15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Asaxx112

iTunes Store account zonder creditcard

Ligt het aan mij of kan er geen iTunes Store account meer aangemaakt worden zonder creditcard?
    Dit zou anders wel een hele domme fout zijn geweest van Apple

Bijdrager
    AppleStef

Er is een manier dat het wel gaat :

Ga naar iTunes Store
    Koop een app (dat gratis is) terwijl je NIET ingelogd bent in iTunes
    Dan vraagt die om een account te maken
    En dan bij betalingswijze kan je kiezen ‘Geen’

Klaar.

Bijdrager
    Asaxx112

Bedankt:D

Bijdrager
    AppleStef

Graag gedaan;)

Bijdrager
    Sheyenne

Je kunt een click and buy account nemen, waarbij je met iDeal kunt betalen. ITunes rekent dan gelijk af. Je dient er wel voor te zorgen dat je wat cash op je click and buy account hebt, alvorens je het een en ander aanschaft. Mocht dat niet het geval zijn, dan rekent click and buy gelijk 15 euro kosten aan je account.

Bijdrager
    MadSven

Blijf maar gewoon weg bij Click and Buy… criminelen zijn ‘t. Gewoon met iTunes Giftcards werkt beter.

Bijdrager
    Sheyenne

tja, ik weet dat het criminelen zijn, zodra je 1 seconde te laat bent met betalen, betaal je al 15 euro onkosten… maar toch reuze handig zo af en toe, mocht je niet beschikken over een creditcard….

Moderator
    unSOUND

Zoals madsven dus al zegt is een gift card een veel betere optie als je geen credit card hebt… En die kun je ( tegen een meerprijs ) ook online kopen en met iDeal betalen…

Bijdrager
    Sheyenne

Ja joh, ik heb je gehoord:razz:

Bijdrager
    LighScan

@ Unsound: hoeft zelfs niet eens met een meerprijs te zijn, als je het via de Apple Store aankoopt (levering is gratis enz).

Bijdrager
    Dexter_202

schop

Vandaag heb ik geprobeerd voor iemand anders een account aan te maken en liep tegen dit probleem aan. Toen ik mijn eigen account aangemaakt heb, had ik nog de keuze “geen” bij creditcards. Dat kan tegenwoordig dus niet meer.

Het lijkt erop dat je ook een code kunt invullen van zo’n giftcard, en dan daarmee een account kunt aanmaken.

Betekent dit dus dat je per se minimaal 15 euro moet investeren als je een paar apps wilt downloaden? Strikt genomen is het dus niet meer mogelijk om uitsluitend gratis apps te gebruiken en ben je gedwongen om ook betaalde apps te kopen (aangenomen dat je geen creditcard hebt)?

Dat geeft mij best een bittere nasmaak aan het toch al niet zo frisse Apple:(

Moderator
    unSOUND

De Optie “Geen” is nog gewoon beschikbaar als het goed is hoor… Doe je het wel op een iPhone of iPod touch ?

Bijdrager
    Macosxachist

Die optie is er idd nog steeds. Oók als je de iTunes Store via een Mac betreedt.

Bijdrager
    Dexter_202

Vreemd. Ik zag de optie niet staan op zowel Mac, Windows als iPod touch…

Ik ga er vanavond nog eens naar kijken.

Bijdrager
    MacBermaster

tja, ik weet dat het criminelen zijn, zodra je 1 seconde te laat bent met betalen, betaal je al 15 euro onkosten… maar toch reuze handig zo af en toe, mocht je niet beschikken over een creditcard….

Ik weet niet op welk feit dit wordt gebasseerd hoor maar ik heb geen enkele negatieve ervaring met click & buy. Als je gewoon zorgt dat het automatisch wordt afgeschreven is er niets aan de hand tenzij je natuurlijk niets op je rekening hebt staan…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.