker is, is hoelang die op een hoog percentage blijft.

Het zou zomaar 3 jaar kunnen zijn, en dan ben je toch blij. Het aantal cyclussen heeft dan nog niet eens zoveel invloed, maar wat wel bekend is over batterijen is dat weinig gebruik eerder slijtage geeft.

Pin jezelf niet vast op de informatie, het is veel prettiger om er gewoon niet op te letten, en pas de gezondheid gaan controleren als je merkt dat je aanzienlijk minder lang op de batterij kan werken. (terwijl je Mac toch niet veel voeding verbruikt)

nebilem

nebilem op 10 februari 2012 #

Ik had voorheen ook nog een nieuwe iMac die heb ik aan mn broertje gegeven en de macbook air gehouden. Vandaar.

Haike

Haike op 10 februari 2012 #

Maar misschien dat dat juist het punt is; die 42 in 6 maanden. Apple zelf meld namelijk dat het goed is als de cellen van de accu in beweging kunnen zijn, bij tijd en wijle. Dat zijn ze dus niet als-ie voortdurend aan het netsnoer hangt… ontladen tot 20% schijnt het beste te zijn.. niet helemaal leeg trekken dus..

Over dit topic

Gestart op 10 februari 2012 door nebilem

Laatste reactie door Haike

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen