One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Airport & Netwerken » Kan Magister web portal niet openen

Kan Magister web portal niet openen

JJmac

JJmac op 06 november 2010 #

Mijn zoon zit op het Werkman college, die gebruikt maakt van het Magister web om je cijfers te bekijken, alleen ik kan met geen mogelijkheid deze openen, we hebben het geprobeerd met Safari, Firefox en Chrome.
We hebben met diverse Mac’s geprobeerd en de software is up to date, het vraagt steeds om Silverlight maar die is inmiddels al wel 10 geïnstalleerd.

Wie herkend dit probleem en weet dit op te lossen.

Oppie

Oppie op 06 november 2010 #

Werkt hier prima (op de meest recente versie van het OS en Safari).
Wel belangrijk: set de pop-up blokker uit.

Probeer dit eens, en vertel dan eens hoever je precies komt, want jouw omschrijving is te algemeen.

KarelWillem

KarelWillem op 06 november 2010 #

Hier werkt Magister in Safari ook prima.

Waffle

Waffle op 06 november 2010 #

Ik geloof dat Magister wat meer Silverlight-geheugen nodig heeft (die melding kreeg ik toen ik het opende), dus open je Silverlight-voorkeuren eens.

KarelWillem

KarelWillem op 06 november 2010 #

Die melding geeft Magister elke keer als ik het open.
Gewoon elke keer op OK klikken.
Maar dat zal hij vast al gedaan hebben.

Waffle

Silverlight’s Plist al gewist? Hier werkt alles normaal.

JJmac

De pop-up blokker staat uit en de Silverlight plist is gewist, toch stopt de site bij 87%, de site van silverlight loopt ook vast ik moet Safari dan geforceerd stoppen.
De silverlight voorkeuren kan ik niet opstarten, geen idee waarom?
Wat kan ik nog meer doen?

Waffle

Silverlight verwijderen, en opnieuw installeren. Wel vreemd dat Safari vastloopt, want in 10.6 zou een plugin in een ‘sandbox’ gestart worden, zodat een plugin-crash Safari niet laat crashen.

JJmac

Silverlight en flip4mac verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, tevens de nieuwe Adobe Flash.
Bevoegdheden zijn ook al hersteld, iemand nog suggestie’s?

Oppie

In een andere, schone gebruiker geprobeerd?

JJmac

Dat ik daar niet eerder heb aan gedacht, inderdaad een schone gebruiker is de oplossing, er is dus ergens een conflict, wie heeft dit eerder meegemaakt.
Of moet ik de de osx installatie opnieuw doen?

hansiedejong

hansiedejong op 06 november 2010 #

Probeer het eens in Firefox.

Yoeri

Yoeri op 06 november 2010 #

Bij mij (Mac OS 10.6.x) werkt hij ook niet in Safari.
Gebruik tegen mijn wil in Firefox voor Magister.

JJmac

In de eerste zin had ik al staan dat Firefox en Google Chrome het ook niet doen.

Ik zit er nu over na te denken om toch maar een nieuwe installatie te doen.

Oppie

Nou, dat zou ik juist niet zomaar doen.
Want het probleem blijkt nu in de thuismap te zitten, en die blijft gewoon behouden bij een herinstall (van 10.6).
Kijk eens of je alle voorkeuren, caches e.d. van Silverlight kunt vinden en gooi deze weg. Herstart dan.

JJmac

Dat is ook zo, heb ik niet zo snel aan gedacht.
Inmiddels de Silverlight, Flip4mac en Perrian verwijderd alle caches (ook oude meuk) en Safari bijna helemaal uitgekleed, een herstart gedaan en de startpagina weer ingesteld en hopla het werkt!

Bedankt voor de info.

Over dit topic

Gestart op 06 november 2010 door JJmac

Laatste reactie door JJmac

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen