One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPhone » iPhone 4s met enkel een sim only bel/sms abo

iPhone 4s met enkel een sim only bel/sms abo

Fireman

Fireman op 16 mei 2012 #

Wie heeft er een iPhone 4s 16GB, en gebruikt een sim only kaartje met enkel bellen/sms’en? Dus GEEN internet mogelijkheid via het abonnement.

En gebruikt dus enkel in huis of bekende plek de WIFI (alle internet mogelijkheden zonder internet abonnement). En op straat het GPS systeem van de iPhone.

Wat zijn de voor en/of nadelen tot dus ver? Ondervind je hinder (extra kosten) omdat je op straat internet verbinding maakt ondanks dat je het e.e.a uitgezet hebt in de iPhone?

jgmkoster

jgmkoster op 16 mei 2012 #

Als je 3g/gprs uitzet moet dit geen probleem zijn lijkte me…

unSOUND

unSOUND [moderator] op 16 mei 2012 #

jgmkoster op 16 mei 2012

Als je 3g/gprs uitzet moet dit geen probleem zijn lijkte me…

Wat dus niet meer kan bij een 4S… Je kunt het waarschijnlijk wel omzeilen door bewust een verkeerde naam en wachtwoord in te vullen bij de APN instellingen, waardoor hij geen verbinding kan maken.

snijder

snijder op 16 mei 2012 #

Even dubbel gecheckt, maar ik kan gewoon me 3G aan/uit schakelen, en ook mijn complete mobiele data aan/uit.

met me Iphone 4S voor de duidelijkheid

unSOUND

snijder op 16 mei 2012

Even dubbel gecheckt, maar ik kan gewoon me 3G aan/uit schakelen, en ook mijn complete mobiele data aan/uit.

met me Iphone 4S voor de duidelijkheidIk zie het, hij is met ingang van 5.1 weer aanwezig inderdaad…

http://www.onemorething.nl/community/topic/hoe-kun-je-3g-uitschakelen-op-een-iphone-4s

r.heijma

r.heijma op 16 mei 2012 #

Ik heb bij mijn vrouw de data uitgezet. Scheelt veel centjes.:cool:

Fireman

Fireman op 16 mei 2012 #

Prima, een hele goeie overweging, voor mij, om een iPhone 4s aan te schaffen.

Hoe gaat het ( de werking van de app’s ) met het GPS signaal? Voor hardlopen en een navigatie enzo..

Dave123

Dave123 op 16 mei 2012 #

Het GPS-signaal gebruikt geen datagegevens, GPS is niet hetzelfde als 3G, als je bijvoorbeeld rijdt met TomTom, gebruikt de app je 3G signaal & GPS signaal, als je je 3G signaal niet wil gebruiken, is het nog altijd mogelijk om bv. te navigeren, mits dat het langer duurt, en je locatie ook niet meer zo nauwkeurig is. En GPS is gratis.

Madduck

Madduck op 16 mei 2012 #

Wat is dan eigenlijk het probleem?
Je kunt in feite toch ook gewoon een gps-ontvanger aan je iPhone koppelen via bluetooth?

Trouwens, dat is ook wel een beetje mijn vraag, nu het er toch over gaat.

Wat is precies het verschil tussen A-GPS (iPhone 3G) en de GPS in de iPhone 4 of 4S?

Als de GPS in de 4 en 4S een volwaardige ontvanger is, dan zou je Tom Tom zonder meer moeten kunnen gebruiken…

unSOUND

Madduck op 16 mei 2012

Je kunt in feite toch ook gewoon een gps-ontvanger aan je iPhone koppelen via bluetooth?

Nee.

SunKeeper

SunKeeper op 16 mei 2012 #

Madduck op 16 mei 2012

Wat is precies het verschil tussen A-GPS (iPhone 3G) en de GPS in de iPhone 4 of 4S?

A-GPS staat (correct me if i’m wrong) voor Assisted GPS, wat dus betekent dat ook Wi-Fi (crowd sourcing (bekende Wi-Fi-netwerken hebben een vaste locatie)) en datagegevens via 3G en GPRS worden gebruikt om sneller en nauwkeuriger de locatie te bepalen. Ook locaties van telefoonmasten volgens de tekst in iOS. (zie afbeelding hieronder)

Volgens mij is het niet gebonden aan de specifieke iPhone, maar aan de iOS-versie. iOS 5 bevat voor het eerst crowd sourcing en (?) iOS 2 of 3 voor het eerst Assisted GPS via 3G/GPRS.

Die vraag over TomTom mag de volgende antwoorden.:crazy: Aanvullingen op mijn uitleg zijn welkom.:smile:

Edit: mijn bron is gedeeltelijk deze tekst:

Madduck

Madduck op 16 mei 2012 #

@ sunkeeper:

Bedankt voor je uileg, soms (al komt dat steeds minder vaak voor) verrast Apple me nog wel eens in de basis van de aanpak ;-)

De oplossing zorgt er in elk geval wel voor dat we nu meer kunnen met locaties.

Toch, om bijvoorbeeld grip te houden op je data verbruik, zou een volwaardige GPS ontvanger in de volgende iPhone best welkom zijn…
Tenminste, als er nog plek is ;-)

unSOUND

Je hebt gewoon een volwaardige GPS aan boord. Navigatie apparaten gebruiken dezelfde GPS als een iPhone zonder 3G of Wifi. Zet je het 3G erbij, heb je zelfs een betere in feite.

Madduck

Madduck op 17 mei 2012 #

Ah kijk, kwaliteit kwaliteit ;-)

Over dit topic

Gestart op 16 mei 2012 door Fireman

Laatste reactie door Madduck

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen