One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPhone » iPhone 4 of iPod touch 4gen

iPhone 4 of iPod touch 4gen

redhead3

redhead3 2 jaren geleden #

Hallo
ik blijf maar twijfelen tussen een iPhone en een iPod touch.
Ik heb bewust de lancering van de iPhone 4s afgewacht om wat goedkoper een iPhone 3G of 4 te kunnen kopen.
Ondertussen heb ik de iPod touch ontdekt, en deze lijkt me ook wel interessant.  Helpen jullie me de verschilpunten op te lijsten?

Op dit ogenblik heb ik een Nokia Gsm van 30 euro, die prima belt en zeker 4 dagen stand-by haalt.
Ik wil een toestel dat mijn mail en ical beheert, wifi-toegang biedt, muziek bijhoudt en apps kan draaien (life style apps, voorleesboeken voor de kindjes, navfree,…)

iPod: geen 3G, slechtere camera, geen telefoon, lmaar goedkoper en langere batterijduur?
iPhone: Alles in één, 3G, maar duurder, mindere batterijduur, geen aangename telefoon om mee te bellen (volgens man en vrienden)…

Ik bel verschillende uren per week, dus een betrouwbare telefoon is voor mij noodzakelijk.
Na de posts over de minder batterijduur twijfel ik opnieuw, houd ik niet beter een simpele GSM om te bellen, en een iPod voor al de rest?

Cruciaal in mijn overweging: 3G of niet, prijs, batterijduur en snelheid van het toestel…

Het blijft een moeilijke keuze, hebben jullie advies?

Bedankt alvast!

Dustin24

Dustin24 2 jaren geleden #

Ik snap niet waarom een iPhone niet aangenaam is om mee te bellen. Afijn, als je tevreden bent met je Nokia, maar je wil toch een snel apparaatje voor de rest van je zaken, zou ik voor de iPod gaan.

daanclasener

daanclasener 2 jaren geleden #

De vraag is: vind je het die paar honderd euro meer (die je uitgeeft aan abbonementkosten) waard voor een betere camera en internet overal waar je bent?

youp

youp 2 jaren geleden #

nee dat is de vraag niet, de vraag is, wil je navigeren? want een ipod heeft geen gps, dus alleen navigatie als je aan wifi zit, en dat is in de auto vaak niet het geval. en dat van batterij valt reuze mee, met beide trek ik 1 dag, geen 2…

daanclasener

@youp en wat als TS nou al een navigatiesysteem heeft?:wink:

syltheboy

syltheboy 2 jaren geleden #

Zelf heb ik bijvoorbeeld een 64 GB IPod touch 4G en een Nokia 6300. :wink:  Dat bevalt me prima, want zo’n dure iPhone is niet aan mij besteed aangezien ik toch amper bel.

youp

youp 2 jaren geleden #

@daannogwat

oke, daar heb je een punt, maarja, dan loop je met 3 apparaten rond terwijl 1 volstaat…

syltheboy

Met een iPod touch kun je ook prima navigeren hoor, d.m.v. een houder met GPS-ontvanger ingebouwd. Die is van TomTom zelf.

youp

youp 2 jaren geleden #

ehh ja die kost 90 of 100euro, hoe groot is dan nog eht verschil met een iphone 4?

daanclasener

200 euro -______-”

youp

youp 2 jaren geleden #

nou, ik zou het daarvoor over hebben, al je apparaten in 1, is dus ook makkelijker meenemen

daanclasener

@youp maar uiteindelijk gaat het erom wat TS het handigst vind, dus we kunnen we van alles Bedenken waarom wel, waarom niet maar uiteindelijk beslissen wij niet.

syltheboy

Via marktplaats kun je voor zo’n 2 á 3 tientjes al aan zo’n houder komen. Maar dan moet je wel een hoesje bij je iPod kopen.

Deze bijvoorbeeld

Die hebben wij ook i.c.m. de iPod touch 4G in een hoesje.

Berend92

Berend92 2 jaren geleden #

Ik zou voor de iPhone gaan

redhead3

redhead3 2 jaren geleden #

Ja het is uiteindelijk mijn beslissing, maar jullie helpen me wel :lol:

Mijn gps heeft het begeven, dus dat van het navigeren is relevant. Ik dacht dat navfree ook op iPod functioneerde? Zolang je maar internettoegang hebt op het moment dat je het adres lokaliseert? Blijkbaar niet.

Aan de andere kant zou ik het navigatiesysteem waarschijnlijk maar twee maal per jaar nodig hebben…

Alles in 1 is natuurlijk handig, maar wat als je iPhone het begeeft? Enkele weken herstelling zonder telefoon is gewoon onmogelijk.  En wat als ik laat van het werk kom met een platte batterij?  Hoe bel ik dan naar school, opvang etc? Kan ik mijn oude simkaart+Nokia houden als reservetelefoon?  Want de sim van een iPhone stop je niet in een oude Nokia natuurlijk.

Wat betreft het niet aangenaam om te bellen: de iPhone zou erg warm worden bij het bellen en de klank van je gesprekspartners stem zou erg ‘metaalachtig’ klinken…

Nog mensen die ervaring hebben met 1 van de twee apparaten?

RamonV

RamonV op 03 november 2011 #

je kan de simkaart van de iphone wel in je nokia stoppen, je moet dan alleen een soort houder kopen van een paar euro

JohnHenry

JohnHenry op 03 november 2011 #

Zou voor de iPhone 4 gaan. waarom ?

Simpel, alles in een. Je hoeft maar een “device” mee te nemen, niet je ipod en je nokia.

Hierbij komt nog dat de iPhone dus 3G heeft wat echt essentieel is, want je kunt overal je mail checken, apps etc etc etc. + iPhone heeft GPS dus je kunt hem gebruiken als TomTom!
ohja je hebt ook nog eens een prima camera bij de hand!! waar je snel goede fotos mee kunt maken!!

Je hebt gewoon alles bij de hand.

En over het bellen, ik heb er zelf geen last mee, het is misschien even wennen omdat je geen fysieke knoppen hebt. Lijkt mij niet echt een probleem. Wissel gesprekken, op speaker zetten etc werkt gewoon, je kunt onder het bellen ook ff die ene foto naar die persoon sturen waarmee je aan het bellen bent, wat wil je nog meer ?!

Ik heb zelf beide gehad, en vindt het gewoon veel relaxter om 1 device op zak te hebben, plus dat het ding ook echt alles kan, overal waar je wilt!

JohnHenry

redhead3 2 jaren geleden

Wat betreft het niet aangenaam om te bellen: de iPhone zou erg warm worden bij het bellen en de klank van je gesprekspartners stem zou erg \’metaalachtig\’ klinken…

Klopt hij kan een beetje warm worden, als je een lang gesprek hebt gehad.
maar nou niet echt zo erg dat het storend is ofzo…
Kwa geluid ben ik erg te spreken, maargoed ik heb hiervoor misschien niet zulke goede phones gehad (RAZR ed.)

redhead3

redhead3 op 03 november 2011 #

Tja, natuurlijk is een iPhone op zich de meest comfortabele keuze, maar ik vind hem echt wel erg duur..en wat als hij stuk gaat, dan ben je ook alles kwijt.

Maar goed, net in de App store enkele kritieken gelezen over Apps die niet werken op iPod Touch…
Dat zou voor mij dan toch de doorslag geven voor een iPhone.

Morgen zou er een nieuwe voorraad iPhone 4s toekomen in een bepaalde winkel, en de verkoper dacht dat de gewone iPhone 4 en 3Gs dan nog wel 100 euro zouden zakken in prijs. Misschien koop ik me dan wel een 3Gs of een 4…

Bedankt voor het meedenken!

JohnHenry

redhead3 op 03 november 2011

..en wat als hij stuk gaat, dan ben je ook alles kwijt.

Alles kwijt ben je niet, maar je moet wel oppassen idd.
De iPhone 4 is wel meer gevoelig voor schade dan bv een samsung, vooral als de voorkant stuk gaat (barst in het glas door het laten vallen) dan kost dit je al snel 100€.
De achterkant is wel heel simpel te vervangen.

Al met al wel raadzaam n case erbij te nemen…

Steven Paul

Steven Paul op 03 november 2011 #

De iPhone abonnementen zijn toch ook niet meer te betalen….
Kun je met de iPod touch via internet naar elk telefoonnummer bellen?

Over dit topic

Gestart 2 jaren geleden door redhead3

Laatste reactie door Steven Paul

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen