One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPod » iPod kan niet meer opstarten

iPod kan niet meer opstarten

J-Styler

J-Styler op 19 april 2005 #

Eergisteren liet ik perongeluk mijn iPod (3G 20 GB) in het dock van de windows pc steken. Even later werd de computer door m’n ouders uitgeschakeld zonder de iPod “los te koppelen.”
Zij wisten echter niet dat de iPod nog ingeplugd was.
De iPod is dus verkeerd “uitgeschakeld”
Gisteren ontdekte ik dit en toen ik mij aanmelde op m’n account op de windows pc gaf hij aan dat hij nieuwe software gevonden had. Mijn iPod dus. Ik negeerde deze optie en ging naar de de verkenner om te zien of hij echt niet herkend werd. Niet dus.
Toen keek ik naar de iPod en zag ik dat de software bleef hangen.
Ik hem hem toen uit het dock gehaald.
En sindsdien wil hij maar niet opstarten, hij boot niet. Gisterenavond zach ik het startmenu van de iPod maar hij reageerde niet. Ik startte hem opnieuw op (play + menu) en toen zag ik meer als een halfuur het Apple Logo. Ik had hem toen ook al vlak voor het opnieuw opstarten al in het stopcontact ingeplugd.
Hij wil nu nog steeds niet doen.
Weten jullie een oplossing.
Ik heb hem echt wel nodig deze week want we gaan naar Parijs met de school en de busrit zonder iPod is zoals een cafe zonder bier.

Groeten

Jonathan

:(

kontheur

kontheur op 19 april 2005 #

Ik heb eigenlijk nauwelijks verstand van een IPod maar zou het niet gewoon helpen om hem een keer aan te zetten met de voeding aangesloten?

rburgt

rburgt op 19 april 2005 #

Als je hem aan het stopcontact hangt, krijg je dan een symbooltje van opladen te zien ?

Kan je de firmware er opnieuw opzetten via je computer ?

Probeer eens ervoor te zorgen dat je iPod goed is opgeladen en dan een harde reset doen ( dit vergt nogal wat stroom van het beestje )

I-think

I-think op 19 april 2005 #

je kan via de bijgeleverde cd de software van de ipod opnieuw erop zetten,dit helpt nog wel eens!

J-Styler

Hij doet nu niets meer. Ook niet gisteren toen ik hem aan het stopcontact legde. De computer herkent hem nu ook niet meer, hij doet niets. :cry:

Green

Green op 19 april 2005 #

Terug naar de dealer ermee!
Ik hoop voor je dat je nog in je garantieperiode zit.

J-Styler

Dit is al m’n derde iPod.
En ik kan hem echt niet meer missen, zeker nu niet, nu we met de school naar Parijs gaan…

:cry:

J-Styler

J-Styler op 29 april 2005 #

Heb zojuist naar de Apple Servicelijn gebeld. Het vervangende model dat ik had ontvangen in September 2004 is uit de garantie, op vervangende modellen is er slechts 90 dagen garantie!
Dit is toch niet eerlijk!! ik heb m’n iPod altijd met de grootste zorg behandeld en plots geeft hij de geest!!
Daar kan ik toch niets aan doen!? Vervangen kost 45.50 euro. Ja hallo, het geld groeit ook niet op m’n rug, ik heb verdorie al 450 euro voor de iPod betaald!!

Graag jullie reactie!

:x  

groetjes Jonathan

Spectrious

Spectrious op 30 april 2005 #

Je kunt toch alles naar fabrieks instellingen doen? Of ben i knu helemaal mis? Met iPod updater moet je dat zeker kunnen.

J-Styler

J-Styler op 30 april 2005 #

Zoals ik al zei, hij doet niets. De iPod reageert niet.

Spectrious

Maar als je hem gewoon koppeld en updater opstart, gaat het dan ok niet? Normaal toch wel?
Anders we,s ik je sterkte toe
:wink:

J-Styler

Hij is zo dood als een vis…

:(

Spectrious

Amen .

J-Styler

Maar dat van die 90 dagen garantie op een vervangmodel is toch zo oneerlijk!!!!

magic-with-mac

magic-with-mac op 30 april 2005 #

zijn er geen europese wetten over garantie?

J-Styler

J-Styler op 01 mei 2005 #

Ik zou het niet weten.
Kort samengevat: m’n iPod was stuk, ik stuur hem op, krijg een vervangmodel en na amper een half jaar begeeft hij het ook. Nu krijg ik geen nieuw exemplaar (tenzij ik betaal) want op vervangende modellen zit slechts 90 dagen garantie.

:x

J-Styler

J-Styler op 05 mei 2005 #

Moderators, vinden jullie dit normaal dat er op vervangende modellen slechts 90 dagen garantie zit?
Kunnen jullie me misschien helpen i.v.m. deze procedure?

Alvast heel erg bedankt!!!

groetjes

Jonathan

gamerke

gamerke op 11 mei 2005 #

hallo
ik had ook dat probleem dat men ipod niet wilde opstarten.
ik deed gewoon et volgende:
ik klikte op menu en dat kleine bolletje in de midden denkt dat dit selecktie knop noemt ofzoow.
je moet op die 2 samen duwen gedurende 6 seconden dan zul je het apple logo zien en is hij opgestart ;-)  

groetjes!

J-Styler

J-Styler op 28 mei 2005 #

Gamerke, als je dit topic goed had gelezen zou je gemerkt hebben dat dat niet helpt. Trouwens, zo achterlijk ben ik nu ook weer niet.  :wink:  

Ben afgelopen woensdag naar de S and S store in Hasselt geweest, een Apple reseller, en zij bevestigden dat de iPod reeds naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken…
Nu, heeft er iemand ervaring met het terugsturenvan vervangende units?
Is hier inderdaad maar 90 dagen garantie op?

Groetjes

Jonathan

Over dit topic

Gestart op 19 april 2005 door J-Styler

Laatste reactie door J-Styler

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen