One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPod » ipod aansluiten op de stereo

ipod aansluiten op de stereo

jconen

jconen op 05 augustus 2005 #

Ik sluit mijn iPod via de hoofdtelefoonuitgang op de versterker aan d.m.v. een gewone zwarte kabel van een paar Euro. Maakt het een verschil in kwaliteit (en ik bedoel eigenlijk met name een harder volume) als ik de “Monster iCable voor de iPod” van ± €30,–  hiervoor zou gebruiken. Of zijn er anderen manieren om het geluid van de iPod harder uit mijn stereo te krijgen?

Fabio

Fabio op 05 augustus 2005 #

via de dock zou al een stuk beter moeten zijn dacht ik

Applemoes

Applemoes op 05 augustus 2005 #

op welke ingang van je versterker heb je hem aangesloten, wij blazen het dubbelglas eruit…..

jorugu

jorugu op 05 augustus 2005 #

oops, ik lees t verkeerd  :oops:

Nikita

Nikita op 05 augustus 2005 #

Volgens mij heeft die iMonster gouden connectoren, dus theoretisch zou dat een betere verbinding moeten geven. Ik heb zelf zo’n cassetebandje gekocht die je aansluit op de hoofdtelefoonaansluiting van de iPod. Eigelijk voor in de auto, maar op de stereotoren werkt het uiteraard ook. En voor gewoon wat muziek is de kwaliteit niet minder :)

GIJay

GIJay op 05 augustus 2005 #

Het beste is een dock gebruiken… Daar zit een audio uit op en die kwaliteit ligt een stuk hoger dan de kwaliteit van de standaard output.

Er zijn pakketten te koop waarin alles zit, een lader, een firewirekabel, een dock en een monster kabel inzit. ( heb er zelfs nog eentje die volledig is en je goedkoop mag overnemen als je wilt).

groeten

philippo

philippo op 05 augustus 2005 #

Die gouden connectoren zijn lulkoek voor hifi fetisjisten. Als je versterker geen gouden connectoren heeft, is het zelfs slechter, omdat er bij twee verschillende metalen eerder roest op het onedele metaal ontstaat en daarmee storing. Verder is een kabel gewoon een kabel.

patricko

patricko op 05 augustus 2005 #

"jconen"

Ik sluit mijn iPod via de hoofdtelefoonuitgang op de versterker aan d.m.v. een gewone zwarte kabel van een paar Euro. Maakt het een verschil in kwaliteit (en ik bedoel eigenlijk met name een harder volume) als ik de “Monster iCable voor de iPod” van ± €30,–  hiervoor zou gebruiken. Of zijn er anderen manieren om het geluid van de iPod harder uit mijn stereo te krijgen?

Laat je niet naaien. Een minijack naar tulp kabel van 3 euro is goed genoeg. Wel op de ‘tape’ of ‘aux’ ingang van je versterker aansluiten (dus niet op ‘phono’).

iMac-Boy

iMac-Boy op 05 augustus 2005 #

Heb je de volume beperking voor de EU er al afgehaald?
Dit kan met het programma GoPod. (ff google op GoPod).

rrrichie

rrrichie op 05 augustus 2005 #

Bovenkant van je iPod is enkel voor oordopjes, het signaal is dus niet geschikt voor de stereo.  Werkt wel, maar niet toppie.  Je kan het verbeteren door goPod te draaien.

Via de Dock connector kom het echte “line-out” signaal.  Als je die op de stereo aansluit weet je niet wat je overkomt.  Helder, harder, Herrie!

Er zijn diverse leveranciers van dock audio setjes, of gewoon je dock gebruiken.

Avensys

Avensys op 05 augustus 2005 #

"iMac-Boy"

Als je die volumehack installeerd, heb je dan nog steeds aanspraak op garantie als er iets met de ipod gebeurt? En kun je dit ook weer terugdraaien ? d.m.v. restore of reset?

iMac-Boy

iMac-Boy op 05 augustus 2005 #

Met GoPod kun je hem eraf halen en hem er weer op zetten.

jconen

jconen op 05 augustus 2005 #

"rrrichie"

Bovenkant van je iPod is enkel voor oordopjes, het signaal is dus niet geschikt voor de stereo.  Werkt wel, maar niet toppie.  Je kan het verbeteren door goPod te draaien.

Via de Dock connector kom het echte “line-out” signaal.  Als je die op de stereo aansluit weet je niet wat je overkomt.  Helder, harder, Herrie!

Er zijn diverse leveranciers van dock audio setjes, of gewoon je dock gebruiken.

rrrichie, dus via een dock zou het geluid veel harder  moeten zijn? Ik heb deze nog niet, maar als dit echt waar is koop ik hem meteen!

rrrichie

rrrichie op 06 augustus 2005 #

Zekers.  Geluid via de dock-connector (line-out) (ligt dus niet aan de dock zelf, maar het geluid dat via de onderkant uit de iPod komt) is stukken beter.  Ook omdat het niet vervomd.  Als je de hoofdtelefoon uitgang volluit zet is het geluid “vervormd” (hangt ook wel van het liedje af natuurlijk)

Dock, maar ook dingen als de Sendstation audio connector werken goed.  http://www.sendstation.com

edit: het is niet beter of slechter, maar de hoofdtelefoon jack is voor laagohmige dingen zoals koptelefoons en de line-out is voor hoog ohmige dingen zoals de line-in aansluiting op versterkers.

Mocht je een “dikke” iPod hebben, stuur maar een pbtj ik heb daar nog een paar docks van.

Freek.

Freek. op 06 augustus 2005 #

iPod via de dock naar de hifi is idd een prachtige en betere oplossing dan rechtstreeks vanuit de koptelefoonaansluiting. Vond dat een tijdje geleden een beetje tegenvallen. Nav dit draadje met het dockje geprobeerd en helemaal blij  :D

iMac-Boy

iMac-Boy op 06 augustus 2005 #

Er is ook een kabel van dock aansluiting op je iPod naar twee tulpstekkers, ik weet alleen niet meer welke firma die verkoopt.

iMac-Boy

iMac-Boy op 06 augustus 2005 #

Hebbes!!!!

ff gezocht en gevonden:  Logic3 iPod Dockcon. naar RCA (tulp)
Gevonden op Alles voor je iPod.nl

Zwamemr

Zwamemr 9 jaren geleden #

Zoiets heb ik ook gekocht ja. Maar waar moet ik die rode en die witte tulp dan op aansluiten? Bij ons thuis op de stereo heb je VCR en STB (met rood en wit), maar daar lukt het niet bij. Waar moeten die tulpen dan in? En krijg je dan bericht op je iPod dat het is aangesloten ofzo?

PietjePuk

PietjePuk 9 jaren geleden #

"Zwamemr"

Zoiets heb ik ook gekocht ja. Maar waar moet ik die rode en die witte tulp dan op aansluiten? Bij ons thuis op de stereo heb je VCR en STB (met rood en wit), maar daar lukt het niet bij. Waar moeten die tulpen dan in? En krijg je dan bericht op je iPod dat het is aangesloten ofzo?

Volgens mij gewoon in je witte en rode ingang pleuren, andere in je iPod, dan je stereo op AUX zetten en de iPod laten afspelen.

Zwamemr

Zwamemr 9 jaren geleden #

Dus het maakt niet uit of je ze in de VCR of in de STB stopt?

Rod3kOoL

Rod3kOoL op 21 november 2007 #

Hoi iedereen,

Even van te voren ik weet dus niet echt of dit het juiste forum is om mijn vraag te stellen, maar aangezien ik dit forum het meest op mijn vraag vind lijken post ik het hier maar  :lol:  

Ik heb dus gisteren de IPOD Video 30 GB >>>  http://www.idealgadget.com/wp-content/images/ipod-video-black.jpg gekocht. Heel fijn maar nu mijn probleem(pje)

Ik wilde deze dus aansluiten op mijn “bouwradio” betreft de MAKITA>>> http://www.akihabaranews.com/en/news_pics/13390/MR100_1.jpg , EN JAH HOOR BAGGER GELUID DAT ERUIT KOMT!

Nu was mijn vraag: kan ik op de Ipod een versterker aansluiten (omdat de MAKITA zelf ook al een ingebouwde versterker heeft, op de printplaat volgens zeggen)

HOOFDVRAGEN:

- Kan ik op de Ipod een versterker aansluiten
- Zoja welke zou het beste(liefst lekker klein..) zijn
- Welke kabels heb ik er voor nodig

Bij deze vast bedankt!
Greets,
Rod3kOoL

Bor

Bor op 21 november 2007 #

Ik sluit mijn iPod of MacBook (meestal die laatste) met een minijack-naar-tulpstekker-kabel aan op de AUX-ingang van mijn oude stereo… Ik heb ook nog een tweede kabel, en als ik die op de geluids-invoerpoort van mijn mac stop en in de uitgang van de versterker voor een 2e tapedeck kan ik platen op m’n iPod zetten :D

Rod3kOoL

Rod3kOoL op 22 november 2007 #

Niet echt een antwoord op mijn vraag eh…. dus hier heb ik vrij weinig aan..  IEMAND…

vanillakoyak

vanillakoyak op 22 november 2007 #

Volgens mij moet het gewoon zo willen :o
Is je instelling wel goed van je ipod
Volume begrenser misschien
En heb je de juiste kabel wel?

vanillakoyak

vanillakoyak op 22 november 2007 #

"jconen"

Ik heb het ook 2 jaar lang via een dock gedaan je kunt hier gewoon een goedkope kabel voor gebruiken
Sinds 4 weken heb ik airtunes dus al mijn muziek van de computer streamen naar mijn stereo, het geluid is zelfs veel beter dan via een dock omdat je met het geluid meer mogelijkheden hebt en het werkt ook nog veel mooier en de schijf is ook nog vele malen groter
Ik wil dus nooit meer via een dock :innocent:

JDVM

JDVM op 22 november 2007 #

"Rod3kOoL"

Niet echt een antwoord op mijn vraag eh…. dus hier heb ik vrij weinig aan..  IEMAND…

Nou, rustig maar hoor. Er staan meer vragen in dit topic.
Het beste resultaat krijg je door je speakers hard te zetten en je iPod op ongeveer de helft van het balkje.

Je zult er vast wel een versterker aan kunnen sluiten.
Kabels: 3,5 mm jack naar tulp

marcellux

marcellux op 24 november 2007 #

"iMac-Boy"

Werkt dit progje ook met de ipod touch?

n8n

n8n op 24 november 2007 #

"marcellux"
"iMac-Boy"

Werkt dit progje ook met de ipod touch?

Gewoon alles selecteren, appel I, decibel balk naar rechts pleuren en voila. Harder geluid

Peggles

Peggles op 03 augustus 2008 #

Ik heb de voorgaande discussie gelezen, maar snap het nog niet goed… (blond ;-))

Ik heb dus een iPod Classic en een ouderwetse Pioneer versterker. In de antwoorden lees ik over een dock en over een kabeltje van iets van vier euro.

Wat heb ik nou echt nodig om mijn iPod aan te sluiten? Liefst voor weinig!

Groeten, Peggy

tommy666

tommy666 op 03 augustus 2008 #

Dta hangt van de kwaliteit af die je wilt. Wil je zo goed mogelijke kwaliteit,dan moet je een Dockje nemen en daar een kabel 3,5mm -> tulp bij nemen. Wil je gewoon normaal geluid maar wat goedkoper uitzijn,dan kom je met die 3,5 mm -> tulp ook al toe.

Dit is natuurlijk op voorwaarde dat je versterker tulp (ook gekend als cinch of RCA) stekkertjes heeft.

Over dit topic

Gestart op 05 augustus 2005 door jconen

Laatste reactie door Serena

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen