One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » itunes bibliotheek overzetten!

itunes bibliotheek overzetten!

twannie

twannie op 22 juli 2006 #

goed ,…Ik heb een imac g4   23 gb aan muziek ,….mijn macbook komt deze week aan!

wat is de beste manier om  al mijn muziek van de g4 naar de macbook te verplaatsen ???

Twan :innocent:

unSOUND

unSOUND [moderator] op 22 juli 2006 #

Op de nieuwe Mac eerst iTunes starten, deze maakt dan een library aan.

Wis dan de map “iTunes” van je nieuwe Mac, en sleep de map “iTunes”
van de oude Mac naar de nieuwe Mac.

En klaar ben je.  :)

twannie

twannie op 22 juli 2006 #

en dan zijn ook al je zelfgemaakte afspeellijsten bewaard??

unSOUND

Alles blijft dan bewaard.

Oppie

Oppie op 22 juli 2006 #

"unSOUND"

Wis dan de map “iTunes” van je nieuwe Mac

Let wel ff op, niet de verkeerde (volle) wissen! :evil:

unSOUND

Als je de volgore van mijn post aanhoudt kan het niet mis gaan,
die volle staat er dan immers nog niet op…

:)

Jef Peeters

Jef Peeters 8 jaren geleden #

edit

unSOUND

unSOUND [moderator] 8 jaren geleden #

Dat werkt niet. Via een netwerk kan je in iTunes wel andermans muziek bekijken en beluisteren, .maar NIET kopiëren.

twannie

twannie op 24 juli 2006 #

Thanks voor de info ! donderdag komt de macbook ,..dus dan ff check of t lukt!

Jakobbb

Jakobbb op 24 juli 2006 #

zet je itunes muziek op een externe hd en sluit die hd dan op je nieuwe mac aan. toch ??

MrPapple

MrPapple op 08 juni 2011 #

Even dit oude topic nieuw leven in blazen:

Ik ga mijn Macje eens volledig schoonmaken. Daarom ga ik alles vanaf nul opnieuw installeren (don’t ask me why). Nu vroeg ik me af of het nog steeds mogelijk is om volgende procedure zonder problemen te gebruiken:

1) Map iTunes overzetten op externe HD
2) iMac formateren
3) Laatste versie van iTunes installeren
4) iTunes openen
5) Map iTunes in Music vervangen door map iTunes van externe HD

Volgens mij lukt dat perfect… Nu vroeg ik me echter af of ik voor het formatteren de machtiging van de iMac moet intrekken. En nog een ander belangrijk punt: gaat mijn iPhone op deze manier gewoon terug syncen na het formatteren of moet ik die ook volledig formatteren?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

xpumax

xpumax op 25 juni 2011 #

Om MrSharky te helpen, ik ben ook erg benieuwd of dit mogelijk is!???

Ik wil mijn Macje ook opnieuw installeren. In Juli wil ik dit gaat doen, omdat ik graag een clean install wil gaan doen, voordat ik Lion ga installeren. Als ik het goed heb begrepen is het alleen mogelijk om een clean install via de Snow Leopard te doen?

Na verloop van tijd is mijn harde schijf wel erg vol geraakt, dus een clean install is wel op zijn plaats….

Ik ben van plan om een time capsule te kopen, is het dan mogelijk om hierop de map iTunes te plaatsen en die vervolgens na de clean install weer te benaderen en te kopiëren naar de mac?

unSOUND

unSOUND [moderator] op 25 juni 2011 #

Die methode werkt, met de kleine aanvulling dat stap 4 moet zijn “iTunes openen, alle schermpjes weg klikken en weer afsluiten” moet zijn. Anders ga je de map iTunes vervangen terwijl iTunes draait, en dat is vragen om problemen.

MrPapple

MrPapple op 25 juni 2011 #

Wow, precies vergeten antwoorden op dit topicje….

Deze methode werkt inderdaad vlekkeloos :-)  Mijn Macje is nu toch al een aantal weekjes perfect proper geformatteerd :-)

Over dit topic

Gestart op 22 juli 2006 door twannie

Laatste reactie door MrPapple

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen