One More Thing » Community » Forum » Casual » Lounge » Is Starbucks het geld waard?

Is Starbucks het geld waard?

Bor

Bor op 12 juni 2010 #

Even een poll naar aanleiding van een discussie die we hier wel vaker hebben: Is die vijf euro voor een bakje koffie het waard?

Ikzelf vind van wel eigenlijk. Mijn grootste probleem met koffie zit hem in de temperatuur, zodoende koop ik altijd een stevige bak ge-ijsde koffie bij Starbucks. Heerlijk. Wat is jullie mening?

R1039

R1039 op 12 juni 2010 #

In Nederland vind ik het wel oké bij gebrek aan beter zeg maar. Maar in Londen bijv. ga ik liever naar Caffè Nero. In Spanje vind ik Starbucks  een ramp trouwens, sacherijnig personeel en vieze zaken.

Luukvandevin

Luukvandevin op 12 juni 2010 #

bekijk het als een Apple product. Je betaalt veel voor de naam :nerd:

Bor

Bor op 12 juni 2010 #

Ik betaal ook voor mijn Appleproducten omdat ze verruit superieur zijn aan de alternatieven, maar dat lijkt me een discussie die we hier beter niet kunnen voeren.

n8n

n8n op 12 juni 2010 #

Nee, slootwater

Vinhelper

Vinhelper op 12 juni 2010 #

Even offtopic:
maar hoe de h*l start jij een poll?? Dat is me echt een raadsel sinds OMT 2.0.:angry::slant:

Bor

Bor op 12 juni 2010 #

Met het “Voeg poll toe”-knopje?

Vinhelper

Kun je dat voor mij aanwijzen in onderstaand plaatje? Ook in een bestaand topic van mij zonder wikipost staat het er rechts niet tussen. Ben ik dan scheel of hoe zit het nou?:nerd:

Bor

Bor op 12 juni 2010 #

Volgens mij moet het ofwel binnen een bepaalde tijd na aanmaken ofwel voordat er is gereageerd.

Vinhelper

Ow, nou ja, dan zal ik voortaan eens beter de boel in de gaten houden, want handig is anders daarom.
Probleem opgelost, dank, we kunnen weer ontopic.:smile:

vogel

vogel op 12 juni 2010 #

Starbucks… een van de meest overschatte, overhypete, veel te dure, maar kennelijk zeer goed in de markt liggende producten. Vijf euro voor een bak koffie? Het moet niet gekker worden.

Daysleeper

Daysleeper op 12 juni 2010 #

Wat Vogel zegt.
Kom op zeg, ik ga uit principe die koffie niet drinken als het zo gehyped wordt. En al die opties… non-fat, half-fat, soja, linksdraaiend, rechtsdraaiend, met een dubbel mocca-shot of juist caramel… en dan nog 3000 opties. Opbokken! Dan drink ik nog liever Mocca Fix Gold.

Cea

Cea op 13 juni 2010 #

Inderdaad, slootwater. Koffie is meestal kompleet verbrand en bitter. De romige smaak is kompleet naar de knoppen.
Is een massa produkt geworden en kwaliteit ver zoek.
Het is zoals vogel zegt, duur en gehyped. Wat kennen die Amerikanen nu van koffie!

Pete.Z

Pete.Z [moderator] op 13 juni 2010 #

Smerige namaak koffie, en de vele mallotige smaakjes die ze voor veel geld aan “trendy” types weten te slijten zijn een triest dieptepunt.

De eerste de beste bruine kroeg verkoopt voor een hoop minder veel betere koffie.
Maar ja, trendy.

Poezenbeest

Poezenbeest [moderator] op 13 juni 2010 #

Kost een bak koffie echt alleen maar vijf euro?

Dagaloni

Dagaloni op 13 juni 2010 #

Dat was me in amerika niet opgevallen dat het zo duur was… :slant:

Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 13 juni 2010 #

Inderdaad. Volgens mij zijn ze toch ook echt wel goedkoper te krijgen. Laatste keer dat ik een normale cappucino op Utrecht Centraal bestelde, heb ik echt geen 5 euro betaald. De thee moet je daar trouwens echt niet nemen. Thee smaak zit er niet in. Het is net warme limonade.

Maar waar kan je dan wel goede koffie halen? Ik haal nog wel es een cappucino bij de Bagels en Beans. Dat is goed te doen. Of is er geen enkele keten die het eigenlijk goed kan, maar moet je op zoek naar een goede koffiezaak?

Ik was laatst bij de Rabobank en daar hadden ze echt lekkere koffie. Ik had eigenlijk moeten vragen welke koffie.

Soulshaker

Soulshaker op 13 juni 2010 #

Lol , heeft Borremans mijn reactie gelezen van een paar dagen terug ?:P
Ik trok toen ook de prijs ervan in twijfel :D

Deze week dus in Antwerpen Centraal dus de eerste keer van dat spul gedronken , een frappuchino
Het viel wel mee qua smaak , maar de prijs was wel behoorlijk , 4,40 euro voor een beker (ong 0.3l)
Was het 2.20 euro vond ik het wel waard
Het was eigenlijk gewoon om is te proberen

Been there, done that

Maar als je Starbucks te duur vind , kan je evengoed hetzelfde zeggen van McDonalds , Quick , en bij jullie Burger King  , voor hetzelfde geld kan je veel lekkerder eten , en veel meer.

Hanhart

Hanhart op 13 juni 2010 #

Nee.
Het is niet slecht, maar het is zeker niet de hype waard. AMT koffie vind ik dan weer wel goed.

Poezenbeest

Ik moet zeggen dat ik de standaardkoffie op het station wel redelijk binnen te houden vind. Op Amsterdam Centraal heb je in de westelijke tunnel een zaak zitten (tussen perron 2 en 4) die Illy schenkt, wat ik altijd wel garant vind staan voor goede koffie. Nadeel is dan weer dat ze meestal een stuk duurder zijn voor dezelfde hoeveelheid koffie en ik drink mijn koffie graag in grote porties.
Ik zou de Starbucks op het Centraal nog eens uit moeten proberen, eerlijk gezegd ben ik daar nog niet aan toegekomen.

MrHammond

MrHammond op 13 juni 2010 #

Ik ben één keer bij een Starbucks geweest (Bärenplatz, Bern), maar ik kan me niet herinneren dat het zo duur was (ik was met een vriendin, die heeft betaald), maar ik moest langer dan 5 minuten wachten, dus toen kreeg ik maar een extra grote bak (ja, echt een mega-mok, een halve liter of zo!). Ook relaxte hangbanken daar :smile:

jf

jf op 13 juni 2010 #

Hier in Nederland zijn ze behoorlijk aan de prijs, heb er ook maar 1 keer een kop koffie gehaald, op Schiphol op een tijdstip dat ik zo naar de counter kon lopen. Nog los daarvan vind ik het product maar zozo. Het is fastfood, mar dan voor koffie. Lijkt heel wat, maar moet het vooral hebben van de kunstmatige smaakjes. Gelukkig komen er voor een echt goede bak koffie steeds meer alternatieven, die vaak ook nog wat goedkoper zijn ook.

Bor

Bor op 13 juni 2010 #

Cea op 13 juni 2010

Inderdaad, slootwater. Koffie is meestal kompleet verbrand en bitter. De romige smaak is kompleet naar de knoppen.

Ben je überhaupt ooit bij Starbucks geweest?:razz:

Dr. Maddox

Dr. Maddox op 13 juni 2010 #

Ik vind één euro al te veel voor een bak koffie! :x

Mac Daddy

jf op 13 juni 2010

Gelukkig komen er voor een echt goede bak koffie steeds meer alternatieven, die vaak ook nog wat goedkoper zijn ook.

En nu vraag ik mij dus af, welke alternatieven? Over de Coffee company hoor je ook niet zoveel goede verhalen. Ik haal daar wel es op warme dagen zo’n koude koffie en dat smaakt wel goed. En dus Bagels en Beans. Maar zijn die ketens nou beter of slechter?
Tuurlijk komt het neer op smaak, dus objectief is het nooit. Maar toch ben ik benieuwd waar het merendeel nou wel positief over is.

@Zerk: Stationskoffie werkelijk? Die van de kiosk? Ik vind het dat namelijk echt niet te zuipen. Heb het een paar keer gehaald, maar doe dat dus echt niet meer.

Bor

Bor op 13 juni 2010 #

Ik vind op het station de koffie van de AH togo ver superieur boven die van de Kiosk, maar of ik daar nou serieus in genomen ga worden…

Yip

Yip op 13 juni 2010 #

Ik heb slechts ervaring met Starbucks in de VS. De dollarprijzen vallen daar relatief gezien wel mee.
Daarnaast vind ik Starbucks wel hele lekkere dranken aanbieden. Ik heb eenmaal op Schiphol een chocomel gekocht, dat was toen ook 5 euro. Het was nog lauw ook.
Over het algemeen vind ik het dus niet het geld waard.

Poezenbeest

@MacDaddy: Ik heb mijn koffie graag bitter en aards en heb dus niks met die ‘romige’ zachte smaak die je bij steeds meer automaten krijgt. Vandaar dat ik nooit fan ben geweest van de koffie bij La Marche. Ik kan dus ook weinig met die Nespresso-apparaten en die Senseo’s, tenzij ik de meest sterke smaak te pakken heb. Vandaar dat ik de Kiosk-koffie meter kan waarderen dan bijvoorbeeld die van de AH to go.
Het is puur een smaak-discussie, maar ik heb een aparte smaak qua koffie, het liefst zo min mogelijk poespas, maar gewoon erg veel koffie.

MrHammond

MrHammond op 13 juni 2010 #

Juist!
Ik vind de Lavazza-koffie hier in de trein heerlijk, maar wel duur (CHF 3,80), vaak haal ik ook een bak op het station bij de Buffet Express, maar meer omdat ik daar dan ook m’n broodje voor de lunch koop (ze hebben daar heerlijke tomaten-mozzerella-focacia-sandwiches :yum: ) en ik geen zin heb om 2x in de rij te staan.
De beste koffie in de trein heb ik overigens gehad bij de Centovalleibahn, echte Italiaanse espresso, een enorm klein kopje, prijs is me even ontschoten maar ik dacht zo ronde de 2 frank. Daar vind ik het altijd wel waard, de laatste keer heb ik gewoon 2 kopjes genomen (2e toen het meisje met de minibar weer terug kwam, terwijl ik vrijwel aan het eind van het mini-treintje daar zat)

Mac Daddy

Trouwens. Wat ik lekker aan Starbucks vind, zijn de lekkere stoelen en banken waarin je lekker kan chillen. En in die kleine stationsshop kom je die niet tot nauwelijks tegen. Het wordt tijd dat ze grotere shops in centra van steden gaan neerzetten. Zoals al vaker hier gezegd, kan je een goede koffie elders goedkoper krijgen. Daarvoor hoef je het niet te doen.

Over dit topic

Gestart op 12 juni 2010 door Bor

Laatste reactie door Mac Daddy

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen