One More Thing » Community » Forum » Algemeen » Winkels & Providers » iPhone 7 kopen in Hong Kong

iPhone 7 kopen in Hong Kong

Profielfoto van notmackie

notmackie op 11 januari 2017 #

Dag allemaal.

Ik ben binnenkort in Hong Kong en zou graag een iPhone 7 kopen.

Is dit een goed idee? Werkt de telefoon overal in Europa? Hoe zit het met de garantie?
Hoeveel bedraagt het prijsverschil?

Bedankt voor jullie hulp.

Profielfoto van NielsDam

NielsDam op 11 januari 2017 #

http://www.iculture.nl/iphone-kopen/iphone-buitenland/

Prijsverschil kun je zelf opzoeken op de Hong Kong site van Apple.

Profielfoto van Hyrax

Hyrax op 11 januari 2017 #

Hij werkt in Europa. Je hebt een jaar wereldwijde garantie, eventueel uit te breiden met AppleCare.

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 11 januari 2017 #

Waarom zou je er daar een kopen, als je het prijsverschil nog niet onderzocht hebt?
Of het een goed idee is?  ?

Iig: zo’n iPhone werkt overal, en de garantie is wereldwijd, maar dan de standaard Apple 1 jaar ipv de 2 jaar die Apple in de EU geeft.

Profielfoto van McPim

McPim op 11 januari 2017 #

..en lees de stukjes ‘douane’ en ‘smokkelen’ uit bovenstaande link goed. Als je het netjes doet betaal je nog 21% bij de douane dus tel dat er bij op, ik weet niet of het dan nog veel scheelt. Als je het niet netjes doet is het risico voor jou.

Aanvulling: ach zoveel werk is het ook niet:) , standaard iPhone 7 is omgerekend €687 in HK, en €769 in NL. Met invoeren is dat €831..

Profielfoto van aartjan

aartjan op 11 januari 2017 #

tip: uit de verpakking halen voordat je terugvliegt. dan heb je geen invoer btw

Profielfoto van McPim

aartjan op 11 januari 2017

dan heb je geen invoer btw

Dan heb je iets minder kans dat je gepakt wordt omdat ze geen doos zien. Maar ze zijn niet gek daar, als ze je telefoon willen zien en om je bon vragen hang je alsnog.

Profielfoto van makasa

makasa op 11 januari 2017 #

McPim op 11 januari 2017
aartjan op 11 januari 2017

dan heb je geen invoer btw

Dan heb je iets minder kans dat je gepakt wordt omdat ze geen doos zien. Maar ze zijn niet gek daar, als ze je telefoon willen zien en om je bon vragen hang je alsnog.

Ik heb nooit een bon bij me op reis.

Profielfoto van McPim

De kans dat je wordt aangehouden is niet heel groot. Maar als ze je checken zijn ze meestal vrij grondig. Als jij een glanzend Apple device bij je hebt dan hebben ze genoeg ervaring om te zien of die een beetje nieuw of spiksplinternieuw is, en bij twijfel wordt er soms naar een bon gevraagd. Als je ‘m niet hebt mag je er later mee langs komen. Met serienummers zijn ze ook vrij handig. Nogmaals, kans is niet groot, maar het is niet risicoloos.

Profielfoto van Hyrax

Hyrax op 11 januari 2017 #

Ik ben echt nog nooit om een factuur gevraagd bij de douane 🙄

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 12 januari 2017 #

Ik wel. Van een MB die een half jaar oud was, en er niet als splinternieuw uitzag.
Nooit van een iPhone.

De kans is inderdaad wel heel klein dat je (BTW) moet betalen.

Profielfoto van McPim

McPim op 12 januari 2017 #

Ik al 4 keer in de afgelopen jaren, maar ik reis misschien wat vaker :wink:  Ook alle keren m’n Macbook, iPhone nog niet.

Profielfoto van MacAanZee

MacAanZee op 12 januari 2017 #

Vroeger was het kopen van MacBooks en iPhones in Azië nog goedkoper dan hier, maar tegenwoordig niet of nauwelijks. In Filippijnen en Singapore heb ik in de Apple Stores prijzen gezien die zelfs nog hoger waren dan in de Apple Store hier.

Profielfoto van McPim

True that @macaanzee.. Japan geeft op dit moment het grootste voordeel dacht ik.

Profielfoto van notmackie

notmackie op 12 januari 2017 #

Ik verblijf een jaar in Shanghai en ga binnenkort even Hong Kong bezoeken. Vermits mijn iPhone 5 het bijna begeeft dacht ik dat dit misschien het uitgelezen moment was om een nieuwe iPhone aan te schaffen.Ik keer pas in juni terug naar Europa.

Mag ik zonder probleem die iPhone van Hong Kong naar China meenemen? Heb ik nog recht op garantie mocht ik de verpakking niet meenemen naar Europa?

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 12 januari 2017 #

McPim: ook één keer per week op reis?

HK is nog steeds merkbaar goedkoper (zeker omdat ze ook nog ‘bedrijfskorting’ van 6% op Mac’s geven); SIN, etc waren altijd al ongeveer even duur.

Profielfoto van McPim

notmackie op 12 januari 2017

Mag ik zonder probleem die iPhone van Hong Kong naar China meenemen? Heb ik nog recht op garantie mocht ik de verpakking niet meenemen naar Europa?

Zie hier notmackie. En garantie krijg je ook zonder verpakking, als je de bon laat emailen in de Apple Store hoef je de papieren versie zelfs niet te bewaren.

GoeieDag op 12 januari 2017

McPim: ook één keer per week op reis?

Jij wint. Ik kom aan 3x per maand :wink::-P

Over dit topic

Gestart op 11 januari 2017 door notmackie

Laatste reactie door McPim

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?