One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » Mac gooit DVD's er uit

Mac gooit DVD's er uit

Jac Trum

Jac Trum op 26 mei 2011 #

Op dit moment accepteren zowel mijn iMAC als mijn Macbook geen DVD’s meer. Als ik er een in schuif gooit hij hem er na even ‘nadenken’ weer uit. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Dustin24

Dustin24 op 26 mei 2011 #

Het kan zijn dat je ‘eject knopje’ vastzit? Zoja, dan zou je die met een klein pennetje of schroevendraaiertje voorzichtig een beetje los kunnen wrikken.

Jac Trum

Bedankt voor je reactie, maar waar vind ik die?

THX-1138

THX-1138 op 26 mei 2011 #

Doet mijn DVD-speler ook in m’n Macbook Pro. Schijnt een defecte DVD-speler te zijn. Maar goed, ik gebruik ‘t ding toch niet.

Jac Trum

Thnx THX, maar ik wil graag een upgrade installeren en dan heb ik niet zo veel aan jouw probleem :-)

Olieboer

Olieboer op 26 mei 2011 #

Bedankt voor je reactie, maar waar vind ik die?

In de pennenbak of gereedschapskist.

Jac Trum

Lolbroek. Het ejectknopje bedoelde ik natuurlijk. Stel ik van die stomme vragen of??

Brambo1978

Brambo1978 op 26 mei 2011 #

Een beetje wel, je weet toch wel waar de eject knop zit!!

Olieboer

Op macbook knopje rechtsboven, op iMac ook, behalve als je ook een numpad heb, dan zit hij iets meer naar links.

Jac Trum

Als je de knop rechtsboven bedoelt natuurlijk wel. Maar die zit op geen enkele manier vast, dus ik dacht dat er nog ergens iets zou kunnen zitten. Enfin, ik vrees dat ik er toch mee naar de technische dient moet

menu

menu op 26 mei 2011 #

Soms helpt zo’n DVD/CD cleaner schijf van de blokker. Daar zit een klein kwastje op die het lensje van jeDVD speler stofvrij maakt

RobBertens

RobBertens op 26 mei 2011 #

Ik heb het zelfde probleem gehad en kwam er op een gegeven moment achter dat het aan mijn beschrijfbare (goedkope) DVDs lag. Originele DVDs (bijv.speelfims) werden wel geaccepteerd.
Misschien is dat bij jou ook het geval.

Olieboer

aangezien het op twee apparaten gebeurd: gebruik je dezelfde DVD? misschien ligt het daar aan, probeer eens een andere

Jac Trum

Het gaat om de originele installatieschijf van Microsoft Office for MAC. Ik heb er (inderdaad: stom dat ik dat niet eerder deed)  een andere DVD in gestopt en die doet het prima. Maarja, DIE hoef ik niet te installeren

Olieboer

Dan is in ieder geval je superdrive niet kaduuk, scheelt een hoop geld.
Ik zou met dvd even langs APR gaan en uitleggen, misschien mag je een nieuwe….

dakhaas

dakhaas op 26 mei 2011 #

trail via het web downloaden je key invoeren en wallaaa je hebt office zonder dat je een dvd in je mac hoeft te douwen

Jac Trum

Dakhaas, DAAR heb ik wat aan! Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Ik ga het meteen proberen! Bedankt!

Strifer

Strifer [moderator] op 27 mei 2011 #

menu op 26 mei 2011

Soms helpt zo\’n DVD/CD cleaner schijf van de blokker. Daar zit een klein kwastje op die het lensje van jeDVD speler stofvrij maakt

gewoon dit even proberen, zeker als de ene dvd wel werkt en niet werkt. heeft bij mijn oude mbp als een zonnetje gewerkt.

Over dit topic

Gestart op 26 mei 2011 door Jac Trum

Laatste reactie door Strifer

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen