One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPod » Kan ik een Amerikaanse Ipod gebruiken

Kan ik een Amerikaanse Ipod gebruiken

monsterke

monsterke 10 jaren geleden #

ik heb van mijn PB nog zo een plug met een EURO stekker op … misschien kan ik die op de netadapter van de ipod pluggen ?

Ipod 20 GB kost maar 250 EUR in Amerikaanse AppleStore

papilio

papilio 10 jaren geleden #

Ja, de stekkers van PB en iPod zijn verwisselbaar.

Der Knstler

Der Knstler 10 jaren geleden #

"monsterke"

ik heb van mijn PB nog zo een plug met een EURO stekker op … misschien kan ik die op de netadapter van de ipod pluggen ?

Dus je gaat een iPod aanschaffen voor alleen dat plugje…je kan ook gewoon bij een apple-store gaan vragen voor zoon stekkertje, dan geven ze ja dat meestal voor een aardige prijs.

Sbojevets

Sbojevets 10 jaren geleden #

Misschien loze informatie als je je Powerbook stekker gaat gebruiken. Maar dan heb je misschien geen stekker meer voor je Powerbook:

Al koop je bij een elektronica winkel een 2-prong snoer (scheerapparatensnoer) kan je aan de slag!
Kost minder dan een echt Apple stekkertje! Veel minder! (paar euro?)

error

error 10 jaren geleden #

Die $299 is wel exclusief belasting hoor. Koop je ‘m bij de Apple Store SoHo in New York City dan komt hier nog 8,625% bij (indien het sinds 2003 niet hoger is geworden). Dit percentage kan per staat verschillen. Bestellen vanuit Europa bij de Amerikaanse online Apple Store is niet mogelijk.

Mocht je de btw kunnen aftrekken (vanwege het kopen ‘op de zaak’) dan dan is het verschil niet zo groot (die US tax krijg je hier volgens mij niet retour van de Belastingdienst).

De volume beperking op de Europese iPod modellen is mijn voornaamste reden geweest om mijn huidige iPod in new York te kopen i.p.v. Nederland.

MarcelK

MarcelK 10 jaren geleden #

Als je goed leest dan wil hij gewoon een iPod kopen in Amerika (omdat dat blijkbaar goedkoper is) en hij vraagt zich af of hij de stekker kan wisselen met zijn PB.

error

error 10 jaren geleden #

Eh… heel leuk zo’n reactie MarcelK… maar wie heeft het bericht niet goed gelezen? Waarom post je een dergelijke samenvatting van de vraag?

MarcelK

MarcelK 10 jaren geleden #

"Ee"

Waarom post je een dergelijke samenvatting van de vraag?

Dat zal ik je vertellen:

"iRamon"

Dus je gaat een iPod aanschaffen voor alleen dat plugje..

Daarom…

error

error 10 jaren geleden #

Aha. Duidelijk!

Wel een mooie stunt: een iPod kopen voor het Europese stekkertje.

Ha!

addyboy

addyboy 10 jaren geleden #

"monsterke"

de vraag is een beetje vreemd geformuleerd. Bedoel je dat je de PB EURO stekker voor je ipod wilt gebruiken? Koop gewoon een ipod euro stekkertje… maar even kijken of je dan nog goedkoper uit bent.. waarschijnlijk niet.. Het is heel wat gedoe.. ik had ook zo’n Amerikaanse gamecube gekocht.. Ik kwam uiteindelijk op dezelfde prijs uit.. En het systeem werkt ook nog eens niet met PAL. Maar het enige wat wel leuk was.. ik heb op de prijzen van de spellen weer alles goed gemaakt :).

HSL

HSL 10 jaren geleden #

"dreamlab"

Misschien loze informatie als je je Powerbook stekker gaat gebruiken. Maar dan heb je misschien geen stekker meer voor je Powerbook:

Al koop je bij een elektronica winkel een 2-prong snoer (scheerapparatensnoer) kan je aan de slag!
Kost minder dan een echt Apple stekkertje! Veel minder! (paar euro?)

er zit een verschil tussen een scheerapparatensnoer en het snoer dat in een adapter moet,.. dat is namelijk een EUROkabel. :)  bij iedere eleck. zaak te krijgen.

en ja het is gewoon mogelijk dat stekkertje verwisselen (ik geloof dat ik las dat je een extra hebt) en ik zou hem dan ook gewoon in amerika kopen.,. :)  kan je er ook een voor mij meenemen?:P

monsterke

Ik zal eens een en ander verduidelijken (hopelijk)

ik heb inderdaad 2 dingen in 1 bondige vraag gestopt …

1) Ik wil iemand die naar Amerika gaat een Ipod laten meebrengen voor mij omdat hij daar goedkoper is …

2) vermits die dan geen Europese stekker zal hebben wou ik weten of de voeding van de Ipod ook zo een afneembaar blokje heeft (zoals bij mijn Europese Powerbook) Als dat zo is dan kan ik dat extra stukje dat bij mijn PB zat en ik nu toch niet gebruik eventueel daarop pluggen en moet ik niks meer aankopen…

Vermits die persoon dat in Amerika zelg zal aankopen in een winkel zal ik daar dus ook geen taks of shipping moeten op betalen :)

monsterke

1) Ik wil iemand die naar Amerika gaat een Ipod laten meebrengen voor mij omdat hij daar goedkoper is …

2) vermits die dan geen Europese stekker zal hebben wou ik weten of de voeding van de Ipod ook zo een afneembaar blokje heeft (zoals bij mijn Europese Powerbook) Als dat zo is dan kan ik dat extra stukje dat bij mijn PB zat en ik nu toch niet gebruik eventueel daarop pluggen en moet ik niks meer aankopen…

Vermits die persoon dat in Amerika zelf zal aankopen in een winkel zal ik daar dus ook geen taks of shipping moeten op betalen :)

monsterke

Vermits die persoon dat in Amerika zelf zal aankopen in een winkel zal ik daar dus ook geen taks of shipping moeten op betalen :)

monsterke

error

error 10 jaren geleden #

"monsterke"

Vermits die persoon dat in Amerika zelf zal aankopen in een winkel zal ik daar dus ook geen taks of shipping moeten op betalen

De verzendkosten bespaar je maar tax moet je ALTIJD betalen… bij de kassa… in de winkel.

In de Apple Store SoHo (of elke andere winkel in New York waar de iPod $299 kost) betaal je dus voor een 20GB iPod $324,79

Daarnaast is er nog een (zeer klein) risico dat de douane in het thuisland (Belgie/Nederland) nog eens invoerrechten wil hebben… maar dat heb ik nog nooit meegemaakt met gadgets die ik uit The States heb meegenomen…

KP

KP 10 jaren geleden #

volgens mij heeft een powerbook stekker een aarde plugje en de ipod stekker niet…. in dat geval gaat het niet werken….

ah nou ik heb het even geprobeert en de stekker van mijn 12 inch pb past op mun ipod (1e gen) lader…ook andersom

Der Knstler

Der Knstler 10 jaren geleden #

"ee"

Eh… heel leuk zo’n reactie MarcelK… maar wie heeft het bericht niet goed gelezen? Waarom post je een dergelijke samenvatting van de vraag?

Omdat MarcelK, nog nooit van c.i.t.e.r.e.n gehoord heeft… :evil:

stinky

stinky 10 jaren geleden #

de euro stekker van mijn 15″ alu powerbook past niet op de oplader van mn 20G ipod uit de states. ik heb dus zo’n scheerapparaat snoertje aan de oplader van mn pod hangen. net zo makkelijk

Hajinick

Hajinick 10 jaren geleden #

Dat aansluiten van mijn powerbook stekker op mijn amerikaanse Mini ipod stekker heb ik ook eens geprobeerd maar om een of andere vreemde reden zijn die (afneembare) blokjes niet uitwisselbaar.

Ik heb het opgelost door twee verloopstekkers te gebruiken …..

marenda

marenda 10 jaren geleden #

Wij hebben onze ipod mini ook uit Amerika. We hebben een verloopstekkertje (kostte in Amerika 9,95 voor een hele stekkerkit!!!) ook daar gekocht. Alles werkt prima, we hadden de ipod al toen het hier nog onmogelijk was en de prijs was ook lager vanwege de dollarkoers!!!

monsterke

dat bedoel ik … lage dollarkoers … kan toch iets in prijs verschillen en als ik toch iemand ken die naar de States gaat :)

Rabboeni

Rabboeni op 10 oktober 2004 #

Ik heb mijn Ipod in Amerika besteld omdat ze daar een bedrijfje zit dat Ipods “spuit” aangezien ik mijn ipod enkel en alleen in mijn rode autootje gebruik… moet mijn ipod ook rood zijn.
De Ipod is gewoon 100% het zelfde. Je kan gewoon een reisstekkersetje kopen (of je gebruik een kabeltje dat je thuis wel ergens hebt liggen).

op deze site heb ik hem gekocht. :P  

http://www.colorwarepc.com/products/default.aspx

Succes!

Over dit topic

Gestart 10 jaren geleden door monsterke

Laatste reactie door Rabboeni

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen