One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Desktop » Lijn over scherm van iMac

Lijn over scherm van iMac

Clemenza

Clemenza op 11 november 2012 #

Hoi allemaal!

Ik heb een iMac 21.5 inch van eind 2009, waar ik nooit problemen mee gehad heb, tot nu. Er loopt een horizontale lijn over het scherm op ongeveer een zesde van het scherm (van onderen). De lijn verschijnt niet op screenshots. Ik neem dus aan dat het ergens in de hardware zit, weet iemand wat het precies is? Het scherm of de videokaart? Ik heb een mailtje van Apple gekregen dat deze iMac in aanmerking komt voor vervangen van de hardeschijf. Zal dat enig verschil gaan maken?

Belangrijkste vraag: sterft deze iMac of blijft het bij deze ene lijn?

Alvast bedankt!

Yggdrasil

Yggdrasil op 11 november 2012 #

Ik had een gelijkaardig probleem met een 20″ iMac vorig jaar. Bleek toen dat de videokaart kaduuk was. Aangezien die vastzit aan het moederbord moet heel de reutemeteut vervangen worden. Hopelijk is het dat niet.

GrannySmith

GrannySmith op 11 november 2012 #

Moederboard of TFT panel.

In beide gevallen dure reparatie.

Richard Kruizinga

Richard Kruizinga op 14 november 2012 #

Oei… nieuw paneel lijkt me. Kost al gauw richting de 200€.
Repareren is onmogelijk. Moederbord of videokaart lijkt me onwaarschijnlijk, meestal doet het beeld dan raar (maar kan me vergissen).

Clemenza

Clemenza op 16 november 2012 #

Laatste update. De iMac is opgestuurd en inmiddels is bekend geworden dat het scherm kapot is. Kosten zijn, inclusief btw en arbeidskosten, 563 euro. Echter na het sturen van een mail met de vraag hoeveel door het AppleCare, wat net afgelopen was, zou worden vergoedt werd er gemaild dat er met Apple was gepraat en dat alles volledig door Apple zou worden betaald.

Over dit topic

Gestart op 11 november 2012 door Clemenza

Laatste reactie door Clemenza

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.

Inloggen