One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » Itunes herkent Ipod niet

Itunes herkent Ipod niet

Verwijderd

Verwijderd op 24 november 2005 #

Hallo ik heb een probleem,

Ik heb een PC met windows XP. Sinds een maand ben ik de trotse eigenaar van een Ipod foto 20gb. Nu is het prbleem, dat Itunes mijn ipod niet meet ziet. Dit ging in het verleden wel goed. Mijn computer herkent hem wel als losse hardeschijf en er kan ook nog muziek op worden gezet(geprobeerd). Op het schermpje van mijn ipod knippert de hele tijd koppel niet los…
Ik heb itunes al opnieuw geinstaleerd (niuwste versie) en mijn ipod is gereset.

Wie kan mij helpen om weer mijn eigen mooie muziek op mijn eigen Ipod te luisterer.

Moode

Moode op 24 november 2005 #

"Peter

mijn ipod is gereset.

Op welke manier heb je die reset gedaan? Heb je menu en play lang ingedrukt of helemaal opnieuw de firmware installeren? Als je dit laatste niet hebt gedaan, dan zou ik dat eens proberen.

Het is me trouwens niet helemaal duidelijk wat er mis gaat. Krijg je een foutmelding? Lijkt het goed te gaan maar blijkt je iPod dan toch leeg?

Als nieuwe firmware niet helpt, kun je met meer info misschien nog geholpen worden.

Succes ermee!

jantje12

jantje12 op 24 november 2005 #

Ik wil hier geen extra topic openen eigenlijk dus zal ik het maar doen hé.. zelfde onderwerp dus..
Mijn probleem is ongeveer hetzelfde..
Ik heb windows XP
Ik heb een nieuwe ipod 5G sinds gisterenavond… vandaag steek ik hem in… heel fier en blij… installeer itunes en updater en herstart de pc…. ik steek de ipod in… de pc herkent de ipod direct maar meld r wel ook bij dat alles sneller zou gaan als ik een usb 2.0 zou hebben (ik heb 1.10 ) maar dat zou normaal geen probleem geven.. HET PROBLEEM IS DUS
I tunes herkent mijn ipod niet….  :x   Updater herkent het ook niet… die zegt gewoon van .. please plug in ipod… en op mijn venster van mijn ipod komt r ook constant “Do Not Disconnect

KAN ER MIJ IEMAND HELPEN AUB…. ECHT… ik heb echt hulp nodig.. dit is mijn eerst ipod en hoop echt dat ik geen miskoop heb gedaan

Verwijderd

Ik heb met de ipod zelf alles gewist. Ik weet niet meer uit mijn hoofd hoe, maar via een otpie in de ipod zelf (gereset). Het probleem is dus dat Itunes mijn ipod niet herkent. de computer herkent hem wel, maar alleen als harde schijf. Bij mij deed hij het in het begin ook helmaal prima. Wat kan ik nog meer vertellen? uhm.. ja hij geeft telkens aan koppel niet los (de ipod) de link tussen de ipod en itunes is dus weg.

Verwijderd

en dat over de firmware, hoe zou ik dat moeten aanpakken dan. ik ben geen kei met computers.
greetz Peter

Cars

Cars op 24 november 2005 #

Met de iPod Updater op te starten (Alle Programma’s etc) kun je kiezen uit “Bijwerken” en “Herstellen”

Bijwerken heeft geen nut want er is nog geen nieuwere versie, dus moet je de software herstellen. Hierbij wordt je hele iPod gewist (mzuiek, video’s etc. alles!)

Verwijderd

Verwijderd op 25 november 2005 #

Ik heb gedaan wat je zei, maar ook dan ziet hij mijn ipod niet. Ik kan beide opties niet aanklikken. Ik ga het maar eens via firewire proberen vanmiddag, want usbpoort doet het niet. (althans niet bij itunes)

Nog suggesties???????? :cry:   :cry:   :cry:   :cry:

Cars

Cars op 25 november 2005 #

Je kan je iPod altijd even testen op een andere PC of Mac. Dan weet je sowieso dat het niet aan je iPod ligt. Ik denk dat Windows aan het flikflooien is. Zelf ook een keer gehad dat íe hem zag als harde schijf, maar hij bleef het toen doen. Probeer die installatie van Windows zelf ongedaan te maken. (Deze Computer, Hardware, Apparaatbeheer) Pas op, je kan ook “goede” dingen verwijderen!

zjoepske

zjoepske op 14 januari 2009 #

hoi

mijn ipod gaat niet meer aan maar mijn laat nog wel zien dat er iets in zit
ongeveer 3 seconde lang
mijn itunes herkent hem ook niet meer
wat moet ik doen

linseey.

linseey. op 13 juli 2009 #

haaj,

ik deed mijn ipod in die computer
en toen startte ik itunes en nu
krijg ik mijn ipod niet meer
te zien| (bij apparaten )
dus kan ik ook geen liedjes
erop zetten ik word er echt
gek van kan iemand me helpen? :(  

groetjes!

Usain

Usain op 20 november 2010 #

Hee ik wou net even mijn itunes een update geven naar beta2 en dat duurde zo lang toen heb ik het installatie programma geforceerd gestopt.
En nu ziet itunes mijn ipod niet meer voor de rest doet alles het gwn.

Waffle

Waffle op 20 november 2010 #

Dat krijg je van beta’s. Gewoon de normale versie van iTunes downloaden en installeren. Je mist gewoon een FrameWork. En laat dat een les zijn met dat ‘leuk even een beta installeren’.

Usain

Usain op 20 november 2010 #

Ah inmiddels opgelost.
1herstarten
2orginele itunes van apple installeren
3beta installeren
4geniet van mac os x 10.6.6 itunes 10.1.X Ios 4.2.1

Waffle

Waffle op 20 november 2010 #

Draai je nu al 10J531?

Schox

Schox op 16 december 2010 #

Hoi! Ik heb een mogelijke oplosing:
Druk de middelste knop en de menu knop van je ipod tegelijkertijd voor ongevier 4 seconden (tot dat de scherm zwart wordt).
Steek hem in de computer. iTunes moet hem nu wél herkennen.

Tubantix

Tubantix op 19 december 2010 #

Dag allemaal,

Een dikke drie jaar heeft m’n iPod Classic 80gb goed gewerkt. Geen klachten. Maar deze week sloot ik ‘m aan op m’n Windows 7 32 bit pc, zoals ik zo vaak doe, en iTunes zei dat de bestanden beschadigd waren en dat het een controle ging uitvoeren. Na de controle bleven de bestanden beschadigd en kon ik niet meer bij de muziek op de iPod.
Ik koppelde de iPod af en alle muziek bleek ineens weg… verdwenen… poef!
Nadat ik de iPod weer aansloot op de PC werd het niet meer gedetecteerd door ITunes. Windows 7 herkende wel de iPod en liet ‘m vrolijk ziet in ‘Deze Computer’.

Ik heb alles geprobeerd wat ik op internet kon vinden. Alle oplossingen op de support site van Apple, allerlei fora, diverse programmaatjes gedownload, maar niets hielp. ITunes bleef de iPod stelselmatig uitsluiten.

Ik heb ook diverse keren de iPod gereset door de middelste knop en de menu knop ingedrukt te houden, zoals bijna alle help-artikelen aangeven.
Nopes!

Het leek mij een probleem in de Ipod zelf en niet in iTunes of de PC, want Windows 7 herkende de iPod als zodanig.

Uiteindelijk heb ik alle files en folders verwijderd op de iPod via Deze Computer -> Ipod.
Bij het opstarten kwam het Apple logo weer en werden alle fabrieksinstellingen weer hersteld.
Nadat ik de iPod weer aansloot op de computer, werd het weer door iTunes herkend. Het apparaatje is weer maagdelijk schoon en kan ik mijn complete muziekcollectie opnieuw uploaden.

Succes,

onemorething

onemorething op 15 maart 2011 #

Ik had ook dat mijn ipod niet herkend werd. eerst alleen niet door itunes, maar later zelfs niet door windows. een paar dagen later liep hij vast, en kon hem dus niet herstellen via itunes. ik heb mediamarkt gebeld en ze zeiden dat ik de home button en de thuisknop tegelijk 10 sec. moest indrukken. de ipod deed het weer, en hij had weer verbinding met itunes. je kunt dus dit proberen, ook als je ipod niet is vastgelopen.

s6

Over dit topic

Gestart op 24 november 2005 door Verwijderd

Laatste reactie door onemorething

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen