One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPod touch » iPod Touch zwart scherm

iPod Touch zwart scherm

Chillie

Chillie op 15 mei 2009 #

Hi,

‘s Avonds wil ik in bed wel eens een muziekje luisteren op m’n iPod Touch 1st gen.
Zo ook afgelopen avond. De volgende dag wordt ik dan vaak balend wakker dat ik hem niet ondertussen aan de stroom heb gelegd, omdat hij dan overdag leeg is. Zo ook afgelopen avond.
Het scherm was zwart dus ik ging er vanuit dat de accu leeg zou zijn.

Nadat hij een (mid)dag aan de stroom heeft gelegen wilde ik hem weer aan zetten maar tevergeefs. Vaak als er te weinig stroom in zit geeft ie zo’n batterij op het scherm die bijna leeg is in plaats van helemaal te starten. Dat deed hij ook niet.

Sterker nog: hij doet helemaal niks. Hij blijft gewoon zwart. ‘s Avonds muziek geluisterd en de volgende dag is ie gewoon dood? Iemand suggesties om weer leven in dit apparaat te blazen?

Bij voorbaat dank,
Robin

NickSmits

NickSmits op 15 mei 2009 #

Probeer eens:

Fortunately, I worked out that you can fix this problem by resetting your phone. Here’s how:

Press and hold down the Sleep/Wake button and Home button simultaneously for a least 10 seconds. The screen will clear out and then the Apple Logo will appear on the black background. When the logo appears it means that the reset is done.

Chillie

Chillie op 15 mei 2009 #

Geen resultaat..  :(

stel maar

stel maar op 15 mei 2009 #

ook niks als je hem verbind met iTunes?

Chillie

Chillie op 15 mei 2009 #

Het scherm is zwart, alsof hij uit staat.

Als ik de stroom kabel er in plug (voor uren) dan blijft hij net zo zwart
Als ik reset, blijft hij zwart
Als ik hem aan mijn MacBook hang en iTunes aan heb staan, gebeurd er ook niks.

Het lijkt echt behoorlijk dood maar hoe kan dat nou? Te lang muziek gespeeld?  :?  Hij is niet eens gevallen ofzo en voor die tijd heb ik nooit vreemde dingen (haperingen o.i.d.) gemerkt.

IJurriaan

IJurriaan op 15 mei 2009 #

Ik heb ook een iPod Touch…ik heb dit probleem ook wel eens gehad…ik heb een tijdje (vijf seconde) het ‘standby knopje’ en het ‘beginscherm knopje’ tegelijk ingedrukt gehouden…en toen deed hij het weer :)  

Probeer het eens, misschien werkt het…Succes :wink:

Chillie

Chillie op 15 mei 2009 #

"IJurriaan"

Ik heb ook een iPod Touch…ik heb dit probleem ook wel eens gehad…ik heb een tijdje (vijf seconde) het ‘standby knopje’ en het ‘beginscherm knopje’ tegelijk ingedrukt gehouden…en toen deed hij het weer :)  

Probeer het eens, misschien werkt het…Succes :wink:

"NickSmits"

Probeer eens:

Fortunately, I worked out that you can fix this problem by resetting your phone. Here’s how:

Press and hold down the Sleep/Wake button and Home button simultaneously for a least 10 seconds. The screen will clear out and then the Apple Logo will appear on the black background. When the logo appears it means that the reset is done.

Dat werkte dus niet..

IJurriaan

Herkent je Macbook hem wel … ? Want anders zou je op ‘herstel’ kunnen klikken in iTunes…

Chillie

Chillie op 15 mei 2009 #

"IJurriaan"

Herkent je Macbook hem wel … ? Want anders zou je op ‘herstel’ kunnen klikken in iTunes…

"Chillie"

Het scherm is zwart, alsof hij uit staat.

Als ik de stroom kabel er in plug (voor uren) dan blijft hij net zo zwart
Als ik reset, blijft hij zwart
Als ik hem aan mijn MacBook hang en iTunes aan heb staan, gebeurd er ook niks.

Het lijkt echt behoorlijk dood maar hoe kan dat nou? Te lang muziek gespeeld?  :?  Hij is niet eens gevallen ofzo en voor die tijd heb ik nooit vreemde dingen (haperingen o.i.d.) gemerkt.

I appreciate your help.. maar lees wel even het topic door. Jouw vragen waren al gesteld: nee MB herkent hem ook niet. Hij reageert er niet op in ieder geval.

IJurriaan

Ja…oké…dat stukje heb ik gelezen, maar als je de iPod op je Macbook aansluit komt er :
-op de iPod een ‘batterij’ te staan
-iPod wordt herkent in iTunes

Maar dat laatste gebeurt ook niet … :?  Vreemd…

Chillie

Chillie op 15 mei 2009 #

"IJurriaan"

Ja…oké…dat stukje heb ik gelezen, maar als je de iPod op je Macbook aansluit komt er :
-op de iPod een ‘batterij’ te staan
-iPod wordt herkent in iTunes

Maar dat laatste gebeurt ook niet … :?  Vreemd…

Beide gebeurt niet.. geen batterij op m’n scherm en hij wordt niet herkend. Zowel via de datakabel als via de dock niet.

JWVD

JWVD op 15 mei 2009 #

Probeer ‘m eens met de homeknop ingedrukt in het dock zetten…

(dus niet terwijl die er al inzit, maar terwijl je hem in het dock zet)

me.com

me.com op 15 mei 2009 #

Gebeurt er ook niets als je de Home-knop en Sleep/wake-knop ongeveer 20 seconden ingedrukt blijft houden, en dan weer probeert aan te doen met de Sleep/Wake-knop?

Dit is vaak de tip die altijd blijkt te werken bij een iPod of iPhone met zwart scherm en die niet meer aangaat.

Chillie

Chillie op 15 mei 2009 #

JWVD en Me.com… beide methoden werken niet. :(

me.com

me.com op 15 mei 2009 #

Hmm, erg vervelend. Ik weet helaas ook geen oplossing meer.
Misschien dat de APR je nog kan helpen met een tip?

Chillie

Chillie op 15 mei 2009 #

"me.com"

Hmm, erg vervelend. Ik weet helaas ook geen oplossing meer.
Misschien dat de APR je nog kan helpen met een tip?

APR?

Apple Personal R help? ;)  Is die ook bereikbaar vanuit Curacao? Ik woon tijdelijk op Curacao at the moment.

Mr. Nathan

Mr. Nathan op 15 mei 2009 #

Apple Premium Reseller,
ik denk niet dat ze die hebben op curacao

Chillie

Chillie op 15 mei 2009 #

Foutje. Die zijn er hier 2 op het eiland ;)

Dan ga ik daar maar eens langs… :(

Ouistiti

Ouistiti op 16 mei 2009 #

Dit is een hardwarematige fout volgens mij. Anders zou hij écht wel reageren op ten minste één van de volgende acties. D.m.v garantie zal je wel een nieuwe krijgen.

Succes

Chillie

Chillie op 16 mei 2009 #

Dat gaat lastig worden.. je neemt niet overal de aankoopbon van mee als je een half jaartje naar het buitenland gaat. De APR hier wordt gerund door 3 Engelstalige Arabieren..

Ouistiti

Ouistiti op 17 mei 2009 #

"Chillie"

De APR hier wordt gerund door 3 Engelstalige Arabieren..

hehe  :)

Chillie

Chillie op 17 mei 2009 #

Hopen dat ze om de tuin te leiden zijn.. Heeft iemand nog een bonnetje van z’n iPod Touch 1st gen die ik mag lenen? ;)

Josh_b

Josh_b op 17 mei 2009 #

Je hebt volgens mij geen bon nodig, doormiddel van het serienummer kunnen ze in het systeem nakijken hoe lang je nog garantie hebt. Zo ging dat tenminste ook een keer bij m’n macbook, dus ik neem aan dat voor een iPod hetzelfde geld. Ik zou het gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis.

Nooxx

Nooxx op 26 juli 2009 #

Is dit probleem al opgelost? ik heb dit ook na het spelen van muziek doet hij niks meer.

Chillie

Chillie op 26 juli 2009 #

Niet opgelost. Ik heb geen garantie meer en de iPod doet nog steeds niks.
Mijn oom die handig is met elektrotechniek gaat er nog even naar kijken (batterij doormeten etc) en daarna gaat hij marktplaats op voor de genen met een kapot schermpje ofzo.

Ben van plan om een nieuwe MBP te gaan kopen en er is nu een aanbieding dat je daar een iPod Touch bij krijgt. Dat zou wel grappig zijn.

Faylina

Faylina op 21 maart 2012 #

@Ijurriaan ik heb jou tactiek gebruikt omdat ik precies hetzelfde had, ik heb speciaal een account gemaakt om je te bedanken! je hebt mijn leven gered

Emmaipod

Emmaipod op 06 april 2012 #

Ik had precies hetzelfde probleem ! Eigenlijk nogsteeds helaas. Maar mijn beeldscherm doet het wel als je hem een beetje draait naar het licht toe kun je vaag  zien wat je doet op het scherm.

Over dit topic

Gestart op 15 mei 2009 door Chillie

Laatste reactie door Emmaipod

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen