20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

Itunes en mappen …

Ik heb op mn Imac ondermuziek div eigen samen gestelde mappen gemaakt met eigen naam , als ik dit via Itunes naar mn iphone zet dan zet Itunes alles op zn eigen manier neer , dit wil ik dus niet ik wil die map met eigenaam en inhoud in takt houden , nu wordt alles onder of naam of album gezet , hoe hier mee om te gaan.

Hoop dat hier een oplossing voor is want ik vindt zoals het nu gaat HE-LE-MAAL niks …..

Bijdrager
    Pieterr

Er zijn twee manieren om met bestanden in iTunes om te gaan:

(1) Laat iTunes het doen. Wel zo gemakkelijk.
    Je hebt dan weliswaar geen volledige controle, maar alla.

(2) Het zelf doen.

Tip van mij: kies methode (1) en leer ermee leven.:wink:

Bijdrager
    bramvdb

Je kan ook op je iPhone afspeellijsten maken met de muziek erin net zoals op je computer.

Bijdrager
    ramrod

Hoe doe ik het zelf dan …?

Ik wil er niet mee leven want ik vindt het totaal niet handig , als ik nu zeg een map” 2 meter sessies” heb met div artiesten en deze in mn Iphone zet dan zie ik die map niet terug maar alles is alleen terug te vinden onder artiest of nummer , ik kan dus niet alle muziek uit deze map achterelkaar afspelen. Is toch erg raaar !!

Bijdrager
    Pieterr

Die map zou je onder Playlists moeten zien staan.
    Heb je die playlist ook gesynchroniseerd naar je iPhone?

Bijdrager
    villbill

Hoe doe ik het zelf dan …?
    Ik wil er niet mee leven want ik vindt het totaal niet handig , als ik nu zeg een map” 2 meter sessies” heb met div artiesten en deze in mn Iphone zet dan zie ik die map niet terug maar alles is alleen terug te vinden onder artiest of nummer , ik kan dus niet alle muziek uit deze map achterelkaar afspelen. Is toch erg raaar !!

Hoi Ramrod,

Als je dat raar vind kan je nog steeds 2 dingen doen zoals Pieterr antwoordde:

1 – Laat iTunes het regelen
    Zelf kan je bijvoorbeeld een playlist inrichten zoals je die ingericht wilt hebben, klopt dat?

2 – Of je doet het zelf en haal je het vinkje weg bij je voorkeuren ‘Werk map iTunes media’ bij.
    Misschien moet je het vinkte bij ‘Kopieer bestanden…’ ook weghalen, maar dat kan je beter even zelf uitproberen.
    Wel weet ik dat dit ook gaat werken, omdat ik in het verleden alles perse zelf wilde regelen/indelen.
    Dat doe ik niet meer en nu laat ik iTunes het lekker regelen. Bij mij valt dit ook onder het gebruiksgemak die een Mac met zich meebrengt.
    En ja, dit bevalt mij echt het best , dus ik sluit me aan bij het advies van Pieterr.
    Wel ben ik van mening dat ik dan nog steeds volledige controle heb, maar ik heb geen iPhone. Dus daar weet ik niet van hoe die twee communiceren (iTunes &iPhone)

Bijdrager
    Hansi2124

Inhakend op het goede advies van bramvdb: gewoon afspeellijsten maken in iTunes op je Mac en die afspeellijsten syncen met je iPhone.

Bijdrager
    michelvdb

En zorg ervoor dat je in iTunes met Toon info de correcte ID3 tags invult want hier draait alles rond.

Moderator
    Poezenbeest

Als een album meerdere artiesten heeft, dan selecteer je alle nummers van dat album en dan onder opties selecteer je ‘deel van een verzameling’. Dit kan ook per nummer, onderin het info-vak.

Over het beheer: gewoon door iTunes laten doen, scheelt een hoop ellende. Been there, done that, didn’t like it.

Moderator
    unSOUND

Ik denk dat de TS hier mappen en playlists door elkaar haalt… Als je iets op je harde schijf of in iTunes bewaart in een map, zie je daar op de iPod niks van. Je zult dan toch echt een playlist moeten maken…

Bijdrager
    ramrod

Ik ga nog wel wat proberen maar ik blijf het een vervelend programma vinden,

Is er wel een manier om in 1 keer meerdere nummers uit Itunes te verijderen , het lukt me nu maar om 1 per keer te doen of met de CMD toets steeds te selecteren .

Bijdrager
    michelvdb

Gebruik het zoekveld rechtsboven. Daar raak je een heel eind weg mee.
    Met Command+klik selecteer je een reeks niet-opeenvolgende items, met Shift+klik selecteer je een reeks opeenvolgende items.

Moderator
    unSOUND
    ramrod op 29 augustus 2010

Ik ga nog wel wat proberen maar ik blijf het een vervelend programma vinden.

Omdat je het geen kans geeft… Je benaderd het met de gewoontes van een ander programma. Dan lukt het nooit om er aan te wennen en de voordelen in te zien.

Bijdrager
    ramrod

Ik geef het wel een kans maar als een programma zelf te veel doet/denkt en ik daar door niet de dingen eigen hand kan houden vindt ik het een onprettig programma , ik zie ook wel in dat in sommige gevallen prettig werkt maar je hebt niet 100% de vrijheid om dingen naar eigen inzicht in te delen .

Moderator
    unSOUND

Dat heb je dus wel…dat is juist het mooie van iTunes. Er zijn meerdere manieren om zaken te sorteren en onderverdelen, maar ik denk dat je de verkeerde methodes aan het proberen bent…

Bijdrager
    ramrod

Dan is het wel erg bewerkelijk om alles 100% op je eigen manier te doen, als ik zie hoe het naar mn MP3 speler gaat ,map slepen ,map blijft intact , speelt alles af zoals ik wil , kost totaal geen moeite .

Moderator
    unSOUND

Echt onzin… Zelf indelen is reuze eenvoudig, en ook vanuit iTunes bestanden sturen naar andere programma’s of naar een gewone MP3 speler kopieren kan heel simpel vanuit iTunes, dus ik zie ( wederom ) het probleem niet… Dat is dus wat ik bedoelde met dat de meeste vooroordelen zijn gebaseerd op foutieve aannames… Je wilt ( misschien onbewust ) negatief denken over iTunes, dus ga je overal op voorhand al van uit dat het heel moeilijk zal gaan… Als je mijn buurman was zou ik je naar binnen slepen en laten zien hoe simpel het allemaal gaat…

Bijdrager
    ramrod

Nou wie weet woon ik wel ernsig in de buurt ….:lol:

Moderator
    unSOUND

Rotterdam < > Sliedrecht is in 20 minuten te doen… Je bent van harte welkom.:lol:

Bijdrager
    ramrod

Ik stuur je ff een pm

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.