One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » Kan ik opname redden met Steller Phoenix recovery software?

Kan ik opname redden met Steller Phoenix recovery software?

corneeltje

corneeltje op 04 augustus 2009 #

Ik heb een live-opname gemaakt met CD SpinDoctor (zit bij Toast Titanium – ik gebruik daarvan versie 10). De opname was “succesvol”, maar toen ik de AIFF opsloeg onder een andere naam en opnieuw opende bleek maar een klein deel van de totale opname bewaard. Ik weet nochtans zeker dat ik meer had. De wave die ik zag net na de opname toonde duidelijk het hele optreden. Vermoedelijk een bug in SpinDoctor. Maar zou de oorspronkelijk opname nog de recuperen zijn van mijn computer bvb. met Stellar Phoenix recovery software? En hoe werkt dit programma dan juist? Hoe kan ik het eventueel terugvinden daarmee? Iemand ervaring?

iPodder

iPodder op 04 augustus 2009 #

ik heb ooit met dit programma iets op Windows terug gehaald. Ging goed………..

Breuf

Breuf op 04 augustus 2009 #

Je hebt de AIFF onder een andere naam opgeslagen? Dan heb je het oorspronkelijke bestand toch ook nog?

corneeltje

Wel, ik opende de wave (de opname). De computer noemde die Untitled. Ik heb toe niet “save” gekozen maar “save as” en veranderde de naam. Opnieuw werd de visuele representatie van de wave gemaakt. En ik vermoed dat daar iets fout gelopen is. Het nieuwe bestandje was maar een deel. Zo bleek toen ik het raampje met de oorspronkelijke wave al dichtgedaan had…

Breuf

"corneeltje"

Wel, ik opende de wave (de opname).

Waar stond het wave bestand dan? Heb je dat niet meer?

remisc

remisc op 04 augustus 2009 #

Als het op je schijf staat of nog op je camera:

Cardrescue werkt perfect !
zelfs hele oude foto’s werden teruggevonden!

http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/cardrescue.html

Voor aanschaf kan je met de preview kijken of de beelden er nog zijn! daarna gewoon kopen !  :D

corneeltje

"Breuf"
"corneeltje"

Wel, ik opende de wave (de opname).

Waar stond het wave bestand dan? Heb je dat niet meer?

Wel, als je met SpinDoctor een opname maakt moet je op OK duwen en geeft het programma de wave visueel weer (duurt even). Zelf stelt het programma dan de naam Untitled voor maar ik heb dat niet opgeslagen. Ik deed wel “save as” met een nieuwe naam. Als je dat bestand dan opent geeft hij maar een stukje weer van wat het eigenlijk was (zou moeten geweest zijn). Ik vraag me af of ik ergens op de HD nog iets kan terugvinden van het oorspronkelijke… Of is dat tevergeefs?

Breuf

Ik ken het programma niet maar als ik je bericht zo lees, staat de wave file in je werkgeheugen zolang je het programma niet afsluit. Als je het afsluit zonder de opname opgeslagen te hebben zal de software vragen of je het bestand niet eerst wilt opslaan. Aangezien je dat dus onder een “andere naam” hebt gedaan en je het SpinDocter hebt afgesloten (toch?) is het bestand er alleen nog maar als het kleine, niet complete bestand. Data recovery software zal hier dan ook niet helpen omdat er geen oud / vorig bestand is.

Vervelend.

Over dit topic

Gestart op 04 augustus 2009 door corneeltje

Laatste reactie door Breuf

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen