One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPhone » iPhone wil niet aan zonder lader, maar batterij is imiddels vol volgens Android.

iPhone wil niet aan zonder lader, maar batterij is imiddels vol volgens Android.

topaj

topaj op 05 juni 2010 #

Hallo mensen,

misschien een ingewikkeld verhaal, maar mijn iPhone 2g kan niet aan zonder dat er de officiele lader aanhangt.
Als je de iPhone aan de computer hangt wil die ook niet aan.

Nu heb ik Android geinstalleerd, en dat is nu een Dual boot.
Wanneer ik de lader eraan hang, gaat de iPhone aan.
Wanneer ik voor iPhone OS kies, start die ff, kom in verbose modus (ingesteld), en herstart;
dus ik kom terug in de bootloader.

Wanneer ik voor Android kies, duurt het ff, maar die doet het wel.
Die geeft duidelijk mijn batterij status aan, en laadt keurig mijn batterij op.
Maarrrr, wanneer ik de stekker van het laadsnoer eruit trek, gaa ie onmiddelijk uit.

De iPhone is dus afhankelijk van de lader, maar de batterij wordt gewoon opgeladen, en het niveau kan worden gemeten (in Android.)

Ik kan Android en OpenIboot (de mogelijke daders) niet deinstalleren, omdat de computer (Mac Pro), deze niet genoeg power kan geven.

Alvast dank

tinux

tinux op 05 juni 2010 #

Geloof dat een van de waarschuwingen van Android op je iPhone precies dit was…… dus iPhone booten met Iphone OS en zet die standaard firmware maar weer terug :)

maclover111

maclover111 op 05 juni 2010 #

De batterij meter van Android klopt niet. Er zit namelijk nog geen energiebeheer functie in de android port.

boerke

boerke op 05 juni 2010 #

Waarom moeten al die mensen een compleet goed werkend apparaat van 700 euro
in godsnaam de hele tijd vernaggelen met allerlei beta OS’en?

En komen ze daarna klagen en vragen, omdat ze problemen hebben?

topaj

topaj op 05 juni 2010 #

Wanneer ik voor iPhone OS kies, start die ff, kom in verbose modus (ingesteld), en herstart;

Software kan dus niet terug ;)

Ik heb hem nu aan de lader, en zit in OpenIboot, hopen dan de zaak op laad, en dat ie t morgenochtend weer doet ;)
Laat m de hele nacht laden

Oppie

Oppie op 05 juni 2010 #

Als je bewust problemen opzoekt, kun je ze toch ook wel zelf oplossen? Of vraag ik nu te veel aan een wizz-kid?!

ikkieman

ikkieman op 06 juni 2010 #

Zet em dan terug in DFU. Zou je als het goed is de sotfware makkelijk moeten kunnen herstellen.

topaj

topaj op 06 juni 2010 #

Als je de iPhone aan de computer hangt wil die ook niet aan.

Ik kan Android en OpenIboot (de mogelijke daders) niet deinstalleren, omdat de computer (Mac Pro), deze niet genoeg power kan geven.

Dan kan DFU dus ook niet, en dat is ook niet gelukt.
Mijn iPhone 3g (niet het slachtoffer), kan gewoon in DFU.

topaj

topaj op 06 juni 2010 #

Ik heb m inmiddels in DFU modus aan mijn computer hangen, maar hij blijft hangen op ‘iPhone op herstel voorbereiden’ of 1601 fout.

Het scherm op de iPhone blijft ZWART

topaj

topaj op 06 juni 2010 #

De telefoon iwl niet uit zichzelf aan, ik kan hem in DFU zetten, maar het scherm blijft uit.
Wanneer ik restore krijg ik na een poos 1601 error.

MacMeijers

MacMeijers op 06 juni 2010 #

“herstel naar fabrieksinstellingen”?

topaj

topaj op 07 juni 2010 #

Ik heb m inmiddels in DFU modus aan mijn computer hangen, maar als ik op herstel druk blijft hij hangen op ‘iPhone op herstel voorbereiden’ of krijg ik de 1601 fout.

Het scherm op de iPhone blijft ZWART

Inmiddels al iTunes volledig verwijderd op een iMac en vervolgens itunes geherinstalleerd.

IIG mazzel dat ik me iPhone 3g nog heb ;)

Over dit topic

Gestart op 05 juni 2010 door topaj

Laatste reactie door topaj

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen