Keynote probleem

Profielfoto van OMT-fan

OMT-fan 10 maanden geleden #

Probeer een Keynote presentatie te maken.

Een voor mij belangrijk probleem is het instellen van een animatie.
Ik heb een presentatie waarin een film is opgenomen.
Ik wil de presentatie met “herhaling” achter elkaar door laten lopen.
Maar alle slides krijgen dan dezelfde doorlooptijd. En de film duurt bijv. 35 sec.
Ik dacht dat met een animatie te regelen maar krijg dat niet voor elkaar.
Ik krijg animatie in het geheel niet goed voor elkaar “start film” en “stop film” wil maar niet lukken.

Profielfoto van Dick de Roos

Dick de Roos 10 maanden geleden #

Je kunt volgens mij per object (in dit geval de film) aangeven wat de animatie uit moet zijn. In dit geval: stop film. Die animatie kan je dan een vertraging geven van 35 sec.
Als het de bedoeling is om de presentatie achter elkaar te laten doorlopen lijkt het mij handiger om er een filmpje van te maken.
(Archief >> Exporteer naar….  >> QuickTime)
Die kan je achter elkaar laten afspelen.
Wel per object aangeven wat de vertraging is voor de animatie uit, want anders wordt het waarschijnlijk een te snel filmpje.

Profielfoto van Buzz

Buzz 10 maanden geleden #

Het is belangrijk om te weten dat je animaties en transities kan instellen per object (in dit geval de film, maar het kan ook een tekstobject, een vorm of een foto zijn). Maar je kan ook transities instellen per slide. Afhankelijk van of je een object of een slide geselecteerd hebt, verandert het menu aan de rechterkant.

In dit geval ben je volgens mij geïnteresseerd in het laatste. Dat doe je door eerst de slide te selecteren. De huidige slide is automatisch geselecteerd als er geen objecten geselecteerd zijn, maar je kan ook meerdere slides tegelijk selecteren in het navigatiepaneel. Geselecteerde slides krijgen een gele rand in het navigatiepaneel. Vervolgens klik je rechtsboven op ‘Animatie’, kies je bij ‘Start overgang’ voor ‘Automatisch’, en stel je bij ‘Vertraging’ de tijd in dat je deze slide(s) in beeld wil hebben.

Voor de film die op één van de slides staat klik je op ‘Opmaak’, ‘Film’, en zorg je dat ‘Start film bij klikken’ uitgevinkt staat, zodat deze automatisch start wanneer de slide verschijnt. Vervolgens hoef je niks anders te doen dan ‘Vertraging’ voor deze slide in te stellen op de lengte van de film, en de slideshow gaat aan het einde van de film automatisch verder.

Naar de ‘Animatie’ instellingen voor het film-object hoef je dan helemaal niet te kijken. Die instellingen heb je alleen nodig als je meerdere objecten op één slide tegelijk of in een bepaalde volgorde wil laten animeren, maar dat is hier volgens mij niet het geval.

Profielfoto van OMT-fan

OMT-fan op 15 februari 2017 #

Kijk, dat zijn antwoorden waar ik mee verder kan, bedankt..
Ik ga het uitproberen!

Over dit topic

Gestart 10 maanden geleden door OMT-fan

Laatste reactie door OMT-fan

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?