One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » iphoto bibliotheek

iphoto bibliotheek

Profielfoto van heliasje

heliasje op 20 maart 2017 #

om één of andere reden is er een deel van iphotobibliotheek verdwenen, hoe kan ik de volledige bibliotheek terughalen ? kan dat met TM of een andere backup, of staat deze ergens anders op mijn harde schijf

Profielfoto van pruus

pruus op 21 maart 2017 #

Heb je al in iCloud gekeken of de foto’s daar nog staan? Zo ja, dan kun je op jouw iPhone wellicht iCloud foto een keer uit en een keer weer aanzetten. Dan vult jouw album weer. Als je ze weggegooid hebt, dan kun je ze nog een 30 dagen terugzetten vanuit verwijderde foto’s in iPhoto. Succes.

Profielfoto van McMeller

McMeller 3 maanden geleden #

Hier loopt werkelijk alles door elkaar.

heliasje op 20 maart 2017

om één of andere reden is er een deel van iphotobibliotheek verdwenen, hoe kan ik de volledige bibliotheek terughalen ? kan dat met TM of een andere backup, of staat deze ergens anders op mijn harde schijf

Probleem: een deel van de iPhoto-bibliotheek zou verdwenen zijn.

Vraag 1: kan ik de iPhoto-bibliotheek herstellen vanuit Time Machine? Antwoord: ja.

Vraag 2: staan de foto’s elders op mijn schijf? Antwoord: als het goed is niet.

pruus op 21 maart 2017

Heb je al in iCloud gekeken of de foto’s daar nog staan? Zo ja, dan kun je op jouw iPhone wellicht iCloud foto een keer uit en een keer weer aanzetten. Dan vult jouw album weer. Als je ze weggegooid hebt, dan kun je ze nog een 30 dagen terugzetten vanuit verwijderde foto’s in iPhoto. Succes.

Misverstand 1: behalve Fotostream werkt iPhoto helemaal niet met iCloud. Foto’s worden 30 dagen in Fotostream bewaard en dient niet als permanente opslag. Naar alle waarschijnlijkheid staat hier dus echt niet het ontbrekende gedeelte van de bibliotheek. Deze vraag zou pas opgaan bij gebruik van iCloud-fotobibliotheek, maar dat is bij iPhoto helemaal niet van toepassing.

Misverstand 2: iPhone? Het gaat over iPhoto dat niet meer bestaat voor iOS, over Time Machine en een harde schijf. We hebben het hier overduidelijk over een Mac. Wat is de rol van de iPhone? Bovendien klopt het niet dat opnieuw inschakelen van Fotostream ervoor zorgt dat deze opnieuw gevuld wordt.

Misverstand 3: de termijn van 30 dagen geldt in Foto’s, de opvolger van iPhoto. De Prullenmand van iPhoto wordt niet automatisch geleegd.

Tot zover de stofwolk van irrelevante informatie. Terug naar het begin. Wáárom denk je dat een gedeelte is verdwenen? Mis je foto’s? Mis je albums? Welk probleem ervaar je precies?

Over dit topic

Gestart op 20 maart 2017 door heliasje

Laatste reactie door McMeller

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?