One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS Apps » iPod automatisch mail laten ophalen ?

iPod automatisch mail laten ophalen ?

ndunsbergen

ndunsbergen op 15 mei 2012 #

Hallo,
Misschien kan het niet, maar hoe kan ik mijn ipod zo instellen dat ik net als op een iphone een bericht in berichten center krijg als ik een mail heb? Hij zoekt bij mij wel automatisch maar alleen als ik de app heb open staan. (Ik zet ze nooit uit met dubbel klik op de home button)
Graag hoor ik van jullie.

stavos

stavos op 15 mei 2012 #

Welke versie iOS draai je? En hoe staan de instellingen van je mail (met name contact met de server en controle op nieuwe berichten)?

En als je een bericht plaatst op dit forum, helpt het om een duidelijke titel te bedenken. Hoe duidelijker je titel, hoe groter de kans op hulp. :smile:

ndunsbergen

De nieuwste versie, iOS 5.1.1. En ik zit net nog eens te kijken of ik wat kan vinden over mijn instellingen en kom ik dit tegen. Hoe moet ik dit precies instellen? ik denk namelijk dat dit het is.

[IMG]http://i45.tinypic.com/jjr82h.png[/IMG]

unSOUND

unSOUND [moderator] op 15 mei 2012 #

stavos op 15 mei 2012

En als je een bericht plaatst op dit forum, helpt het om een duidelijke titel te bedenken. Hoe duidelijker je titel, hoe groter de kans op hulp. :smile:

[mod name=unSOUND url=/profiel/unsound]Topictitel dus aangepast…[/mod]

HereIsTom

HereIsTom op 15 mei 2012 #

Als je iOS 5.1 of hoger op je iPod touch hebt staan, dan zouden de nieuwe mailtjes ook in je berichtencenter moeten komen.
Anders via Instellingen > Berichtgeving > Mail en daar instellen zoals je ze wilt zien.

Hier kun je meer informatie vinden over de iPod touch.

ndunsbergen

Ja normaal kijg ik dat ook wel, maar dan moet ik de app aanklikken. (terwijl hij al aanstaat) en dan meteen op de home button klikken. Als ik dan een nieuw mailtje heb komt ie er wel in.

Ik wil dat ie automatisch zoekt naar nieuwe mail zodra ik met een draadloos netwerk ben verbonden.

unSOUND

Het hangt er van af welk Mail protocol de provider gebruikt. Als die niet kan werken met Push, moet je kiezen voor Fetch, en dan bijvoorbeeld op 15 minuten zetten, dan kijkt hij elk kwartier. Maar dat doet hij dan dus ongeacht of je Wifi hebt of 3G.

ndunsbergen

Ik heb gmail.

Ik begrijp dus dat push de mail meteen doorstuurt. Het gaat er mij om dat de ipod uitzichzelf mail gaat ophalen.

unSOUND

En dat doe je dus met Fetch, als de provider ( in dit geval Gmail ) geen Push ondersteunt.

tarun

tarun op 15 mei 2012 #

Je instelling moet niet op handmatig maar op b.v. 15 minuten. Dan zal je ieder kwartier de laatste mail krijgen.

stavos

stavos op 15 mei 2012 #

Wat unSOUND dus ook al uitlegde.. :wink:

Maverick9898

Maverick9898 op 15 mei 2012 #

Dat kost echter wel meer batterij;). Althans dat was vroeger zo, maar dat zal niet verandert zijn:P.

unSOUND

Als ze nu Facebook, Wordfeud en DrawSomething gebruiken is dat beetje stroom peanuts… :crazy:

Maverick9898

Maverick9898 op 15 mei 2012 #

Klopt, hoewel ik die apps allemaal niet heb, zet ik alle Push en Fetch apps en dergelijke uit;).

mtooster

mtooster op 16 mei 2012 #

Overigens staat er in datzelfde schermpje nog een knopje geavanceerd waar je per mailaccount kunt instellen of push (indien ondersteund) gebruikt wordt of de interval die je bij ‘fetch’ hebt ingesteld, of altijd handmatig.

Over dit topic

Gestart op 15 mei 2012 door ndunsbergen

Laatste reactie door mtooster

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen