30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    robminnaert

Mac veel trager met Lion

Ik ben waarschijnlijk niet de enige. Mijn MacbookPro (11.6″ van oktober 2010, 2.4GHz, 4Gb RAM) is een stuk trager dan met Snowleopard, blijft regelmatig hangen of blokkeert zelfs, hetgeen ik voor de upgrade bijna nooit had. Hij was altijd razendsnel, en de spinning beachball zag ik raar of zelden. Nu denk ik soms dat ik in Windows zit, zo traag is hij geworden.

Er zijn ongetwijfeld al tips en tricks om dit een beetje vlotter te laten verlopen?

Bijdrager
    SunKeeper

Hoeveel uur draai je al Lion?

Welke programma’s staan er allemaal aan?

Bijdrager
    robminnaert

ik weet waar je naartoe wil, maar zelfs na reboot, reboot met shift, en kill all apps, is er geen verbetering merkbaar

Bijdrager
    SunKeeper

Tjsa, als je al weet waar ik naartoe wil, dan schuif ik je vraag door naar anderen hier hoor…:innocent:

Dan weet je mijn antwoorden namelijk al nu.

Bijdrager
    Yggdrasil

MacBook Pro 11.6″

Waar heb je die vandaan? De enige Mac met zo’n resolutie is een MacBook Air.:wink:

Bijdrager
    macbook-Jan

Staat er in het vergrootglasje rechtsbovenin een puntje (spotlight).

Dan is spotlight nog aan het indexeren en gaat alles ook iets trager.

Bijdrager
    robminnaert

Nou nou lange tenen?

Sorry, 13″

Bijdrager
    robminnaert

Dacht ik ook maar indexen is intussen al gedaan

Bijdrager
    nickybbb

Misschien een idee om te downgraden en dan te kijken of het snelheids probleem nog steeds voor doet? Als dat niet zo is weet je dus dat je Lion niet meer moet draaien mits je die wachttijd wilt. Is je mac nog steeds traag weet je dat er iets in de hardware fout zit.

Tips & tricks weet ik zelf niet, heb zelf nog nergens Lion draaien.

Bijdrager
    Yggdrasil

Geen lange tenen, gewoon een kleine correctie.;)

Bijdrager
    Bart01

Ik merk dit ook hoor.. Het opstarten duurt ook zeker 10 tot 15 seconden langer. En dat terwijl mijn mac nu 1 maand oud is (15″ MBP)

Bijdrager
    iLive

Ik zou eigenlijk ook wel willen weten of mijn MacBook Pro 15″ 2.53 GHz Intel Core i5 (4 GB geheugen) trager zal zijn als ik update van Snow Leopard naar Lion. Ik heb al berichten gelezen van mensen waarbij hun Mac aanzienlijk sneller gaat maar ook berichten zoals hier die het tegenovergestelde melden.

Kan er iemand duidelijkheid scheppen?:)

Bijdrager
    Hansi2124

Voor mij is het duidelijk: de programma’s onder lion werken sneller op mijn MBP mid 2010 dan onder SL.

Bijdrager
    iLive

Dit komt waarschijnlijk doordat alle programma’s nu Intel-only draaien?
    En de algehele werking van het besturingssysteem, is daar ook een snelheidswinst te bemerken? Of is hij daar eerder trager na de update? Aangezien ik ook een MBP mid 2010 heb:)

Bijdrager
    Hansi2124

Bij mij is niets (merkbaar) trager. Makkelijker kan ik het niet verwoorden:wink:

Bijdrager
    iLive

Oké, dan ga ik binnenkort ook eens overstappen:)

Bijdrager
    LighScan

mijn MacBook Pro 15″ 2.53 GHz Intel Core i5 (4 GB geheugen)

Ik heb bijna dezelfde (enkel dan met i7), en bij mij is die zeker niet trager geworden na de upgrade.

Let wel dat, zoals hier al gemeld is, de eerste paar minuten/uren je laptop traag kan lopen. Dit omdat o.a. Spotlight enz zijn job moet doen. Ik was eerst bijna in shock toen alles zo traag liep. :innocent:

Bijdrager
    iLive

Hehe, als hij daarna maar snel loopt:)
    Maar heb jij dan een clean install gedaan of gewoon een upgrade? Want ik ben wel niet van plan een clean install te doen…

Ik heb ook nog maar 30 GB vrije ruimte op mijn harde schijf van 500 GB (staat ook nog een Bootcamp partitie op van 100 GB), dit is normaal toch ook geen probleem he?

Bijdrager
    wido

Met 2 Gig werkgeheugen was mijn Mac met Lion trager, maar met 4 Gig er in gaat het weer net zo vlot als onder Snow Leopard. Lion zal wel meer geheugen vreten dus.

Bijdrager
    robminnaert

opnieuw voor mij: hij is nu terug opnieuw beginnen indexeren, alhoewel hij daar al 3 dagen mee klaar was

update: nu heeft ie weer gedaan. Blijft die met tussenpozen indexeren of zo?

Bijdrager
    dualband

Hier idem hoor. Heb een Mini – 2.66 C2D – 4 GB. Doe absoluut geen exotische dingen met m’n Mac (Outlook, Safari, iPhoto, iCal, etc…) maar heb regelmatig nu dat het kleurenwieltje ah draaien is, sinds ik een upgrade heb gedaan naar Lion.

Kijk al uit naar een eerste update van Lion…

Bijdrager
    SunKeeper
    wido op 28 juli 2011

Lion zal wel meer geheugen vreten dus.

Klopt, dat komt omdat alles nu volledig in 64-bit draait.

Dat kost meer geheugen, maar zorgt ook voor het grootste deel van de snelheidswinst.

Bijdrager
    robminnaert

Ze hadden het beter OS spinning beachball genoemd. Ik durf al bijna geen klik meer doen of daar heb je hem weer.

Bijdrager
    rogerpaolo

hier nog 1. Ik erger me af en toe suf aan de traagheid, onder SL vlóóg mijn MBP 13″ i5 2,3 GHz. Zou een schone installatie van Lion verbetering geven?

Moderator
    unSOUND

Een schone installatie van Snow Leopard, DAT geeft pas snelheid terug.

Bijdrager
    Hansi2124

Maar je kan beter eerst kijken waarom je Mac onder Lion traag is…:wink:

Moderator
    unSOUND

Omdat het Lion is….

Bijdrager
    rogerpaolo

sja. is OS Lion Apple’s Vista?

Bijdrager
    SunKeeper

Naar mijn idee niet.

Hoeveel RAM heb je?

Moderator
    unSOUND

Aangezien het een i5 is, zal er minimaal 2 GB in zitten. Als OS X daar niet genoeg aan heeft, is het een veelvraat, en gaat de vergelijking met Vista behoorlijk op. Lion zou toch een “smaller memory footprint” hebben ? Los daarvan ben ik ook niet onder de indruk van Lion op machines met 8 GB Ram, ook op mijn Mac Pro die tot het plafond uitgebreid was presteerde overduidelijk minder onder Lion. Iedere OS X release snoepte duidelijk iets van de prestaties, in ruil voor meer eyecandy.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.