One More Thing » Community » Forum » Pro » Web ontwikkeling » Joomla 3.3.4 heeft een fikse fout, waarschuwing

Joomla 3.3.4 heeft een fikse fout, waarschuwing

Profielfoto van Lang Lid

Lang Lid op 23 september 2014 #

Vandaag kwam Joomla 3.3.4 uit, heb de update uitgevoerd maar kwam al snel tot de ontdekking dat deze de processor kookte.

In de logs zie ik dat /plugins/system/sef/sef.php de boosdoener is.

En de crash reports gingen als een gekkenhuis.

Ik heb die vervangen door voorgaande versie waarmee het is opgelost. Mocht je dus vanavond de Joomla update draaien dan weet je dat.

Profielfoto van anoniem

anoniem op 23 september 2014 #

Als software de ‘processor kookt’, dan is dat een ontwerpfout van de hardware…

Profielfoto van Lang Lid

Apple! You did it wrong!:-x

Maar even serieus: 30 seconden, is dat te weinig voor max_execution_time? Ik heb het net aangepast naar 120 seconden maar ook dan schiet CPU omhoog met het nieuwe sef.php bestand. Ik denk dan ook niet dat het met die waarde zelf te maken heeft als meer met de inhoud van dat specifieke PHP bestand. Dus dat is eigenlijk wel de verantwoordelijkheid van Joomla en niet van Apple.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 23 september 2014 #

Schakel de plugins maar eens uit op je Joomla site dan zal het probleem waarschijnlijk niet meer voordoen.

Waarschijnlijk is het gewoon een plugin dat slecht ontworpen is.

Profielfoto van Lang Lid

Dat is juist het leuke, ik gebruik er maar een paar en de logs wijzen naar sef.php als de schuldige. Dat is het bestand dat bijdraagt aan de clean URL’s in Joomla. Ik ga maar eens kijken naar een beter CMS, wordt nog een leuke migratie dan.:-)

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 23 september 2014 #

Ja Joomla is sowieso niet een pretje om mee te werken maar dat komt natuurlijk niet lekker uit de mond van een WordPress gebruiker:)

Profielfoto van computer space

computer space op 24 september 2014 #

Wordpress is inmiddels minstens zo’n dikke bloatware.

Profielfoto van Lang Lid

Lang Lid op 24 september 2014 #

SilverStripe valt af, krijg addons niet geïnstalleerd en heeft een veel te steile leercurve. Ik blijf toch maar bij Joomla, dit was hun eerste foutje in jaren en ik gebruik het al sinds Mambo tijden.

Over dit topic

Gestart op 23 september 2014 door Lang Lid

Laatste reactie door Lang Lid

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?