One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPhone » Iphone dood?

Iphone dood?

IMAC24

IMAC24 op 04 september 2008 #

Mijn iPhone doet niets meer op het moment. Ik krijg alleen het beginscreen met het Apple logo te zien.

Heb al verschillende keren de Home button en de aan/uit knop ingehouden, zowel apart als tegelijk.
Tevens ook al aangesloten op iTunes, maar hij herkent hem niet en hij blijft maar hangen op het screen met het Apple logo.

Het is gekomen na updates van Applicaties uit de Apple store. Enig idee hoe ik hem weer aan de praat krijg?

Moet zeggen dat hij de laatste tijden het wel vaker deed maar ik kreeg hem altijd weer goed alleen nu niet meer :(

Speedooo

Speedooo op 04 september 2008 #

DFU mode al geprobeerd?

Maced.2

Maced.2 op 04 september 2008 #

"Speedooo"

DFU mode al geprobeerd?

Hoe activeer je DFU mode ?

1. Sluit je iPhone aan op je Mac of PC – en zorg ervoor dat iTunes openstaat.

2. Druk de “home button” en “power button” tegelijkertijd in.

3. Wacht totdat de “shutdown slider” verschijnt, blijf de buttons nog 4 a 5 seconden vasthouden.
de iPhone sluit nu helemaal af.

4. Laat nu de “power button” los, en hou de “home button” ingedrukt.
Er verschijnt geen apple logo, als deze wel verschijnt heb je de “power button”
te lang vastgehouden, probeer het dan opnieuw.

5. Wacht 5 a 10 seconden, iTunes geeft de melding dat er een iPhone is aangetroffen in “restore mode”

Dit is een misleidende melding, wanneer je op een MAC, growl gebruikt kan je zien dat deze melding
niet helemaal klopt aangezien er een “DFU mode USB Device” wordt gedetecteerd.

Restore hierna de firmware die je wilt, en je zult zien dat de “unknown error” niet meer verschijnt.

:D

Speedooo

"Maced.2"
"Speedooo"

DFU mode al geprobeerd?

Hoe activeer je DFU mode ?

1. Sluit je iPhone aan op je Mac of PC – en zorg ervoor dat iTunes openstaat.

2. Druk de “home button” en “power button” tegelijkertijd in.

3. Wacht totdat de “shutdown slider” verschijnt, blijf de buttons nog 4 a 5 seconden vasthouden.
de iPhone sluit nu helemaal af.

4. Laat nu de “power button” los, en hou de “home button” ingedrukt.
Er verschijnt geen apple logo, als deze wel verschijnt heb je de “power button”
te lang vastgehouden, probeer het dan opnieuw.

5. Wacht 5 a 10 seconden, iTunes geeft de melding dat er een iPhone is aangetroffen in “restore mode”

Dit is een misleidende melding, wanneer je op een MAC, growl gebruikt kan je zien dat deze melding
niet helemaal klopt aangezien er een “DFU mode USB Device” wordt gedetecteerd.

Restore hierna de firmware die je wilt, en je zult zien dat de “unknown error” niet meer verschijnt.

:D

Wou hem net editten, maar je was me voor, toch bedankt voor je toevoeging  :D

Maced.2

Maced.2 op 04 september 2008 #

Graag gedaan… :wink:  

en nou maar hopen dat ze iPhone weer gaat werken  :apple:

IMAC24

Ben je dan niet alles kwijt wat er op de iPhone staat??? Ik heb namelijk erg veel muziek en applicaties erop gekocht.

Speedooo

Als het goed is staan alle applicaties en muziek toch gewoon in je iTunes bieb? Dus dat kan je allemaal weer terugsynchroniseren.

IMAC24

Dat klopt maar wil wel ff zeker weten dat ik nu niet alles kwijt ben, ik ga het nu proberen en laat je het resultaat snel weten.
Alvast bedankt..

Thoomas

Thoomas op 04 september 2008 #

Okee, ik wou even mijn oplossing posten die bij mij altijd werkt als hij op het Apple logo blijft hangen, of als hij gewoon flink is vastgelopen. Ik ben achter deze manier gekomen door wat aan te klungelen, omdat ik geen zin had om te iPhone steeds te herstellen. Uiteindelijk was het me dus via deze manier gelukt. Voor deze manier hoef je je iPhone niet te herstellen, dus het neemt véél minder tijd in:

1. Zet je iPhone uit door ± 6 sec. de power + home knoppen ingedrukt te houden.
2. Open iTunes, sluit je iPhone aan de USB-kabel aan, en zet je iPhone nu snel in DFU-mode d.m.v. ± 10 sec. de power + home knoppen ingedrukt te houden, en dan ALLEEN de power knop los te laten, en vervolgens nog de home-knop nog 10 seconden ingedrukt houden.
3. Nu opent iTunes je iPhone in de herstel-modus.
4. Trek nu de kabel uit je iPhone zonder eerst op het eject-icoontje in iTunes te klikken.
5. Zet nu je iPhone uit (het scherm staat wel uit, maar toch staan je iPhone nu aan), dat doe je door ± 10 sec. de power + home knoppen ingedrukt te houden. Eerst zie je het Apple logo, en je moet de knoppen dus weer loslaten gelijk nadat het Apple-logo weer is verdenen.
6. Je iPhone staat nu dus uit. Sluit je iPhone nu weer aan op de USB-kabel, met iTunes nog steeds open. Laat dit zo ongeveer 3 minuten staan. Na 3 minuten zal je iPhone gaan trillen. Waarschijnlijk staat je iPhone nog niet in iTunes. ± 1 minuutje later zal de iPhone in iTunes te vinden zijn. Trek de kabel nu weer uit je iPhone (ook al is hij bezig met synchroniseren).
7. Herstart je iPhone d.m.v.  ± 10 sec. de power + home knoppen ingedrukt te houden. Laat de knoppen dus pas weer los als je het Apple logo in beeld ziet. Wacht nu ongeveer 2 minuten. Als het goed is doet je iPhone het nu weer.

Succes!

IMAC24

nou geprobeerd en inmiddels al me muziek van me iphone af en ook nog een hoop betaalde apps die ik niet op mijn Mac meer heb staan. Al met al erg klote zo en het kost me weer een hoop geld. Maar goed hij werkte voor een paar minuten, toen ik de App van NOS Teletext wilde downloaden begon het probleem weer opnieuw en zit nu weer met dat klote apple scherm te kijken.

Ik vind dit echt te gek voor woorden, zon dure telefoon die gewoon niet werkt naar behoren!!!   :evil:

De iPhone stelt me echt teleur nu…

carpebios

carpebios op 04 september 2008 #

En normaal mens gaat dan klagen bij zijn provider en vraagt wat de mogelijkheden zijn in plaats van bij de pakken neer te gaan zitten, succes.

Pete.Z

Pete.Z [moderator] op 04 september 2008 #

"IMAC24"

nou geprobeerd en inmiddels al me muziek van me iphone af en ook nog een hoop betaalde apps die ik niet op mijn Mac meer heb staan. Al met al erg klote zo en het kost me weer een hoop geld. Maar goed hij werkte voor een paar minuten, toen ik de App van NOS Teletext wilde downloaden begon het probleem weer opnieuw en zit nu weer met dat klote apple scherm te kijken.

Ik vind dit echt te gek voor woorden, zon dure telefoon die gewoon niet werkt naar behoren!!!   :evil:

Nee,daar is het misverstand weer,de apps die je erop wilt zetten hebben niets met de iPhone te maken,of met Apple…..

Jeroen Ruiter

Jeroen Ruiter op 04 september 2008 #

"IMAC24"

Als ik het zo even snel lees lijkt de teletekst app de boosdoender te zijn, klopt dat??? Probeer eens andere applicaties te downloaden en die van de NOS even niet.

dspiers

dspiers op 05 september 2008 #

Zolang je maar de zelfde apple ID gebruikt in de App store, zullen alle apps die je al gekocht hebt gratis zijn als je ze weer download/koopt.

En je muziek moet toch nog in iTunes staan?

IMAC24

IMAC24 op 05 september 2008 #

Oh, dat wist ik niet bedankt!  Ja me muziek staat nog wel in iTunes maar niet allemaal, de nummers die ik via de iPhone had gedownload stonden nog niet in mijn Mac.

Hij werkt nu wel weer maar de tijd krijg ik niet goed hij loopt een dag achter, dat is waarschijnlijk doordat hij een systeemherstel heeft gedaan. Iemand enig idee hoe ik die klok weer goed krijg.

syrius

syrius op 07 september 2008 #

Hallo, ik ben al diverse keren met hetzelfde probleem geconfroteerd geweest en denk (na diverse oplossingen op internet gevonen en geprobeerd te hebben) te weten waar het aan ligt en wat je kunt doen om weer uit deze “White Apple Logo of Death” te komen. Mijn ervaringen en een beschrijving van een (de?) oplossing heb ik beschreven op “Oplossing voor de “White Apple Logo of Death”“.

Groet, Syrius.

Over dit topic

Gestart op 04 september 2008 door IMAC24

Laatste reactie door syrius

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen