15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    heggie98

Opgelost: Macbook Air denkt dat hij 2 schermen heeft

Hallo,

Ik heb een Macbook Air. Er is niets aangesloten op de notebook, maar bij displays zie ik staan dat ik een LCD scherm heb en een VGA scherm. Deze schermen zijn als een extended screen ingesteld. Soms denk ik waar is mijn muis gebleven, maar die zit dan op het scherm die er totaal niet op is aangesloten. Er verandert ook niets wanneer ik het commando Detect Displays geef. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn Macbook gewoon 1 scherm aangeeft wanneer ik hem gebruik zonder extra scherm?

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.

Kijk of in Systeemvoorkeuren / Hardware / Beeldschermen het zo ingesteld staat:

Bijdrager
    Vinhelper

En klik eens op de knop ”Detecteer beeldschermen”. Wie weet ontdekt de MacBook dan dat er geen beeldschermen meer zijn.

Heb je er wel eens eerder een beeldscherm op aangesloten?

Heb je als eens geherstart?

Bijdrager
    heggie98

Bedankt voor het antwoord.
    Het scherm ziet er zo uit:

Ik heb nog nooit een beeldscherm aangesloten op de notebook. Wellicht moet ik dat een keer doen.

Bijdrager
    heggie98

Ik heb nog een scherm aangesloten en dan laat displays 3 schermen zien. De monitor, LCD scherm en wederom het VGA scherm wat niet aangesloten zit.

Bijdrager
    heggie98

Ik heb het probleem gevonden. Ik heb een keer iDisplay geinstalleerd, zodat je de iPad kunt gebruiken als 2e scherm. Ook wanneer je het iDisplay niet gebruikt laat deze het extra scherm zien. Ik heb het uninstall programma gedownload en nu heb ik maar 1 scherm meer gelukkig. Wanneer ik een extra scherm aankoppel dan ziet hij er netjes 2. Bedankt voor alle tips.

Bijdrager
    Maverick9898

Handig om even in de topictitel dit aan te passen, zodat mensen na jou zien dat het is opgelost.

Bijdrager
    heggie98

Hoe kan ik het topic titel aanpassen? Ik kan namelijk alleen maar een reply geven zover ik kan zien.

Bijdrager
    Maverick9898

Je opening-post en dan Bewerk (bewerk staat onder je Avatar als je daar op klikt).

Bijdrager
    ErnestM

Ik heb precies hetzelfde probleem. Door iDisplay the uninstallen is het probleem echter nog niet weg bij mij.
    Ik heb met Appzapper iDisplay ge-uninstalled en daarna opnieuw opgestart. Wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen?

Alvast hartstikke bedankt voor jullie advies!

Bijdrager
    Hansi2124

Appzapper niet meer gebruiken.
    (zie de vele topics over deze “handige app”)

Bijdrager
    ErnestM

Dank voor je reactie!

Hoe kan ik, als ik eenmaal een app heb gezapt, deze app alsnog grondig uninstallen? Ik lees overigens toch met name positieve reacties op Appzapper. Wat is je bezwaar tegen dit programma? En wat raad je aan als alternatief?

Bijdrager
    Hansi2124

Ja sorry hoor, maar de topics over problemen met programma’s als Appzapper zijn niet aan te slepen op OMT. Ik vrees dat je selectief leest…….
    Een alternatief is om handmatig een app naar de prullenmand te slepen en de prullenmand legen.
    Simpel en doeltreffend.

Bijdrager
    ErnestM

Ik begrijp dat ik Appzapper moet deinstalleren. Mijn vraag is echter; hoe los ik dit probleem nu op? Hoe zorg ik ervoor dat m’n mac weer het Color LCD display instelt als enige display?

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan je beter bij 1 topic houden als het over hetzelfde gaat. Anders loopt iedereen het wiel opnieuw uit te vinden.
    Voor jouw vraag dus verder in je later aangemaakte topic:

Opgelost: Hoe schakel ik een extra display uit? (iDisplay issue)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.