One More Thing » Community » Forum » iOS Software » Sync (iTunes & iCloud) » iPhone 4 kan niet meer gesynchroniseerd worden

iPhone 4 kan niet meer gesynchroniseerd worden

MelvinV

MelvinV op 23 oktober 2011 #

Sinds 2 dagen krijg ik de volgende melding als ik mijn iPhone 4 aansluit op mijn MacBook:

De iPhone ‘naam’ kan niet worden gesynchroniseerd, omdat de synchronisatiesessie niet kan worden gestart.

Ik kan dus ook niet ‘herstellen’ of een back-up maken. Wi-fi sync werkt ook niet….

iPhone draait op iOS5 en MacBook heeft iTunes 10.5.

Iemand enig idee? :(

UPDATE: iPhone in DFU gezet en hersteld, maar het werkt nog steeds niet en nu ben ik ook nog eens alles kwijt…*snik*

UPDATE 2: Probleem lijkt opgelost. Hoe vreemd het ook mag klinken, maar ik heb iTunes opnieuw geïnstalleerd en dat bleek de juiste oplossing te zijn. Vaag, want 2 dagen geleden was er niks aan de hand.

Groet,
Melvin

merlijn

merlijn op 22 december 2011 #

dat was de oplossing :)

dank!

ff taggen ;)

De iPhone ‘xx’ kan niet worden gesynchroniseerd, omdat de synchronisatiesessie niet kan worden gestart.

De iPhone ‘jou naam’ kan niet worden gesynchroniseerd, omdat de synchronisatiesessie niet kan worden gestart.

De iPhone ‘mijn naam’ kan niet worden gesynchroniseerd, omdat de synchronisatiesessie niet kan worden gestart.

eldueno

eldueno op 19 februari 2012 #

Bij mij hetzelfde verhaal; Itunes opnieuw opgestart -> probleem verholpen.

dabbeljoe

dabbeljoe op 04 oktober 2012 #

Exact hetzelfde hier: bedankt voor de oplossing en het taggen!

sssylvia

sssylvia op 28 juni 2013 #

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb iTunes er al 4 keer opnieuw gedownload. geen resultaat. op komt de melding dat error 42404 van iTunes.
weet iemand een oplossing?

F0nsie

F0nsie op 25 september 2013 #

iPhone uit en aan zetten, zijn meestal sync problemen mee opgelost.

warsteyner

warsteyner op 26 september 2013 #

Thanks voor het taggen :)  Het bleek ook de oplossing te zijn voor de onderstaande melding:

iTunes kan geen verbinding maken met deze iPhone. Een resource kan niet worden toegewezen.

nicj56

nicj56 op 26 september 2013 #

Had dit ook op mijn Windows, opgelost door iTunes aan/uit te zetten.

Mopsie

Mopsie 11 maanden geleden #

Hoi,

op mijn mac heb ik de nieuwste versie van itunes, maar deze (ook de vorige versie) geeft veel problemen op vlak van synchronisatie met mijn iPhone 4S (jb, ios 6.1).

Foutmeldingen :

iTunes kan geen verbinding maken met deze iPhone. Een resource kan niet worden toegewezen.

kan geen reservekopie maken want er kan geen sessie gestart worden met de iphone

itunes kan niet bepalen welke apps zijn geïnstalleerd

De iPhone ‘mijn naam’ kan niet worden gesynchroniseerd, omdat de synchronisatiesessie niet kan worden gestart.

Ik heb itunes al volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en ook de iphone naar de fabrieksinstellingen gereset, help niet.

Wie geeft mij de juiste oplossing aub?

Dank u.

markkeulen

markkeulen op 05 oktober 2013 #

Tja Mopsie, ik zit in het zelfde schuitje.
Iphone 4s laatste update 7.0.2, itunes laatste update 11.1.1

Iphone aansluiten gaf en geeft volgende melding:

“iTunes kan geen verbinding maken met deze iPhone. Een resource kan niet worden toegewezen”

Iphone in DFU aangesloten, herstellen vanaf itunes, geen effect.
Via de terminal sudo nano /private/esc/hosts de onderste regel verwijdert, ook geen effect.

Hoe krijg ik mijn iphone nu weer gewoon werkende, met syncing van muziek, podcasts en de hele handel?

Ik heb behoorlijk mijn best gedaan met google, forums etc. maar ben niet verder met een oplossing.

Mark

GeenMorgenrood

GeenMorgenrood op 05 oktober 2013 #

“Bewerken > voorkeuren > apparaten > opnieuw instellen sync geschiedenis” al geprobeerd?

markkeulen

markkeulen op 05 oktober 2013 #

Bedoel je via de voorkeuren van itunes de reserve kopie verwijderen van de iphone? Ja.
Was ook niet de oplossing.

Bijvraag:
Hoe kan je eigenlijk itunes verwijderen en opnieuw installeren op een imac?

Mopsie

Mopsie op 06 oktober 2013 #

@GeenMorgenrood :

Bewerken > voorkeuren > apparaten > opnieuw instellen sync geschiedenis” al geprobeerd? —> staat niet in dit menu bij mij (iTunes 10.7).

Ik heb iTunes 11 erafgehaald omdat ik het maar niks vind en terug naar iTunes 10.7 is veel beter.

Ik kan echter nog steeds geen reservekopie maken op iTunes op mijn Mac.

Daarentegen kan ik wel een reservekopie maken op iTunes op mijn Windows-pc. Raar !!

markkeulen

markkeulen op 28 december 2013 #

Eindelijk een oplossing gevonden.

HOW TO FIX CANNOT ALLOCATE A RESOURCE ERROR!!!
I found a fix that worked for me after failing with all the others:
IF your computer has an old cydia app called Wi-Fi Sync (you’ll recognize it on your toolbar as a black silhouette of an iphone that NEVER goes away), then this is probably your main culprit.  Simple fix.

1. Goto your hard drive in the finder
2. Goto Library
3. Goto Launch Daemons
4. Throw this in the trash:  com.ghughes.wifisync.root.plist
5. Goto Library
6. Goto Application Support
7. Throw this in the trash:  Wi-Fi Sync (it’s an entire folder).
8. Restart.

Over dit topic

Gestart op 23 oktober 2011 door MelvinV

Laatste reactie door markkeulen

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen