One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » kopieren bestanden naar externe apparaten niet mogelijk

kopieren bestanden naar externe apparaten niet mogelijk

onelab

onelab op 09 oktober 2011 #

Hallo,

ik loop tegen het volgende probleem aan met mijn MB pro: ik kan geen bestanden meer kopieren van de MB naar externe apparaten (USB of externe hardeschijf). Ik heb al gekeken naar permissions voor bepaalde bestanden omdat ik dacht dat het bestand specifiek was maar daar kan ik niks ontdekken wat een oplossingen kan bieden.
Kan iemand mij misschien op weg helpen?

Thnx!

Strifer

Strifer [moderator] op 09 oktober 2011 #

Wat zegt je Mac op het moment dat je wil kopiëren? Zijn de USB stick en externe harde schijf wel goed geformatteerd (ntfs kan problemen geven….)? Werkt een muis bijvoorbeeld nog wel?

onelab

Hoi,

mijn Mac zegt niks. Krijg alleen een uitgegrijsd icoontje te zien ( cirkel met diagonale streep). Alle andere randapparatuur werkt wel.
Denk ook dat het aan het formateren ligt. Gebruik b.v. USB stick om gegevens uit te wisselen tussen MB Pro en PC.

Heb de USB geformateerd en toen werkte die wel.

Strifer

Strifer [moderator] op 09 oktober 2011 #

klik de externe harde schijf eens aan en roep er informatie over op. met command+i. wat staat er dan bij structuur? als er ntfs staat klopt het dat je er niet op kan schrijven… zonder extra software begrijpt Mac OSX dat niet. de oplossing is dan de schijf te formatteren via schijfhulpprogramma. dit zal dan in plaats van ntfs ‘xfat’ moeten worden, dat kan zowel Windows als Mac OSX lezen.

onelab

Dan zal dat het probleem zijn. Ik heb de USB stick geformateerd naar NTSF omdat ik er filmbestanden groter dan 2 gb per stuk op wilde zetten. De externe harde schijven waar ik naar wat weg wilde schrijven waren ook van pc gebruikers.

Ok! Thnx. Je hebt me goed geholpen!

Over dit topic

Gestart op 09 oktober 2011 door onelab

Laatste reactie door onelab

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen