One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » Apple Watch » Kan 'Contacten' niet vinden op mijn Apple Watch

Kan 'Contacten' niet vinden op mijn Apple Watch

Profielfoto van MacAanZee

MacAanZee op 16 februari 2017 #

Misschien een domme vraag hoor. Kan zijn. Ik heb net een Apple Watch, eerste model, maar wel geüpdatet naar watchOS 3. Alles lukt me goed, maar ik zie ‘Contacten’ met al mijn adressen, telefoonnummers etc niet op mijn Watch. Dat zou er toch op moeten staan? Juist je Contacten zijn erg belangrijk lijkt me. Doe ik iets verkeerd?!

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 16 februari 2017 #

https://discussions.apple.com/thread/7672326?start=0&tstart=0

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 16 februari 2017 #

Er is geen solo contacten app meer omdat je er niets aan hebt op je pols.

Je contacten zitten nu gewoon in het systeem op de achtergrond (ingebakken). Dus als je iemand wilt bellen of smsen dan kun je vanuit deze apps een contact kiezen.

Profielfoto van html-junky

html-junky op 16 februari 2017 #

Inderdaad, je hebt niks aan je contacten op je watch, je kan geen mail verzenden op je watch en je kan alleen gebeld worden op je watch, dus aan een telefoonnummer om je pols heb je ook niks

MacAanZee op 16 februari 2017 #

Ik snap het. Ik heb in elk geval dus niets verkeerd gedaan! Maar als ik dan in de auto zit en ik wil de navigatie instellen naar een adres in mijn Contacten. Oh…zie het al: dan moet ik dicteren, maar dat kan dan ook via m’n iPhone. Toch leek het me wel handig om even een adres op m’n Apple watch op te zoeken of zo.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 16 februari 2017 #

html-junky op 16 februari 2017

Inderdaad, je hebt niks aan je contacten op je watch, je kan geen mail verzenden op je watch en je kan alleen gebeld worden op je watch, dus aan een telefoonnummer om je pols heb je ook niks

Je begrijpt er weer helemaal niets van..

Ik snap het. Ik heb in elk geval dus niets verkeerd gedaan! Maar als ik dan in de auto zit en ik wil de navigatie instellen naar een adres in mijn Contacten. Oh…zie het al: dan moet ik dicteren, maar dat kan dan ook via m’n iPhone. Toch leek het me wel handig om even een adres op m’n Apple watch op te zoeken of zo.

Dat moet je anders doen… Zie je Apple Watch als een hulpmiddel (afstandsbediening) voor je iPhone niet of veel minder als een alleenstaand product.

Navigatie instellen doe je via je iPhone en ik ga even uit van de gewone Kaarten app. Daar stel je de route in en en waar je naar toe wilt rijden – als je dan op start drukt, vergrendel je gewoon de iPhone en leg je hem weg. Op je pols krijg je dan vanzelf de aanwijzingen via trillen en spraak wat je moet doen.

MacAanZee op 17 februari 2017 #

@nummer51: Kijk, dat vind ik nou prettig. Je hebt toch uiteindelijk een Watch omdat ‘ie dichterbij is dan je iPhone. Ik heb inderdaad Siri maar weer aangezet. Had hem uit gezet, omdat hij luid en duidelijk begon te praten als ik op een vergadering even op m’n iPhone wilde kijken hoe laat het was.:) en ook omdat Siri niet alleen mijn stem herkent in ‘Hey Siri’, maar ook reageert op twee van mijn zonen en mijn broer..!
Er is waarschijnlijk geen manier om Siri uit of stil te zetten op je iPhone en alleen te laten werken op/via je Apple Watch?

MacAanZee 6 maanden geleden #

@karelwillem @html-junky @shmoo Ik heb toch mijn contacten gevonden op mijn Apple Watch, weliswaar niet de adressen, maar wel alle contacten gevonden in de Telefoon app. Daar staan ze allemaal in. In Telefoon staan: Favorieten, Recent, Contacten en Voicemali. Vanuit telefoon dus, met mogelijkheid direct te bellen of message te sturen. Zo kan ik op m’n Apple Watch dus toch langs alle contacten gaan als ik bijv niet direct op een naam kan komen.

Over dit topic

Gestart op 16 februari 2017 door MacAanZee

Laatste reactie door MacAanZee

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?