30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 501)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBeer

Jouw idiosyncrasie

Idiowatte?

Idiosyncrasie, oftewel; eigenaardigheid of hebberigheid. Heb jij van die rare gewoontes en kun je er een stuk of vijf opnoemen?
    Een greep uit mijn collectie:

– Ik ben verslaafd aan appelmoes en wil het graag bij iedere maaltijd hebben.

– Wanneer ik een boterham met roerei (geklutst ei) eet dan eet ik altijd eerst het ei op en dan het brood.

– Ik schijn een van de weinige mensen te zijn die zijn bovenlip tegen zijn neusgaten kan klemmen zonder daarbij de handen te gebruiken. Ook kan ik mijn tong krullen…. dit schijnt ook iets bijzonders te zijn.

– Ik kan niet liegen en mensen voor de gek houden. Ik begin meteen te lachen.

– Ik laat altijd het lepeltje na het roeren in de thee of koffie in het kopje staan waarna het in mijn neus of ogen steekt…. maar ik haal het er niet uit!

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Ik ben structopaat.

1. Het bestek in de keukenla moet op orde zijn.
    2. De glazen moeten een even aantal hebben en in rijtjes in de kast staan.
    3. Het tafelkleed moet recht liggen en de tafel evenwijdig aan de muur.
    4. Mijn PowerBook moet recht op tafel staan.
    5. De vaatwasser moet door mij ingeruimd worden want anders ben ik het niet eens met de indeling.

Bijdrager
    rutgerz

– Als ik slaap MOETEN mijn voeten onder de dekens, anders kom in niet in slaap.
    – Kan ook m’n tong krullen
    – Draag alleen maar Vans sportschoenen, al 12 jaar lang
    – Ik reorganiseer 1 keer per maand m’n platencollectie
    – vijfde houd je tegoed

Bijdrager
    MacBeer
    ”rutgerz”

- Als ik slaap MOETEN mijn voeten onder de dekens, anders kom in niet in slaap.

Dat is mijn nummer 6 :D Ik kan ook niet slapen als mijn voeten niet onder de deken zijn. wat wellicht nog irritanter is dat is dat gevoel aan je voeten van een deken die *bijna* loskomt vanonder het matras………:x

Bijdrager
    justhan

Wow, wat een opluchting en herkenning, ik dacht dat ik alleen die rare dingen had (dat is in ieder geval wat m’n man me probeert wijs te maken:P ). Hier is mijn lijstje:

1. bepaalde setjes moeten gebruikt worden als bijeenhorend setje. Dus bv theedoek A moet gebruikt worden met keukenhanddoek A en niet met keukenhanddoek B of C. Hetzelfde geldt bv voor onderlaken, dekbedhoes en slopen.
    2. bepaalde dingen moeten op een bepaalde volgorde in de kast liggen, bv de badhanddoeken moeten op een bepaalde kleur bijeen liggen.
    3. boeken moeten op hun “eigen” plaats in de boekenkast staan
    4. zaken die met elkaar te maken hebben, moeten ook bij elkaar liggen.
    5. dingen moeten in een bepaalde volgorde gebeuren, anders lijkt het wel of alles verstoord is.

Verder herken ik veel dingen die jullie ook noemen. Een beetje neurotisch misschien voor anderen, maar ongewild kom ik er altijd weer in terecht, zelfs als ik me erger aan m’n eigen gewoonte(n). Ik ben zelfs zo gek dat ik rustig weer eventjes de inhoud van de hele kast ondersteboven haal, om alles weer er in neer te zetten/leggen zoals ik dat wil……..helemaal gestoord, maar ja ……… :bigsmile:

Bijdrager
    maceddy

Wat een vreemde mensen op dit forum :roll: ;)

Nooit zo op gelet. Zodra ik mn eigenaardigheid heb gevonden (naast het feit dat ik besta) meld ik het meteen;-)

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer
    ”Leendert”

5. De vaatwasser moet door mij ingeruimd worden want anders ben ik het niet eens met de indeling.

Vaatwasser inruimen is een vak. Ik doe het ook altijd thuis anders zou dat ding 5 keer per dag moeten draaien ipv max 1 keer.

Geblokkeerd

Ach ik zeg altijd maar: structopaat het niet, dan schaadt het niet.

Bijdrager
    Chris Meijburg
    ”MacBjorn”
    ”rutgerz”

- Als ik slaap MOETEN mijn voeten onder de dekens, anders kom in niet in slaap.

Dat is mijn nummer 6 :D Ik kan ook niet slapen als mijn voeten niet onder de deken zijn. wat wellicht nog irritanter is dat is dat gevoel aan je voeten van een deken die *bijna* loskomt vanonder het matras………:x

Ik heb juist het omgekeerde: ik moet een voet of teen buiten het bed hebben. Soort van ‘aarding’ met de lucht zeg maar… :lol:

Bijdrager
    himac

1) ik wil eten als ik honger heb,.
    2) kan niet slapen met koude voeten, (lig soms halve uren wakker vanwege ijskoude voeten)
    3) wil altijd weten wie er online zijn :P
    4) en 5) weet k niet echt…

(ik weet niet of de 1, 2,3 goed zijn :P )

Bijdrager
    trabant

Chris Meijburg heeft zeker geen katten.

”Leendert”

Ik ben structopaat.
    1. Het bestek in de keukenla moet op orde zijn.
    2. De glazen moeten een even aantal hebben en in rijtjes in de kast staan.
    3. Het tafelkleed moet recht liggen en de tafel evenwijdig aan de muur.
    4. Mijn PowerBook moet recht op tafel staan.

Vervang vaatwasser door de was op het doogrekje hangen, maar verder ben ik net zo onuitstaanbaar.

Bijdrager
    Reflex

Hmm, ik had er een heleboel, maar heb ze me allemaal afgeleerd, op een na

– Wanneer ik aan het programmeren ben, mogen er geen stukken code geselecteerd blijven als ik naar een andere file switch

Bijdrager
    marlief
    ”MacBjorn”

Als ik slaap MOETEN mijn voeten onder de dekens, anders kom in niet in slaap.

”rutgerz”

Ik wikkel mijn voeten in het dekbed.
    Sowieso iets als een dekbed om me heen anders slaap ik niet.

”Chris

Ik heb juist het omgekeerde: ik moet een voet of teen buiten het bed hebben. Soort van ‘aarding’ met de lucht zeg maar… :lol:

Ik heb wel eens gehoord: mensen met astma slapen met een voet buiten ‘boord’

Als chocolaverslaafde heb ik een eigenaardigheid ontwikkeld, nl.:
    voor ik de wikkel losscheur breek ik het tablet in stukken, de chocola hapt dan heerlijk weg!

Bijdrager
    trabant

Reflex, valt dat niet eerder onder de goede gewoonte je gereedschap na gebruik te reinigen en op te ruimen?
    Ik citeerde overigens net wel Leendert, maar in de opsomming van Justhan herken ik me ook wel. Als anderen met hun onkundige tengels een bepaalde harmonie verstoren, dient die inderdaad van de grond af aan heropgebouwd te worden.

Bijdrager
    Delta_T

Met de meeste eigenaardiheden kan ik goed omgaan, op een na:

Ik MOET de kaas snijden. Ik kan er niet tegen als anderen dat doen (bijv. tijdens het ontbijt). Ik word dan ook gek als ze de kaas uithollen. Gekochte plakken kaas is geen optie, want het moet een stuk kaas zijn. Ik kan er ook niet tegen als de kaasschaaf (MIJN kaasschaaf) gebruikt wordt als spatel.
    T’is trouwens een hele lelijke beschadigde oude schaaf van Brabantia. Tot nu toe heb ik geen goed alternatief gevonden, De la ligt vol met schaven, maar er is er niet een die schaaft zoals mijn oude.
    Tja..:P

Bijdrager
    wjgmspeedy

Allemaal dat had ik ook, en vooral toen ik alleen in Roermond woonde. (Misschien komt het wel door de Roermondse lucht). :P Sinds ik verhuisd ben naar Zeeland en samenwoon, heb ik die dwangmatige gewoontes afgeleerd. Gaat allemaal een stuk relaxter nu, mijn vriendje vindt me zelfs een sloddervos. :wink:

Bijdrager
    Reflex
    ”trabant”

Reflex, valt dat niet eerder onder de goede gewoonte je gereedschap na gebruik te reinigen en op te ruimen?
    Ik citeerde overigens net wel Leendert, maar in de opsomming van Justhan herken ik me ook wel. Als anderen met hun onkundige tengels een bepaalde harmonie verstoren, dient die inderdaad van de grond af aan heropgebouwd te worden.

Yeah, dat zou goed kunnen. *yay*! ik ben idiosyncrasie vrij!

Bijdrager
    Chartreuse
    ”justhan”

3. boeken moeten op hun “eigen” plaats in de boekenkast staan

Ja! Bij mij werkt dat zo: bepaalde boeken kunnen gewoon niet naast elkaar, die ‘bijten’ elkaar. Ik heb mezelf nu gedwongen te alfabetiseren, maar daar erger ik me eigenlijk wild aan. Ik ga dus weer terug naar mijn oude systeem.

Verder:
    1. van een tompoes eerst de gele vulling eten, dan met mijn tanden het roze glazuur eraf schrapen en de rest opeten (met fourré-biscuitjes heb ik ook zoiets: eerst de vulling eruit).
    2. elke keer dat ik wegga teruglopen om te kijken of de deur op slot is (ook al weet ik dat het zo is).
    3. met twee kussens slapen (met een gaat moeizaam, zonder gaat niet), en nooit op mijn rug.
    4. op mijn werktafel mogen uitsluitend dingen liggen die met mijn huidige klus te maken hebben, en niets anders. Al legt iemand maar de post neer, dan word ik eigenlijk al helemaal gek.
    5. nog veel meer wat ik nu even niet weet. Trab zal me er ongetwijfeld aan herinneren.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ok, heb er eenje: een kwartier nadat ik naar bed ben gegaan, moet ik altijd nog naar de wc.

Bijdrager
    MacBeer
    ”Chartreuse”

1. van een tompoes eerst de gele vulling eten, dan met mijn tanden het roze glazuur eraf schrapen en de rest opeten (met fourré-biscuitjes heb ik ook zoiets: eerst de vulling eruit).

Ja ja, ik lust geen tompoezen maar bij een negerzoen bijt ik altijd het bovenste kapje chocolade eraf en lepel dan met mijn tong het schuim eruit. Mijn tong is dus goed getrained :wink: . Als ik toastjes eet (Melba Toast) dan eet ik eerst het randje eraf. Bij ijsjes ala Cornetto probeer ik ook altijd zoveel mogelijk ijs uit de koek te lepelen zonder de koek te beschadigen.

Ja je moet jezelf bezighouden he :lol:

Bijdrager
    Ian L
    ”marlief”
    ”Chris

Ik heb wel eens gehoord: mensen met astma slapen met een voet buiten ‘boord’

Ik heb dus astma. Ja ik lig dus met bijde voeten buiten de dekbed. Alleen heb ik dan wel sokken aan zonder sokken kan ik niet slapen.

2. Ik ben te eerlijk. Mensen kunnen daar niet tegen als je zegt wat je denk. Laats moest ik met de trein en ik had geen kaartje. Ben ik helemaal de conducteur gaan opzoeken om een kaartje bij hem te kopen. Zet die schoft me de trein uit met een boete van 35 euro plus wat ik gereist had.

3. Ik denk altijd aan anderen. Ik doe alles wat anderen vragen zelft als ik er zelf op achteruit ga.

4. Deze is leuk. Alles moet op hun plaats leggen. Suiker hoort in de kast als het er niet staat kan ik dan heel boos worden hetzelfte als mensen iets lenen zonder te vragen. Helemaal als ze het dan niet terug legen.

5. Ik zet me wekker altijd 1 uur eerder dan dat ik op moet om naar de wc te gaan. Kan ik daarna nog een uur pitten.

Bijdrager
    sally

Misschien kun je het idiosyncratisch noemen dat ik veel op dit forum zit te kijken en te posten terwijl ik dat na al die tijd nog steeds niet echt iets voor mij vind.

Ook heb ik duidelijk zwemvliezen tussen mijn vingers.
    Toch heb ik altijd een hekel gehad aan zwemmen, en toch ook veel en graag gezeild ondanks watervrees.

Geblokkeerd

Aanvullend: ik heb de schurft eraan als mijn vrouw de koffiebus en suikerbus verwisselt van plaats met de tekst naar achteren. Ook laat ze het lepeltje er gewoon in vallen en dan krijg ik danwel koffie danwel suiker onder mijn nagels als ik het eruit moet plukken. Mijn favoriete nummer is Someone Keeps Moving My Armchair van They Might Be Giants omdat ik mij helemaal kan inleven in de zanger zijn gevoelens daarover. Brrrrr.:(

Bijdrager
    trabant

Net als in “De Avonden” -al was het daar met pap(pa)- kan ik er niet tegen als iemand suiker pakt met de natte lepel die al in de koffie of thee is geweest. Nu zijn we toch al niet van die suikertypes, dus voor die enkel gast die zoete drankjes wil, hebben we nog ergens een potje met klontjes.

Van de rietsuiker ben ik afgestapt nadat iemand dacht het zo uit de pot in de koffie te gieten.
    “Plons!”

Bijdrager
    ifeelfine

O, leuke topic!
    * De was ophangen doe ik alleen. Anderen kunnen het niet, want het moet op volgorde, grootte en functie.
    * Ook ik kan mijn tong vouwen. Ik kan ‘em ook omdraaien in mijn mond.
    * Ik kan niet slapen als mijn voeten niet onder de dekens liggen.
    * Ik kan absoluut niet slapen als mijn vriend tegen me aan ligt.
    * De afwas moet helemaal droog zijn voordat ie de kast in gaat.
    * Mijn drie middelste tenen zijn aan de onderkant nog met elkaar verbonden als een soort minizwemvliesjes.
    * Ik knak met mijn duimen als ik me verveel.
    * Handdoeken moeten op een bepaalde manier opgevouwen worden. Zo niet, dan doe ik het eigenhandig over. Hetzelfde geldt voor t-shirts, boxershorts van Nato en sokken. Ja, ik rol sokken op een bepaalde manier op.

Zucht.. nu voel ik me sneu..

Bijdrager
    sally

aanvullend:

Bijdrager
    Apollo

Hahaha wat een supergoed onderwerp dit. Krikt gelijk het niveau van de Lounge voor de komende weken omhoog. Gaat een hoop pagina’s krijgen voorspel ik.
    Ik zal eens goed nadenken wat mijn malligheden zijn.

Bijdrager
    Chartreuse

Alle sleutels die we hebben moeten gewoon op hun vaste plaats hangen. Kan er niet tegen als er een sleutel ontbreekt.

Bijdrager
    trabant

Hoezo nadenken? Vraag het je leerlingen eens!

Bijdrager
    lwyze

1. Als ik de wekker zet, dan moet deze altijd met het getal 4 eindigen, bijv. 6:34 uur.

..meer kan ik op het moment niet opkomen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 501)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.