One More Thing » Community » Forum » Algemeen » Winkels & Providers » Kapotte iPhone 4 inruilen bij Apple Store

Kapotte iPhone 4 inruilen bij Apple Store

LucM

LucM op 12 oktober 2012 #

Goedemiddag!

Mijn homebutton van mijn iPhone 4 is al een tijdje dood aan het gaan en staat nu op het werkelijke punt van overlijden. Ben toen het probleem enigszins irritant begon te worden langs geweest bij de Apple Store in Amsterdam. Daar vertelde een genius dat ze hem wel schoon kon maken, maar niet repareren omdat hij net 3 maanden buiten garantie was. Waar ze op bleef hameren was de optie dat ik voor 150 euro een nieuwe (lees: refurbished) iPhone 4 kon krijgen. Op dat moment totaal niet van plan om zo even mijn telefoon in te leveren, geen reservekopie, niks.

Nu het einde van de homebutton nadert, lijkt deze optie me nu wel het meest interessant om goedkoop aan een goede/nieuwe iPhone te komen. Echter vraag ik me af of ik met e.v.t. bijbetaling een 4S model kan krijgen. Dat zou betekenen dat ik voorlopig nog even vooruit kan.

Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, tegen welke prijs? Kan hier verder niks over vinden op de Apple site en ik wil mij een teleurstellend ritje naar Amsterdam besparen..

Ecso11

Ecso11 op 12 oktober 2012 #

Erg vervelend idd.  Heb je toevallig al geprobeerd om de homebutton opnieuw te kaliberen?

Lees dit artikel even door:

http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/basisfuncties/iphone-homeknop-defect-opnieuw-kalibreren-helpt/

Chorro

Chorro op 12 oktober 2012 #

LucM op 12 oktober 2012

maar niet repareren omdat hij net 3 maanden buiten garantie was. Waar ze op bleef hameren was de optie dat ik voor 150 euro een nieuwe (lees: refurbished) iPhone 4 kon krijgen.

Dan heb jij een slechtere medewerker gesproken dan ik toentertijd. Mijn iPhone 4 had hetzelfde probleem maar dan met de sleep/wakebutton. Bij de Apple store in Amsterdam werd niet moeilijk gedaan en mijn 1 jaar en 2 maanden oude iPhone 4 werd zo omgeruild. Achteraf via het serienummer opgezocht en het bleek een nieuwe te zijn en niet eens een refurbished.

Dat ze dat niet altijd doen lijkt mij logisch, maar zo’n dramatisch verschil tussen 1 jaar en 2 maanden en 1 jaar en 3 maanden vind ik wel apart.

LucM

Ecso11 op 12 oktober 2012

Erg vervelend idd.  Heb je toevallig al geprobeerd…/

Yes helaas al geprobeerd, ook het plat tikken op een tafel met de voorzijde werkt niet. Tevens had de schoonmaakbeurt door de Genius ook geen effect. Zal dus echt een mechanisch defect zijn. Ik moet nu namelijk echt met volle druk mijn nagel heen en weer krassen voordat ie reageert.

Chorro

Oh dat heb je goed voor elkaar gekregen dan. Dit was inderdaad niet een hele goede genius, was nog in training en liep een mannetje naast die alle standaard zinnen in haar oor fluisterde waar ik bij stond.

makoe

makoe op 12 oktober 2012 #

3 maanden buiten garantie? 15 maanden oud? of 27 maanden oud.
Als deze 1 jaar en drie maanden is en deze in Nederland gekocht hebt hoef je niets te betalen.
Ikzelf heb hetzelfde probleem gehad en is keurig opgelost binnen garantie (1 jaar en negen maanden oud)

Uiteraard moet er geen vocht/valschade oid zijn.
Dus ik raad je aan naar je verkoper te gaan en deze de kans geven het op te lossen.

LucM

makoe op 12 oktober 2012

3 maanden buiten garantie? 15 maanden oud? of 27 maanden oud.

Als deze 1 jaar en drie maanden is…

Mijn iPhone 4 is op het moment 18 maanden oud. Dus in principe zou ik sowieso een gratis 4 moeten krijgen? Er is verder geen schade, er zit zelfs na 18 maanden maar 1 miniscuul krasje op de voorkant..

Dan nog zou ik liever een 4S ontvangen en daar zal ik wel voor moeten betalen, maar als dat rond de 150/200 euro is zeg ik deal! :razz:

MacBeer2

MacBeer2 op 12 oktober 2012 #

Apple hoeft jou na 6 maanden helemaal geen nieuwe iPhone te geven als deze stuk gaat. Het feit dat ze dit (soms) doen in Amsterdam heeft niks te maken met welk recht dan ook maar een gunst van Apple.
Als jij je wil beroepen op het Nederlandse consumentenrecht dan zul je moeten aankloppen bij de zaak/dealer/provider die jouw iPhone 4 heeft geleverd.

LucM

Goed punt MacBeer2, heb de telefoon niet gehaald bij Apple, dus kan hun in principe inderdaad niet aanspreken op het feit dat ze mij een gratis nieuwe moeten geven.

Heb de telefoon gehaald bij The Phonehouse, waar ik overigens ook een verzekering bij heb lopen. Echter wanneer ik daar aanklop mag ik 50 euro eigen risico neertellen, vervolgens ben ik mijn telefoon 2 maanden kwijt voor “onderzoek” en krijg ik een half gaar Samsung telefoontje mee. Ik spreek helaas uit ervaring..

In verband met mijn werk (Apple dev) kan ik gewoon niet zonder iPhone, dus wil dit via de Apple Store oplossen voor e.v.t. dan maar wat meer geld. Maar niemand een indicatie voor wat ik voor een 4S neer moet tellen? Of moet ik er gewoon maar heen gaan en wat onderhandelen/lief aankijken?

fenkikon

fenkikon op 12 oktober 2012 #

Wat MacBeer2 zegt is helemaal juist. Je kunt geen aanspraak maken op die 2 jaar garantie bij Apple zelf. Tenzij je hem bij Apple zelf hebt aangeschaft. Bovendien is het een stukje extra service die Apple biedt om een apparaat kosteloos te vervangen.
Voordat je trouwens de reis naar Amsterdam maakt kun je ook gewoon even met de Apple Store bellen en je  probleem voorleggen. Als je een verkoper aan de telefoon krijgt, vraag je een genius aan de telefoon en beschrijf je probleem helder.

http://www.apple.com/nl/retail/amsterdam/

Edit: Het laatste wat je zegt is inderdaad de beste optie. Zoek een genius uit waarvan jij zegt dat hij/zij redelijk is of reserveer even. Ik had een hele aardige jongen die mij gelijk een nieuwe 4s meegaf (weliswaar in de garantieperiode). Leg je probleem voor en zeg er eventueel bij dat je developer bent. Kan misschien nog iets schelen. Nee heb je en ja kun je krijgen.

tonnert

tonnert op 12 oktober 2012 #

Voor 6 tientjes wordt zoiets volgens mij gemaakt bij iphonerepairservice. Mijn iPhone 4, die ik in december 2010 in London bij de Apple Store heb gekocht is een paar weken geleden, na enige aandringen van mijn kant, wel door de Apple Store omgeruild voor een refurbished exemplaar.

De les van dit alles; koop je spul bij een winkel waar je zeker bent van directe service. De Apple Store lijkt dit goed onder controle te hebben. Nu nog iets eerlijker worden naar klanten toe, ze proberen je in eerste instantie af te schepen met ‘hij is buiten de garantie’.

Chorro

Chorro op 12 oktober 2012 #

LucM op 12 oktober 2012

Heb de telefoon gehaald bij The Phonehouse, waar ik overigens ook een verzekering bij heb lopen. Echter wanneer ik daar aanklop mag ik 50 euro eigen risico neertellen, vervolgens ben ik mijn telefoon 2 maanden kwijt voor “onderzoek” en krijg ik een half gaar Samsung telefoontje mee. Ik spreek helaas uit ervaring..

Dan vraag ik mij af waarom je die verzekering dan nog hebt. Ik heb dat ook wel eens gehad op mijn telefoon maar ik ben daar op een gegeven moment ook maar vanaf gestapt.

Homebutton flex vervangen kost je 60 euro en een beetje, waarna je hem pakweg een kleine week kwijt bent.

Hemmik

Hemmik op 12 oktober 2012 #

Inruilen en bijbetalen voor een nieuwer model doen ze jammergenoeg niet..Ook wel logisch, anders heb je elke keer voor een klein bedrag een nieuwe telefoon.

makoe

makoe op 12 oktober 2012 #

Die van mij is destijds gerepareerd, hier hoeven ze geen nieuwe voor te geven. Was hem een weekje kwijt.
En degene die hem jouw verkocht heeft is jouw aanspreekpunt voor garantie. Alles wat de AppleStore doet is meegenomen maar ze moeten helemaal niets. En als je het snel wilt kun je hem vast wel ergens laten repareren zoals hierboven al genoemd is, bij sommige reparatiebedrijfjes kun je er op wachten. Dan zul je wel de kosten voor lief moeten nemen.

LucM

fenkikon

Edit: Het laatste wat je zegt is inderdaad de beste optie. Zoek een genius uit waarvan jij zegt dat hij/zij redelijk is of reserveer even. Ik had een hele aardige jongen die mij gelijk een nieuwe 4s meegaf (weliswaar in de garantieperiode). Leg je probleem voor en zeg er eventueel bij dat je developer bent. Kan misschien nog iets schelen. Nee heb je en ja kun je krijgen.

Precies! Gokje wagen kan nooit kwaad.

@ Tonnert & Chorro

Ben zelf altijd wat terughoudend met dit soort zaakjes, je iPhone zo even opsturen.. Ken ook niemand in mijn omgeving die dit eerder gedaan hebben en ik moet dat soort dingen altijd even in het echt zien/meemaken.

Die verzekering liep automatisch door van mijn oude 3G die nog op mijn ouders naam werd aangevraagd omdat ik nog geen 18 was en tja ouders met dure electronica.. Verder niet meer aan gedacht om het op te zeggen, meer ook met het idee van: stel dat..

@ Hemmik

Als de 4S nou nog het nieuwste model was had ik je gelijk gegeven, maar neem aan dat ze maar al te graag de voorraad weg willen werken. En tja je levert wel een telefoon in die ze goedkoop kunnen repareren en door kunnen verkopen.

Hermanko

Hermanko op 12 oktober 2012 #

Home button reset. Dit al geprobeerd : http://www.youtube.com/watch?v=8RQ9gAvEsuA

fenkikon

fenkikon op 12 oktober 2012 #

Als die binnenshuis kapot is gegaan kun je het misschien ook op je inboedelverzekering gooien.
Uit ervaring spreek ik als ik zeg dat bedrijven zoals Dynafix gewoon teveel bezig zijn met veel geld verdienen en service bieden ho maar. Je hebt het risico dat je hoge onderzoekskosten krijgt, hoewel daar van tevoren niets over vermeldt wordt en dat je telefoon wordt diagnostiseert met waterschade (kijk maar naar de kassa.vara website. En er zijn echt enorm veel klachten over dit soort bedrijven en de onzin van een telefoonverzekering.

Mocht het allemaal niet lukken kun je nog naar een telefoonzaak die het goedkoop voor je fixt, of je moet zelf handig zijn en onderdelen bestellen.

Poezenbeest

Poezenbeest [moderator] op 16 oktober 2012 #

Als je dan toch naar Amsterdam gaat, kan ik je Teleworld op de Kinkerstraat aanraden… Niks geen wachttijden, maar gewoon snelle en kundige reparatie. Kost je waarschijnlijk ook veel minder dan bij een Apple Store…

De Apple Store is eerder niks dan dat het een plek is waar je heen moet gaan voor Apple-producten. Andere winkels zijn veel beter in Apple-producten onderhouden en repareren, logisch, ze hebben al veel langer ervaring.

Over dit topic

Gestart op 12 oktober 2012 door LucM

Laatste reactie door Poezenbeest

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen