One More Thing » Community » Forum » Algemeen » Winkels & Providers » iPhone 4 in combinatie met normale Vodafone simkaart

iPhone 4 in combinatie met normale Vodafone simkaart

monnieman

monnieman op 26 juni 2010 #

Vraagje:
Is het iemand al gelukt om zijn normale Vodafone simkaart in de iPhone 4 (uit Frankrijk) te krijgen door middel van knippen of snijden?

Tot nu toe is het ons alleen gelukt met een T-Mobile kaartje. De Vodafone kaart pakt hij echter niet, we denken zelf dat het komt door de chip: die van T-Mobile is rond en die van Vodafone vierkant.

Wat voor kaartje zit er in je nieuwe Iphone: Provider? Is de chip op je simkaart rond of vierkant?

Wiki Post

Wiki Post op 26 juni 2010 #

Gestart door  
Poezenbeest

Poezenbeest [moderator] op 26 juni 2010 #

Hangt ook een beetje van de leeftijd van de sim-kaart af, nieuwere kaarten zijn beter dan de oudere. Kijk vooral naar de slijtageplekken van de contactpunten op de oude sim-kaart, die moeten overeenkomen met de slijtageplekken op de nieuwe micro-sim.

Verder moet je natuurlijk ook een ippc-bestand van Vodafone hebben…

Juriaan

Juriaan op 26 juni 2010 #

Bij mij is het exact andersom.
T-Mobile is vierkant en Vodafone is rond.
T-Mobile werkt, Vodafone (nog) niet.

Volkie

Volkie op 26 juni 2010 #

Zerk op 26 juni 2010

……Verder moet je natuurlijk ook een ippc-bestand van Vodafone hebben…

Hey Zerk, wat betekent dat, wat is een ippc bestand en waarom zou ik het nodig hebben? (ik heb wel uitleg over ipcc bestanden gevonden en denk dat je dat bedoelt, maar ik snap niet waarom je het nodig zou hebben voor het gebruik van vodafone op een iPhone).

Ganymedus

Ganymedus op 26 juni 2010 #

De IPCC bevat instellingen informatie voor de iPhone. Her en der is er aandacht aan besteed. Combineer de zoekopdracht ipcc met vodafone en je zult her en der uitleg vinden over het onderwerp.

william89

william89 op 28 juni 2010 #

Ik ben heel benieuwd of ik mijn vodafone simkaart kan bijknippen. Als dat het geval is, dan koop ik gelijk een iPhone i.c.m. T-Mobile, betaal ik €120 voor simlockvrij maken en geef ik het T-Mobile kaartje aan mijn moeder…

Dus kan het??:innocent:

Juriaan

Juriaan op 28 juni 2010 #

Werkt hier prima :-)

william89

william89 op 29 juni 2010 #

Super, thanks!

elkrono

elkrono op 01 juli 2010 #

Hoi,
Ik had ook problemen met mijn Vodafone sim. Op welke wijze en met welke template ik ook knipte: het maakte niet uit. Ik bleef de melding krijgen dat er geen simkaart geïnstalleerd zou zijn. Het blijkt dus dat je de vodafone simkaart net even anders moet knippen tot microsim-formaat dan via de meeste templates wordt aangegeven.
Bij het knippen van de vodafone simkaart moet je ook echt een stukje van de chip afknippen op de sim. Ik heb geprobeerd het een beetje uit te leggen, zie Vodafone sim knippen.
Ik ben zelf een week bezig geweest en van alles geprobeerd maar na een bezoek aan de Vodafone winkel is het eindelijk gelukt mijn iPhone te activeren. Super service trouwens bij Vodafone: we hebben samen net zo lang zitten knippen en proberen totdat het werkte.
Ik hoop dat dit voor jou ook werkt!

Over dit topic

Gestart op 26 juni 2010 door monnieman

Laatste reactie door elkrono

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen