One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » MacBook Air Batterij "Onderhoud Vereist"

MacBook Air Batterij "Onderhoud Vereist"

matthijss

matthijss op 07 april 2013 #

Mijn MacBook Air batterij geeft aan “Onderhoud vereist”. Dit is niet elke keer zo. Ik heb dit een paar keer eerder gezien en wachte gewoon af. Nu (een paar weken later), zie ik de melding weer verschijnen.

Wat moet ik hier nu mee? (Ik heb geen Premium Reseller in de buurt :()

Yggdrasil

Yggdrasil op 07 april 2013 #

Welk model MacBook Air is het? De eerste generatie, tweede, derde… Zo is het een beetje in ‘t duister tasten hé.

tarun

tarun op 07 april 2013 #

Het beste is om je batterij met enige regelmaat te gebruiken. Als je hem iedere keer aan de lader hebt wordt de batterij “lui”. Een manier om daar vanaf te komen is de batterij te “kaliberen”:

1x per maand helemaal tot 0% laat leeglopen.

Zeker 6 uur uit laat staan.

En dan (een hele nacht) laat laden.

Dat is dezelfde kalibratiemethode zoals apple hem omschrijft.

matthijss

matthijss op 07 april 2013 #

Bedankt voor de tip!

Ik zal dan

1x per maand helemaal tot 0% laat leeglopen.
Zeker 6 uur uit laat staan.
En dan (een hele nacht) laat laden.
Dat is dezelfde kalibratiemethode zoals apple hem omschrijft.

aanhouden

Rolandvbalen

Rolandvbalen op 07 april 2013 #

Laat hem vervangen, Batterijen kunnen bol (beveiliging) gaan staan! Bij een macbook met een verwisselbare accu is dit niet erg. Maar als je air bol gaat staan is het rijp voor de prullenbak!

MacTS

MacTS op 08 april 2013 #

Ik gebruik mijn MacBook Air al 2,5 jaar uitsluitend aan het lichtnet. Nooit problemen of meldingen over onderhoud gehad.

matthijss

matthijss op 08 april 2013 #

@MacTS
Hoelang kan jij zonder lichtnet werken?
Ik kan maar 2 en een halfuur ofzo.

Klopt dat wel?

MacTS

MacTS op 08 april 2013 #

Geen idee want de accu gebruik ik zelden. Heb even gekeken (Wifi aan, lichtsterkte scherm op 50%): accu resterend 24%, nog 1.57 uur. Zegt niet zo veel, want het hangt sterk van je activiteiten af.

MacAnarie

MacAnarie op 08 april 2013 #

Voor de volledigheid hier de methode die Apple voorschrijft.

Hoe lang je op accu kunt werken is heel afhankelijk van wat je doet. Alleen wat tekstverwerking en internetten kom ik met gemak aan 6u. Ga ik tussendoor nog videobellen (FaceTima/Skype), kijk ik hier en daar wat filmpjes op internet, ben ik aan het downloaden, muziek aan het streaken en mijn iPod aan het opladen, dan doe ik natuurlijk veel minder lang met de accu, dan amper 3u.

Over dit topic

Gestart op 07 april 2013 door matthijss

Laatste reactie door MacAnarie

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen