One More Thing » Community » Forum » Mac Software » OS X » Kolom "alle afbeeldingen" van Finder opruimen

Kolom "alle afbeeldingen" van Finder opruimen

edonk

edonk op 18 december 2010 #

Voordat ik er mee aan de slag ga wil ik het volgende toch nog even zeker weten, kan ik zonder enige consequenties de grote hoeveelheid aan pictogrammetjes zoals pijltjes, butons, symbooltjes enz. niet van mij zelf afkomstig uit kolom “alle afbeeldingen van Finder zomaar verwijderen naar de prullemand?

Vriendelijk dank

Hansi2124

Hansi2124 op 18 december 2010 #

Je bedoelt dat wat staat onder “Zoek naar”?
Lijkt mij niet verstandig, want dat zijn geen aliassen, maar de originelen op je hd.

unSOUND

unSOUND [moderator] op 18 december 2010 #

Inderdaad. Daarmee gooi je de echte bestanden van je machine. Je kunt dan beter de zoekopdracht aanpassen om bijvoorbeeld alleen te zoeken naar afbeeldingen binnen de map afbeeldingen, of groter dan een bepaald aantal kb, of allebei.

edonk

Oké, dus beter maar geen opruiming van u.o. in de kolommen die vallen onder “zoek naar”.

bedankt voor jullie reactie, groet

unSOUND

unSOUND [moderator] op 18 december 2010 #

Nee, opruimen kun je nog het beste gewoon doen vanuit de betreffende programma’s ( als die er zijn ). Dus foto’s weg gooien vanuit Aperture / iPhoto, muziek vanuit iTunes, en films gewoon opzoeken door naar de betreffende map te gaan.

Oppie

Oppie op 18 december 2010 #

edonk op 18 december 2010

…kan ik zonder enige consequenties de grote hoeveelheid aan pictogrammetjes zoals pijltjes, butons, symbooltjes enz. niet van mij zelf afkomstig uit kolom “alle afbeeldingen van Finder zomaar verwijderen naar de prullemand?

Waarom zou al die meuk erop staan denk je zelf??

Als ik mensen zoals jij help met hun Mac, haal ik altijd deze en alle andere (behalve ‘Vandaag’) uit de navigatiekolom van de Finder, om dat soort rare acties te voorkomen.
(Heb het eens daadwerkelijk om handen gehad bij iemand, met het gevolg dat vele programma’s volledig verminkt waren, want ze misten al hun iconen, knoppen, etc).

Opruimen heet dat…:sarcastic:

edonk

unSOUND op 18 december 2010

opruimen kun je nog het beste gewoon doen vanuit de betreffende programma\’s ( als die er zijn ). Dus foto\’s weg gooien vanuit Aperture / iPhoto, muziek vanuit iTunes, en films gewoon opzoeken door naar de betreffende map te gaan.

Het gaat ‘m niet zo zeer om eigen bestanden, die onderhoud ik wel, maar meer om de rommel die mee komt van internet of b.v. verwijderde downloads of demo’s maar ja als dit door elkaar staat met het geen van mijn systeem of programma’s waar ik wel gebruik van maakt en juist niet moet verwijderen is er tenzij hier een oplossing voor is i.d. aan opruimen dus geen beginnen aan,

Vinhelper

Vinhelper op 18 december 2010 #

Als je de woonkamer opruimt, gooi je toch ook niet de schilderijen en de lampen in de vuilnisbak?

Daar wordt het nogal donker en ongezellig van.:sarcastic:

edonk

Vinhelper op 18 december 2010

Als je de woonkamer opruimt, gooi je toch ook niet de schilderijen en de lampen in de vuilnisbak?:sarcastic:

Maar wel de rommel waar je niks meer aan hebt, … scheelt ook qua ruimte:grin:

Vinhelper

Vinhelper op 18 december 2010 #

Haha, heb je ineens 3 MB meer vrij op je schijf van 600GB, dat scheelt.:grin:

Oppie

Oppie op 19 december 2010 #

Het gaat ‘m niet zo zeer om eigen bestanden, die onderhoud ik wel, maar meer om de rommel die mee komt van internet of b.v. verwijderde downloads of demo’s maar ja als dit door elkaar staat met het geen van mijn systeem of programma’s waar ik wel gebruik van maakt en juist niet moet verwijderen is er tenzij hier een oplossing voor is i.d. aan opruimen dus geen beginnen aan,

Er komt precies evenveel rommel mee als dat jij bepaalt. De rest zit tussen je oren en staat in de boeken van Grimm.
Komma’s komen ook al niet in overvloed mee, is het wel?!

unSOUND

unSOUND [moderator] op 19 december 2010 #

Het gaat ‘m niet zo zeer om eigen bestanden, die onderhoud ik wel, maar meer om de rommel die mee komt van internet of b.v. verwijderde downloads of demo’s.

Maar wie heeft jou ten eerste ooit wijs gemaakt dat OS X daar last van had, en ten tweede dat je dat zelf op bizarre wijze zou moeten opruimen ?

Als je een Applicatie niet meer gebruikt draai je de uninstaller, en als die er niet bij zit gooi je het programma in de prullenmand. Klaar. Internet bestanden ruim je gewoon op via de menubalk in Safari. ( “Verwijder cache bestanden”, en als je het rigoureuzer wilt doen met de optie “Stel Safari opnieuw in” )

Meer is het niet, en meer moet je er ook zeker niet van maken. Al die omwegen met zelf bestanden weg gooien of extra opruim-software draaien is zoals Oppie al zegt puur voor tussen je oren.

remisc

remisc op 19 december 2010 #

Nog last van het windoozsyndroom zeker ;-)

Over dit topic

Gestart op 18 december 2010 door edonk

Laatste reactie door remisc

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen