One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPad » Kan film niet op de iPad zetten

Kan film niet op de iPad zetten

MauritsBD

MauritsBD 2 jaren geleden #

Hee allemaal,

Gisteren wou ik een 1080p MP4 film op mijn nieuwe iPad 3 zetten. Nu zegt iTunes dat de iPad de iPad dit bestand niet kan afspelen en daarom niet op de iPad word gezet.

Het bestand staat gewoon als MP4 film op iTunes, daarnaast kan ik hem wel bekijken via de thuisdeling op de iPad.. Iemand een manier om die film toch op mijn iPad te zetten?

Maurits

koenvisser

koenvisser 2 jaren geleden #

Je zal er een .m4v bestand van moeten maken.
Dit kan makkelijk met programma’s zoals Toast Titanium.

KarelWillem

KarelWillem 2 jaren geleden #

Huh, waarom?

MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formaten.

(Dit is trouwens voor de iPad 2, maar behalve de resolutie is dat hetzelfde voor de 3).

HereIsTom

HereIsTom 2 jaren geleden #

Of zet AVPlayerHD op je iPad, daar kun je alle formaten en type films mee afspelen op je iPad  :thumbsup:

Hier kun je er meer over vinden.

Qmagic

Qmagic 2 jaren geleden #

De film moet wel aan de specs voldoen voor de ipad 3 om vanuit iTunes te verplaatsen naar de iPad:
“Ondersteunde videostructuren: H.264-video tot 1080p, 30 beelden per seconde, High Profile level 4.1 met AAC-LC-audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren”

Dus als er geen AAC audio spoor inzit zal het niet gaan werken, maar ook als je film AAC en AC3 heeft moet het weer een .m4v ipv .mp4 zijn.

Ravaso

Ravaso 2 jaren geleden #

Even door Handbrake halen en geschikt maken voor de iPad.
Waarschijnlijk moet hij toch een beetje aangepast worden..
Via thuisdeling doet je Mac of Pc dit waarschijnlijk.

Qmagic

Qmagic 2 jaren geleden #

Als je de film door handbrake haalt kan je gewoon de iPad present kiezen, alleen moet je de picture settings weer even terug op 1920×1080 zetten, anders wordt het max 1024×576.

HereIsTom

HereIsTom 2 jaren geleden #

Dat ‘probleem’ heb je dus niet als je AVplayerHD gebruikt :thumbsup:

unSOUND

unSOUND [moderator] 2 jaren geleden #

Je hebt er op zich niet eens een betaalde player voor nodig… Zet de film er via iTunes op via een simpele gratis App als Downloads Lite, dan laat die de film gewoon spelen via de ingebouwde videoplayer van iOS. De beperking zit namelijk niet in de player van iOS, maar in de synchronisatie-eisen van iTunes.

tinus_omt

tinus_omt 2 jaren geleden #

Werkt het niet gewoon als je de extensie verandert naar m4v?

Apple4life

Apple4life 2 jaren geleden #

Heb je de laatste versie van itunes ?

unSOUND

unSOUND [moderator] op 31 maart 2012 #

tinus_omt 2 jaren geleden

Werkt het niet gewoon als je de extensie verandert naar m4v?

Dat moet je nooit zomaar doen. De extensie is niet zonder reden anders, want de container is anders. Op de Mac merk je er meestal niks van als je die extensie veranderd, omdat die de info bewaard in de resource-fork. Maar op een apparaat wat die resource-fork niet heeft kan het problemen geven.

App69

App69 op 31 maart 2012 #

@unSOUND, weer iets bij geleerd vandaag.

MauritsBD

MauritsBD op 31 maart 2012 #

Ik zal even een film converteren via een iPad Converter. Het enige wat een struikelblok voor mij is dat ik mijn films dan iedere keer moet converteren.. Gebruik thuis momenteel Air Video om films naar de tv te sturen, puur zodat ik niets hoefde te converteren. Maar als het niet anders kan is het jammer ghehe.

unSOUND

unSOUND [moderator] op 31 maart 2012 #

MauritsBD op 31 maart 2012

Maar als het niet anders kan is het jammer.

Nou, zoals je ziet hebben HerelsTom en ik beide een manier genoemd waarmee het kan zonder converteren…

Over dit topic

Gestart 2 jaren geleden door MauritsBD

Laatste reactie door unSOUND

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen