One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS » Appstore/iTunes error: kopen niet mogelijk

Appstore/iTunes error: kopen niet mogelijk

waterstof

waterstof op 22 februari 2012 #

Ongeveer een week geleden probeerde ik via iTunes op mijn iPhone enkele nummers te downloaden die ik al in mijn bezit had. (O.a. verkregen via de 12 dagen app)

Op dat moment ging het in eerste instantie niet goed, daarna lukt het downloaden prima.

Echter als ik nu iets probeer te downloaden van iTunes of uit de Appstore krijg ik, nog voordat ik mijn wachtwoord moet invullen de volgende mededeling:

Kopen niet mogelijk
‘Fix You (Live)’ en 3 andere onderdelen kunnen op dit moment niet worden gekocht. Probeer het later opnieuw.

Inmiddels heb ik dat nummer al tig keer opnieuw binnengehaald, maar de melding blijft. Ik heb ook al geprobeerd uit te loggen en mijn telefoon aan en uit te zetten. Helaas zonder resultaat.

Weet iemand hoe ik hier vanaf kom?

Hansi2124

Hansi2124 op 22 februari 2012 #

Misschien een storing?

waterstof

waterstof op 22 februari 2012 #

Ik heb dit nu al een week, helaas…

VickoNL

VickoNL 2 jaren geleden #

Hier hetzelfde probleem, al een paar weken last van.
Bij mij doet dit probleem zich voor op de iPad en lijkt bij de app “Ikaro Racing HD” begonnen te zijn. Bij aanschaf van een nieuwe app gaat de teller “en 20 anderen onderdelen” in de foutmelding verder omhoog.

Google search op “andere onderdelen kunnen op dit moment niet” (deel van de hele foutmelding tussen aanhalingstekens) leverde mij 3 resultaten op.
1)  Rare melding op iPad
2) Kopen niet mogelijk melding
3) dit topic op omt.nl. Ik reageer hier omdat dit het meest recente topic is.

Er lijken zich dus steeds meer mensen te melden met deze “bug”.. Maar helaas nog geen oplossing :-(

Wat ik al geprobeerd heb, maar zonder resultaat:
- Opnieuw inloggen met Apple ID op de iPad (Instellingen > Store > Apple ID: [email] > Uitloggen
- iPad helemaal uitgezet
- Betreffende app opnieuw gedownload. Als je hem vervolgens weer verwijderd is de foutmelding ook weer terug. Ik weet niet zeker of de melding blijft verschijnen als je de app gewoon laat staan. Ga ik testen en zal ik nog even laten weten.
- In iTunes (op Macbook Pro) alle achterstallige app updates bijgewerkt en vervolgens iPad volledig gesynchroniseerd.

Hopelijk heeft iemand nog tips of weet iemand de oplossing voor dit probleem.. En anders hoop ik dat dit probleem bij de iOS update in maart verdwenen is…

VickoNL

VickoNL 2 jaren geleden #

Nog een foto van de foutmelding:

waterstof

waterstof 2 jaren geleden #

Bij mij is de teller inderdaad ook opgelopen…

Feentje

Feentje op 01 maart 2012 #

Ik heb dit probleem ook al een aantal weken en de teller loopt ook op. Het begon allemaal kort na de upgrade naar iOS 5.01 (had hiervoor nog iOS 4). Nog niemand een oplossing gevonden?

NicknameB

NicknameB op 03 maart 2012 #

Ik heb hier ook al weken last van. Heel irritant, omdat het iedere keer bij het updaten tijd kost voordat deze melding wordt getoond en je daarna pas verder kan.

Hoe kan ik dit probleem melden bij Apple? Ik kan op de support pagina’s niet heel gemakkelijk een link vinden naar één of andere support-formulier.

rickgerrit

rickgerrit op 04 maart 2012 #

Ik ook, maar bij mij is het begonnen toen ik mijn wachtwoord overal had veranderd van Apple. Misschien ligt hier het probleem bij. Het is heel irritand en volgensmij gaat de iPad er ook nog slomer door reageren…
Ik vind dat deze bug snel moet worden opgelost.

NicknameB

NicknameB op 05 maart 2012 #

Ik heb zelf de indruk dat bij mij de problemen zijn ontstaan nadat ik iTunes Match heb geactiveerd en later weer heb gedeactiveerd.

justhan

justhan op 05 maart 2012 #

NicknameB op 03 maart 2012

(…)
Hoe kan ik dit probleem melden bij Apple? Ik kan op de support pagina\’s niet heel gemakkelijk een link vinden naar één of andere support-formulier.

Inloggen in de iTunes store met je Apple-ID, naar account gaan, dan naar aankoopgeschiedenis. Daar vindt je alle aankopen en klik je de aankoop aan, die niet goed werkt (vooropgesteld dat je meerdere aankopen hebt gedaan op dat moment) en dan klik je op “probleem melden”.
Gewoonlijk heb je dan binnen 24 uur een antwoord van Apple. Opgepast: wel je probleem in het Engels beschrijven, anders krijg je eerst een mail of je je vraag in het Engels wilt stellen.

Succes iedereen!

NicknameB

NicknameB op 05 maart 2012 #

@Justhan: ik wil geen probleem melden over één (of meerdere) specifieke aankopen. Ik wil het probleem waar dit topic over gaat melden bij Apple.

justhan

justhan op 05 maart 2012 #

Je kunt op die wijze allerlei problemen melden bij Apple, of het nu gaat om een probleem met de app zelf (waarbij je dan meestal wordt verwezen naar de ontwikkelaar), maar ook voor problemen met het (opnieuw) downloaden, het niet kunnen kopen, enz.

VickoNL

VickoNL op 13 maart 2012 #

Probleem is inderdaad niet opgelost na de nieuwe iOS 5.0.1 update..
Ben wel benieuwd hoe de engelse vertaling is en of er in het buitenland dus ook mensen zijn met dit probleem. Het Googled nu zo lastig…

Heeft iemand al geprobeerd om de iPad volledig te herstellen of is er iemand die dit geen probleem vind om uit te proberen?

hangingbelly

hangingbelly op 17 maart 2012 #

Hier vind je een manier om van de melding af te komen:

http://www.blog.gleff.com/2012/03/app-store-unable-to-purchase-fix/

Tot nu toe heb ik geen melding meer gehad….

Martin55

Martin55 op 19 maart 2012 #

Ik heb ook last gehad van bovenstaande melding “kopen niet mogelijk ……”, en later ook dat nieuwe apps uren lang op “wachten” bleven staan, uiteindelijk ging na lange tijd de installatie wel door, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Hierop de gok gewaagd om mijn Ipad2 te “herstellen” en te kiezen voor de backup van icloud terug te zetten. En voilà, na een kleine 40 minuten draait mijn Ipad weer als nieuw en van bovenstaande problemen niets meer te merken. Controleer wel tevoren of alles wat bewaard moet blijven, goed in icloud is ingesteld (zet desnoods alles aan) en maak allereerst nog even een icloud-backup.:lol:

RoyG

RoyG op 20 maart 2012 #

De fix op de Gleff blog werkt voor mij!! Alleen kreeg ik iExplorer niet aan de praat en heb ik DiskAid gebruikt (voor Windows). Dat werkte makkelijk! Het komt er op neer dat je het bestand dat in de downloads-map op je iPad staat met het woord SQLITEDB erin, weggooit. Hiervoor heb je dus een file manager nodig die toegang tot je device geeft.

Rick1111

Rick1111 op 30 maart 2012 #

Ik heb precies het zelfde probleem erg IRRITANT. Telkens wanneer ik Apps of updates download dan komt de fout melding tevoorschijn. Wanneer je dan weg drukt gaat de aankoop geluk nog wel door. Samen met de aankoop krijg ik ook een app op het scherm die ik al weg heb gegooid of niet kon downloaden. Hopelijk lost Apple dit snel op. Ik zit nu op “24 andere onderdelen” en de teller gaat door. (iPad 2)

Martin55

Martin55 op 30 maart 2012 #

@Rick1111,
Dan kan ik alleen maar verwijzen naar mijn eerdere bericht waarin ik heb vermeld dat ik de Ipad via Icloud heb hersteld. Tot op heden geen enkel probleem meer met aankopen of updates. Er is blijkbaar een fout bestandje op de Ipad terechtgekomen, deze zal niet door een update worden gerepareerd.
Herstellen of de optie die “hangingbelly” aangaf zijn, denk ik, de enige mogelijkheden. Mijn voorkeur gaat naar herstellen, dit gaat relatief eenvoudig maar maak wel eerst een complete backup in icloud of itunes.

Drippie

Drippie op 04 april 2012 #

Ik heb http://www.blog.gleff.com/2012/03/app-store-unable-to-purchase-fix/ gedaan zoals hangingbelly zei en ik ben gelukkig van het probleem af. Dank je wel Hangingbelly!!!!

Over dit topic

Gestart op 22 februari 2012 door waterstof

Laatste reactie door Drippie

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen